Hou houden jullie de gegevens van je paard bij? Enquête

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 23:14

Naskapower schreef:
op mijn werk registreren we de gegevens van +- 50 paarden met de app stalmanager.
Werkt heel prettig. Per paard heb je een logboek waar alle updates over dat paard in staan.


Die app ben ik inderdaad ook al tegengekomen. Fijn dat het aanslaat, zoiets. Het lijkt me inderdaad ook enorm praktische voor grote stallen!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:15

Ingevuld.

Ik ben te simpel voor zo'n app: ik hou het of niet bij of het zit in mijn hoofd...

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 23:19

TinGu schreef:
Ingevuld!
Ik houd geen schema's bij, DA enz staat in de agenda en is zo terug te zoeken, rekeningen worden bewaard dan wel zijn vaste kosten (hoefsmid is vast bedrag per keer) dus heb ook geen behoefte aan een app.
De vraag daarna kan ik echter niet overslaan, daarbij moet ik invullen wat ik in de app wil (en ik wil geen app). Denk dus daar je daar niet echt betrouwbare antwoorden krijgt?


Blij nog mensen tegen de komen met een betere structuur op dat vlak dan ik :D
Ja, ik weet dat je dat verplicht moet invullen, maar er zijn ook een hele hoop deelnemers die dan gewoon lekker 'Nee' of '/' invullen, en ik neem alle antwoorden ook nauwkeurig door, en op dit moment zitten er toch veel nuttige/betrouwbare antwoorden tussen. Ik had het voornamelijk op verplicht gezet omdat het anders makkelijk is om de vraag gewoon lekker snel over te slaan en niet te veel zelf te moeten gaan invullen. (Uit ervaring weet ik dat dit snel gedaan wordt, ik klik ook al sneller door op zulke vragen als ze niet verplicht zijn :D )

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 23:20

Veraaaaah schreef:
Ingevuld! Zo’n soort app zou wel heel makkelijk zijn (vooral hoefsmid, DA, ontwormen) ben benieuwd!


Dankjewel voor het invullen! Fijn, zo'n enthousiasme! :D

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 23:22

Maflinger_S schreef:
Ingevuld.

Ik ben te simpel voor zo'n app: ik hou het of niet bij of het zit in mijn hoofd...


Bedankt om het in te vullen! Ieder zijn ding natuurlijk, ik ben me er van bewust dat er ook veel mensen nog steeds liever eenvoudigweg met papier of geheugen (er zijn veel mensen beter uitgerust dan mij op dat vlak :D ) werken.

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:31

Ik heb hem ingevuld voor je :) .

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Hou houden jullie de gegevens van je paard bij? Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:53

Grappig, ik hou niets bij :o
Wormenkuur en enting weet ik uit mijn hoofd. De rest doe ik gewoon gebaseerd op noodzaak.

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Hou houden jullie de gegevens van je paard bij? Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:05

Ik kan niet invullen dat ik in mijn hoofd onthoudt wanneer de tandarts geweest is, dat is namelijk tegelijk met de inentingen, want de da doet mijn pony's hun tanden. Maar zal wel even hetzelfde invullen als bij de da dan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Hou houden jullie de gegevens van je paard bij? Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:10

Ingevuld en zo'n app lijkt me ook wel wat. Ik houd echt alles bij :-)

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:18

Ik heb het ook voor je ingevuld, succes :)

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 00:57

xYaartje schreef:
Ik heb hem ingevuld voor je :) .


Dankjewel! :)

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 00:58

Sizzle schreef:
Grappig, ik hou niets bij :o
Wormenkuur en enting weet ik uit mijn hoofd. De rest doe ik gewoon gebaseerd op noodzaak.


Ook handig, wat werkt dat werkt! :D

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 00:58

Fennadev schreef:
Ik kan niet invullen dat ik in mijn hoofd onthoudt wanneer de tandarts geweest is, dat is namelijk tegelijk met de inentingen, want de da doet mijn pony's hun tanden. Maar zal wel even hetzelfde invullen als bij de da dan.


