Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:28

Geen idee of het hier goed staat? Anders graag verplaatsen.

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom hebben jullie voor de pensionstal/manege gekozen waar jullie nu staan? Een vriendin van mij is op zoek naar een ander plekje voor haar pony's en gisteren ben ik met haar mee geweest om te kijken. Ik ben eerlijk gezegd best wel geschrokken. Op de foto's zag het er best goed uit en wat er geboden werd klonk goed. Het begon al toen we aankwamen. Een pad, zo slecht, als je dat een week op en neer rijdt heb je geen wielen meer onder de auto. 3 superkleine en zeer slechte paddocks. Oke, het weer van de laatste tijd werkt ook niet mee maar ook de omheining was bar slecht. Een redelijke bak, alleen stond er een lichtmast precies op de hoefslag. De boxen waren klein (oke ik ben verwend met een box van 5x4) maar acceptabel.Mensen moesten zelf uitmesten maar de meeste stonden wel redelijk in het stro. Echter, op elk mogelijk plekje was een box gecreeerd. Het was vrij donker binnen.Er stonden 45 paarden en pony's en er zouden nog meer boxen komen. Wij waren er eind van de ochtend, alles stond binnen en ze hadden niets te vreten. Ze kwamen ook niet buiten, tenzij de eigenaar ze naar buiten doet. In de zomer stonden ze wel op het land maar dat was ook niet zoveel voor zoveel paarden. Het stro en de kuil was van matige tot slechte kwaliteit. Als krachtvoer kregen ze draversbrok. De paarden keken stuk voor stuk dof uit de ogen en waren naar mijn idee niet echt blij. Nu sta ik zelf ook niet super luxe, op de grote boxen na, maar ze staan wel de hele dag buiten, weer of geen weer, hebben meer dan genoeg te eten en krijgen ook fatsoenlijke kwaliteit. Toch betaal ik maar 20 euro meer dan op die bewuste stal en dan hoef ik ook nog niet uit te mesten. Ik vraag me dan af, wat beweegt mensen om op zo'n stal te gaan staan? Is het dan puur het geld en is het welzijn van het paard onder geschikt?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:32

Jouw vraag in de titel en je stuk er onder zijn voor mij 2 heel verschillende dingen.

Waarom ik voor de stal heb gekozen waar ik sta?
Kleinschalig, dicht bij huis, weiland, paddock en bak waardoor ze altijd naar buiten kunnen, hoe het weer en de ondergrond ook is. Zelf mesten. Altijd beschikking over ruwvoer. Zelf keuze uit krachtvoer.

Een stal zoals jij beschrijft zou ik nooit voor kiezen.
En ik vermoed dat er geen enkele Bokker is die toe zal geven hier wel bewust voor te kiezen.

Misschien dus handig om je OP aan te passen naar wat je werkelijk wilt weten. Of waarom mensen voor zo'n stal kiezen, of waarom je voor je huidige stal hebt gekozen.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:43

Op die pensionstal gaat het puur om geld. Ik zou er niet willen staan. Heb ook vor iets heel anders gekozen gelukkig.

Mijn shetlandmerrie staat op volpension. Zij staat snachts op stal en overdag in het land of op de paddock, welke vrij droog is. Er is een grote bak aanwezig, en er zijn enorm veel uitrijmogelijkheden in de buurt. Pony krijgt voldoende ruwvoer, niet onbeperkt maar dat vind ik niet erg. Haar stal is ruim genoeg voor haar.

Voornamelijke reden was dat zij op paddock kan lopen, en voor mijzelf de gezelligheid. Beide goed geslaagd :)

Dit is in Noord Drenthe trouwens.

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:53

Mijn paard is vorige week verhuisd.

Kosten zijn lager, minder mensen (dus minder geroddel), met de kont in het bos, er wordt gemest en buiten/binnen gezet, grotere weiden waardoor paard gewoon lekker een sprintje kan trekken!
Geen stapmolen of longeerring, maar longeren kan gewoon in de bak..

