Momenteel rijd ik een té slimme New-Forest Pony die mee doet aan het kampioenschap "zo snel mogelijk graasmaskers afwerpen". Nou is het zo dat hij al dik van lucht wordt helaas, dus moet ik een methode zien te vinden waarmee hij die korf wel om houdt.
We hebben al van verschillende merken graasmaskers geprobeerd en ook de genen die je los aan een halster vast kan maken met klittenband. Echter krijgt hij alles af.. Heeft ie eenmaal de tactiek bij dat betreffende halster/korf gevonden hebben lukt het hem daarna steeds binnen 5 minuten.. Hem een tijdje afhouden en daarna weer een periode om doen werkt helaas ook niet.
Op bokt had ik de tip nog gevonden om een schoenveter aan het halster te maken en dat mee te vlechten in zijn manen. Hij had van de week weer een korf gesloopt dus ik had een korf heel stevig aan een goed passend halster gemaakt + de schoenveter met vlecht en was er heilig van overtuigd dat hij dit toch echt niet af zou krijgen:

Tot ik vanochtend alweer een appje kreeg van een stalgenoot:

Nu ben ik een soort van wanhopig hoe ik dat ding nou toch eens om kan houden..
Over een paar weken heb ik weer tentamens en iets minder tijd om fanatiek te rijden, dus het zou fijn zijn als ik daarvoor iets vindt waarmee hij hem wel om houdt..
Wie o wie heeft DE gouden tip voor mij? Jullie zouden mij er heel erg mee helpen!