Ja, dat begrijp ik, dat komt op hetzelfde neer natuurlijk ;)

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 01:00

IngridM schreef:
Ingevuld en zo'n app lijkt me ook wel wat. Ik houd echt alles bij :-)


Bedankt! :D Leuk om te horen! Ik vind het best verrassend dat er toch veel mensen enthousiast over zijn :)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 02:35

fishandflies schreef:
TinGu schreef:
Ingevuld!
Ik houd geen schema's bij, DA enz staat in de agenda en is zo terug te zoeken, rekeningen worden bewaard dan wel zijn vaste kosten (hoefsmid is vast bedrag per keer) dus heb ook geen behoefte aan een app.
De vraag daarna kan ik echter niet overslaan, daarbij moet ik invullen wat ik in de app wil (en ik wil geen app). Denk dus daar je daar niet echt betrouwbare antwoorden krijgt?


Blij nog mensen tegen de komen met een betere structuur op dat vlak dan ik :D
Ja, ik weet dat je dat verplicht moet invullen, maar er zijn ook een hele hoop deelnemers die dan gewoon lekker 'Nee' of '/' invullen, en ik neem alle antwoorden ook nauwkeurig door, en op dit moment zitten er toch veel nuttige/betrouwbare antwoorden tussen. Ik had het voornamelijk op verplicht gezet omdat het anders makkelijk is om de vraag gewoon lekker snel over te slaan en niet te veel zelf te moeten gaan invullen. (Uit ervaring weet ik dat dit snel gedaan wordt, ik klik ook al sneller door op zulke vragen als ze niet verplicht zijn :D )


Ik bedoelde meer dat je bij andere vragen kan invullen 'gebruik ik niet/houd ik niet bij'. Als je bij deze vraag (waar wil je in de app) de optie geeft 'ik wil geen app', scheelt dat jou later weer filteren.
Nu heb ik aangegeven dat ik geen app wil/nodig heb, maar moest ik toch nog aangeven wat ik er in wilde (niets, want ik hoef hem niet ;) )

Wel interessant om te lezen hoe mensen alles bijhouden. Nooit bedacht dat je alles zou nazoeken en ergens zou noteren, anders dan in een agenda.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:22

Veraaaaah schreef:
Ingevuld! Zo’n soort app zou wel heel makkelijk zijn (vooral hoefsmid, DA, ontwormen) ben benieuwd!


Zo'n soort app is toch gewoon een agenda? Of een trainingsdagboek.....

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 12:26

TinGu schreef:
fishandflies schreef:

Blij nog mensen tegen de komen met een betere structuur op dat vlak dan ik :D
Ja, ik weet dat je dat verplicht moet invullen, maar er zijn ook een hele hoop deelnemers die dan gewoon lekker 'Nee' of '/' invullen, en ik neem alle antwoorden ook nauwkeurig door, en op dit moment zitten er toch veel nuttige/betrouwbare antwoorden tussen. Ik had het voornamelijk op verplicht gezet omdat het anders makkelijk is om de vraag gewoon lekker snel over te slaan en niet te veel zelf te moeten gaan invullen. (Uit ervaring weet ik dat dit snel gedaan wordt, ik klik ook al sneller door op zulke vragen als ze niet verplicht zijn :D )


Ik bedoelde meer dat je bij andere vragen kan invullen 'gebruik ik niet/houd ik niet bij'. Als je bij deze vraag (waar wil je in de app) de optie geeft 'ik wil geen app', scheelt dat jou later weer filteren.
Nu heb ik aangegeven dat ik geen app wil/nodig heb, maar moest ik toch nog aangeven wat ik er in wilde (niets, want ik hoef hem niet ;) )

Wel interessant om te lezen hoe mensen alles bijhouden. Nooit bedacht dat je alles zou nazoeken en ergens zou noteren, anders dan in een agenda.


Hier heb je wel gelijk in, had ik er inderdaad wel bij kunnen zetten. Het is soms makkelijk om opties te vergeten geven omdat ik natuurlijk niet vanuit ieder standpunt denk. Daarom is het handig dat mensen zoals hier op dit forum dat wel nog kunnen meedelen. Bedankt! :)

Ja, er zijn toch nog veel verschillende manieren waarop iedereen alles bijhoudt! Veel variatie.