Heel blij dat ik ben verhuisd.. Ging samen met iemand anders daarheen, maar zij had het binnen 3 dagen plots alweer gehad en was weer terug verhuisd naar waar ze vandaan kwam...
Waar ik eerst stond werd ontzettend veel geroddeld, iedereen had wel een idee of verhaal over je. Veel regels, paarden weinig buiten zodra t een beetje nat wordt, soms zelfs helemaal niet naar buiten. Je moet dagelijks zelf mesten en binnenhalen of meer betalen. Paarden ook maar op kleine stukjes, mijn paard stond na bijna een jaar nog altijd alleen, terwijl ik zo vaak heb aangegeven om hem samen met iemand te zetten. :n
Nee mis dat totaal niet Haha.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:59

Wij verhuizen eind van deze maand naar een andere stal. Om antwoord te geven op de vraag waarom wij daarvoor hebben gekozen:
- Onze pony kan dag en nacht buiten staan in een klein groepje met een ruime schuilstal met stro op de bodem.
- De paddock is/wordt deels betegeld met rubberen tegels en deels zand
- Hij krijgt voldoende ruwvoer
- In de zomer een eigen stuk wei beschikbaar waar hij de hele dag op mag
- 2 zorgdrager buiten rijbanen van groot formaat
- 1 binnenbak
- we mogen mennen in de bak
- veel luxe faciliteiten zoals een stapmolen en solarium (al vind ik dat niet zo belangrijk maar het is mooi meegenomen als het er is)
- relatief kleinschalig (20 paarden in pension)
- nette kantine en toilet
- financieel zeer aantrekkelijk, zeker t.o.v. onze huidige stalling waar alleen een rijbak is en een kantine.

Ik ken de stal waar we naartoe gaan al omdat mijn bijrijdpaard er jaren heeft gestaan, dus ik weet gelukkig ook goed waar ik aan toe ben en dat afspraken worden nagekomen. Dat vind ik ook heel belangrijk. :)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:02

De vorige stal waar ik stond kwam ik al jaren, ze staan er enorm veel buiten en het is er verder prima qua verzorging. Toch heb ik na 1.5 jaar gekozen om te verhuizen naar een andere stal, naar mijn mening kregen de paarden te weinig ruwvoer (stonden hele dagen op de paddock zonder hooi) en ik heb een pony die daardoor maagzweren heeft gehad. Daarnaast speelden er nog andere dingen op deze stal wat mij heeft doen besluiten om te verhuizen.

De zoektocht was enorm moeilijk in deze omgeving! Ik wilde niet enorm veel meer betalen, tenzij dat het echt waard was, maar mijn eis was toch vooral paardvriendelijk (dus buiten en genoeg ruwvoer) en een goede bak. De meeste stallen stonden of vol, of waren gigantisch duur (290+ euro) of ze stonden 365 dagen per jaar maximaal 2 uurtjes per dag buiten in hun eentje op een postzegeltje. Ook wilde ik een stal waar ik niet te veel zelf hoef te doen in verband met onregelmatige dagen, dat red ik gewoon niet. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen op een stal bij iemand privé aan huis, officieel geen pensionstalling dus. Hier hebben we grote boxen waar ze lekker op vlas staan, binnen en buiten een luik. In de zomer gaan ze het land op en in de winter staan ze afwisselend op de paddock en op stal zodat ze ook dan genoeg ruwvoer krijgen. Qua faciliteiten hebben we een longeercirkel en een Zorgdrager 20x40m bak die altijd te rijden is. Voor mijn pony is dit de perfecte plek omdat het een rustige plek is (maar 4 paarden) en daardoor weinig stressfactoren, ze is duidelijk enorm veranderd en zit goed in haar vel.

En ik betaal nog minder dan waar ik voorheen stond :o

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:10

Een goede pensionstal vinden, vond ik zelf nog niet zo makkelijk. Ik wilde graag de kwaliteits bodem (liefst 20x60) en toch veel buiten. Deze combinatie bleek in de regio toch lastig te zijn.

Uiteindelijk iets verder gaan kijken en eigenlijk wat boven budget. Maar eindelijk laat ik mijn paard met een gerust gevoel achter. En durf ik ook prima een dag niet te komen.

Ze geniet van:
Ruime boxen bekleed met rubber 4x4
20/40 binnenbaan
20/60 buitenbaan
stapmolen overdekt
longeerbak
wasplaats
ruime zadelkasten
paddocks in de winter
zomer seizoen weidegang
Was/poetsplaatsen met rubber bekleed, solarium
luxe kantine, toilet etc.

