Ik ben momenteel bezig met oriënteren omdat ik vandaag bij een perceel ben gaan kijken welke ik wellicht wil kopen.
Ik kon alleen maar oude topics vinden en van de info op internet snap ik niet alles dus wellicht is hier iemand die er wat verstand van heeft.
Het gaat om een nog niet omheind perceel van 2000m2, dit is een deel van een groter stuk van een hectare. Is van dezelfde eigenaar.
Ik heb het bestemmingsplan al opgevraagd en het heeft een agrarische bestemming.
Nu heb ik contact met de gemeente gehad maar daar is al 2 dagen niemand aanwezig die me antwoorden op mijn vragen kan geven (mag er een omheining gezet worden, mag ik een deel betegelen etc) deze dingen spelen natuurlijk mee in de beslissing om het wel of niet te kopen dus dat is even afwachten.
De dingen waar ik nu verder even niet zelf uit kom:
Kadaster inmeten, hoe werkt dit precies, ik neem aan dat dit verplicht is zodra ik een omheining ga plaatsen, er liggen namelijk 2 andere percelen langs. Wat gaat dit ongeveer kosten? Ik zie namelijk ergens als prijs inschrijving 55,- en meten 90,- maar kwam net ook een site tegen waar 450,- stond per perceelgrens?
Het lijkt mij dat de grenzen al ooit zijn bepaald aangezien het perceel ook een eigen nummer heeft en niet als onderdeel van het gehele perceel.
Ik las nog iets over een toeslag van 6% wat je over de vraagprijs betaald wat is dit en aan wie betaal je dit ?
Ik hoop dat mijn vragen duidelijj zijn en ik niet heel dom over kom
Bedankt alvast