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 12:29

pol013 schreef:
Veraaaaah schreef:
Ingevuld! Zo’n soort app zou wel heel makkelijk zijn (vooral hoefsmid, DA, ontwormen) ben benieuwd!


Zo'n soort app is toch gewoon een agenda? Of een trainingsdagboek.....


Ja, dat klopt. Het komt wat op hetzelfde neer, maar dan digitaal. Het is gewoon een makkelijkere verzameling van alles, want ik merk dat er blijkbaar toch veel mensen al hun gegevens op andere manieren verzamelen en opslaan. Dit kan dan wel vergemakkelijkt worden als je openstaat voor zo'n applicatie. Maar sommige 'oldschool' manieren werken minstens even goed!

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Re: Hou houden jullie de gegevens van je paard bij? Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:37

ook ingevuld! :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Hou houden jullie de gegevens van je paard bij? Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:42

Ik houd nu alles bij in Google Drive in verschillende docs

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 14:29

PerleB schreef:
ook ingevuld! :)


Bedankt! :)

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 14:30

IngridM schreef:
Ik houd nu alles bij in Google Drive in verschillende docs


Dat lijkt me inderdaad ook best handig :)

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Re: Hou houden jullie de gegevens van je paard bij? Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:28

Ik heb hem ook ingevuld voor je. Zo app is altijd leuk maar ik heb hier al 2 of 3 van op mijn telefoon. In deze apps kan ik ook een voedingsshema/traningsschema en afspraken bij houden. Dus zo app zou ik zelf niet als meerwaarde zien. Dan moet de app wel heel bijzonder zijn en echt meerwaarde geven. En meerwaarde zou ik dan vinden als je gelijk een controle kan doen op je voedingsschema of je paarden geen tekorten hebben en voldoende droge stof binnen krijgen. En dan één die echt makkelijk is in gebruik met weidegang. Ik zelf denk dat ik echt wel veel winst kan halen uit een beter trainingsschema. Ik doe nu vaak maar wat. Ik zou hier dan wel graag voorbeelden zien van trainingsschema's van andere (deskundige) ruiters/mensen. En dan niet alleen proefgericht training of lichte training. Maar dan wil ik ook weten hoe lang/welke intensiteit/welke oefeningen etc. en dat gekoppeld aan het niveau/conditie van het paard natuurlijk. Of dat je feedback krijgt op je eigen trainingsschema.

fishandflies

Berichten: 51
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 02:08

Daantj__ schreef:
Ik heb hem ook ingevuld voor je. Zo app is altijd leuk maar ik heb hier al 2 of 3 van op mijn telefoon. In deze apps kan ik ook een voedingsshema/traningsschema en afspraken bij houden. Dus zo app zou ik zelf niet als meerwaarde zien. Dan moet de app wel heel bijzonder zijn en echt meerwaarde geven. En meerwaarde zou ik dan vinden als je gelijk een controle kan doen op je voedingsschema of je paarden geen tekorten hebben en voldoende droge stof binnen krijgen. En dan één die echt makkelijk is in gebruik met weidegang. Ik zelf denk dat ik echt wel veel winst kan halen uit een beter trainingsschema. Ik doe nu vaak maar wat. Ik zou hier dan wel graag voorbeelden zien van trainingsschema's van andere (deskundige) ruiters/mensen. En dan niet alleen proefgericht training of lichte training. Maar dan wil ik ook weten hoe lang/welke intensiteit/welke oefeningen etc. en dat gekoppeld aan het niveau/conditie van het paard natuurlijk. Of dat je feedback krijgt op je eigen trainingsschema.


Bedankt voor het invullen. Dit is inderdaad zeer interessante feedback! Het is natuurlijk het plan om de app zo interessant mogelijk te maken voor de gebruiker, en daarbij natuurlijk ook de andere marktspelers te overtreffer door een echte meerwaarde te bieden. Je stelt hier zeer interessante punten voor, die zeker in acht genomen gaan worden! Fijn dat er zo enthousiast wordt meegedacht!

Rani_
Berichten: 58
Geregistreerd: 16-04-10

Re: Hou houden jullie de gegevens van je paard bij? Enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:31

Ik heb hem ook ingevuld.

Veel succes!