Er zijn 20 stallen, waardoor het nooit enorm druk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:31

MarliesV schreef:
Jouw vraag in de titel en je stuk er onder zijn voor mij 2 heel verschillende dingen.

Waarom ik voor de stal heb gekozen waar ik sta?
Kleinschalig, dicht bij huis, weiland, paddock en bak waardoor ze altijd naar buiten kunnen, hoe het weer en de ondergrond ook is. Zelf mesten. Altijd beschikking over ruwvoer. Zelf keuze uit krachtvoer.

Een stal zoals jij beschrijft zou ik nooit voor kiezen.
En ik vermoed dat er geen enkele Bokker is die toe zal geven hier wel bewust voor te kiezen.

Misschien dus handig om je OP aan te passen naar wat je werkelijk wilt weten. Of waarom mensen voor zo'n stal kiezen, of waarom je voor je huidige stal hebt gekozen.


Komt toch op het zelfde neer? Jij hebt voor deze stal gekozen maar er zijn dus ook een heleboel mensen die wel voor de door mij beschreven stal kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:36

[quote="Kiekeboefje"]Op die pensionstal gaat het puur om geld. Ik zou er niet willen staan. Heb ook vor iets heel anders gekozen gelukkig.

Daar heb je zeker een punt. Mijn vriendin heeft 2 pony's en toen mijnheer dacht dat ik ook kwam met twee paarden zag je bijna de dollar tekens in zijn ogen. Toen ik hem duidelijk had gemaakt dat het absoluut niet mijn bedoeling was om daar te gaan staan veranderde zijn toon en interesse richting mij. Overigens gaat mijn vriendin daar natuurlijk ook niet heen.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:38

Ik kom van een doe het zelf wei en ben echt geen ideale klant. Ik moet door wedstrijden/shows en allerlei gekke dingen te pas en onpas bij mijn paard kunnen. Vaste openingstijden zijn dus al niks. Daarnaast verwacht ik als er wordt gezegd onbeperkt hooi, dat er ook onbeperkt hooi gevoerd wordt. Ik heb al te vaak met een broodmager paard gezeten.

Ik heb nu eigenlijk (voor mij) luxe. We hebben een zadelkamer, grote inloopstal en veel weide. Doordat er een paar andere staan, hoeven we niet meer iedere dag. Word er gevoerd en staan we middenin de bossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:40

Dayanaera schreef:
Ik kom van een doe het zelf wei en ben echt geen ideale klant. Ik moet door wedstrijden/shows en allerlei gekke dingen te pas en onpas bij mijn paard kunnen. Vaste openingstijden zijn dus al niks. Daarnaast verwacht ik als er wordt gezegd onbeperkt hooi, dat er ook onbeperkt hooi gevoerd wordt. Ik heb al te vaak met een broodmager paard gezeten.

Ik heb nu eigenlijk (voor mij) luxe. We hebben een zadelkamer, grote inloopstal en veel weide. Doordat er een paar andere staan, hoeven we niet meer iedere dag. Word er gevoerd en staan we middenin de bossen.


Dat is niet alleen voor jou luxe maar ook voor je paard. Klinkt goed.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:43

Dat is ook het enige hoor. We hebben geen Poetsplaats, geen wc, geen bak en dat soort dingen.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:46

Dichtbij, kleinschalig, dichtbij het bos, veel buiten en een goed gevoel bij de mensen :j

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:54

Ik heb gekozen voor de stal waar ik nu sta omdat:
- de bak altijd vrij is (grote buitenbak, hele kleine binnenbak)
- het is maar 1500m van mijn thuis af
- hij komt iedere dag buiten tenzij het echt giet
- hij komt in de stapmolen
- hij wordt terug binnen gezet
en ik mag zelf hooi bijpakken als ik dat nodig vind, en het is veel kleinschaliger (hier zijn we met 4 pensionklanten in totaal, op de vorige stal +- 75)
Op mijn vorige stal stonden ze in de winter quasi altijd binnen, waren er vaak lessen waardoor de bak bezet was en kreeg hij te weinig hooi en kon je niks bijpakken. Ik betaal nu wel iets meer (25 euro meer) maar mijn paard is een stuk happier. De kleine binnenbak los ik op door 2x per week naar een grote binnenbak in de buurt te rijden om toch te trainen voor de wedstrijden.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:56

Mijn enige overwegingen zijn eigenlijk altijd ruwvoer, heel veel uiten staan en niet alleen staan.

Maar ik begrijp best dat iemand niet graag door de modder ploetert met mest en droog wil rijden, voor mij is dat alleen minder belangrijk dan hoe mijn paarden dag en nacht staan.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:32

Ik heb onlangs mijn paard verhuist.
Hij staat nu op een stal waar hij 24/7 lekker in een groep kan scharrelen en onbeperkt ruwvoer kan eten, een grote groepsstal waar ze dus in/uit kunnen lopen wanneer ze willen, een rijbak met een goede bodem, en genoeg weiland.

Ik moet in plaats van 10 minuten nu een uur in de auto zitten om bij mijn paard en weer thuis te komen, maar dat heb ik er graag voor over om hem zo happy te zien :)

Op de vorige stal had hij een Eigen stal van 3 bij 3 ongeveer, en wel een uitloop maar wel relatief klein.
Hier had hij ook niet de mogelijkheid onbeperkt hooi te eten, overdag wel maar in de late avonduren/nacht niet (dit betaalde en regelde ik dan zelf)

Op jaarbasis ben ik nu iets duurder uit, maar dat neem ik graag voor lief.
Paard heft het prima naar zijn zin :j

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:39

Waarom ik sta waar ik nu sta.
Vriendin hoorde dat er plek was en ben meteen er heen gegaan, reden op stal ervoor was geen weidegang dus stond mijn paard zomers altijd elders, bij deze stal in de zomer wel weidegang.

Hele sobere stal, maar buitencontainer met uitloopje! en ze mocht op vlas en dus in de zomer weidegang.
Verder geen enkele luxe, maar voor paard prima wel alles houtje touwtje.

Sta er nog steeds, duurdere stallen hier in de buurt zat, maar eigenlijk allemaal zonder weidegang of minimale weidegang of een postzegel weitje.
Ze staan hier dan niet dik in het stro, krijgen wel uit hooinet slowfeeders hun voordroog 1 staat er op vlas andere op stro. Boer zet ze overdag bij elkaar op het uitloopje.
Brok moet je zelf geven of in emmertje klaar zetten.
Luxe is hier niets, maar voor paarden maakt een koperen knop niets uit eentje die gegalvaniseerd is is ook prima.
Stal van zwarte is best groot met buitenluik en contact met buren, kleine beige staat op uitloopje met container.
Rijden doe ik elders geen geschikte bak hier, maar is op stap afstand.

En belangrijke reden, niet te ver van mijn huis!

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:43

Waarom ik nu hier sta En wat er is:

2 grote landen (waarbij 1 stuk in principe als bak gebruikt kan worden). In 1 land een bunker als schuilstal.
5 minuten loop afstand van huis.
Onbeperkt ruwvoer.
Een leeftijd genoot en oudere merrie die er ook staan.
We kunnen héél lang op gympies blijven lopen, dat is ook echt iets wat super is!
Wel alles zelf doen. Maar dat vind ik niet erg.

Moet dan nog wel een hoop verbeterd worden, maar dat komt vanzelf in de lente en zomer. Mijn paard is weer gelukkig en mooi op gewicht. Staat lekker droog met zijn voeten, kan schuilen en de hele dag eten.

Als ik hem maar 4 uur buiten kan zetten of zelfs minder en de rest van de dag op stal. Dan wordt hij hoog waarschijnlijk zeer ongelukkig en 1 bom energie als ie dan een keer naar buiten mag. Nou daar word ik zelf natuurlijk ook niet blij van. :=

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:49

Ik sta waar ik nu sta omdat mijn paard hier 24/7 buiten kan staan, op zandgrond, in een kudde, zo goed als onbeperkt ruwvoer krijgt, een schuilstal heeft, het van huis naar stal kwa afstand goed te doen is en we naast de ingang van bos/duin/strand staan (en er is ook een goede buitenbak met verlichting). Eigenlijk al mijn wensen, ben dan ook super tevreden :j

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:00

Klinkt inderdaad niet als een fijne stal.

Hier in de omgeving is stalling echt verschrikkelijk. Alleen al een reden om geen nieuw paard te nemen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:03

Iedereen heeft natuurlijk een andere visie van wat ze voor hun paard acceptabel vinden. Als geld geen probleem was stonden veel mensen wellicht ergens anders.
Mijn perfecte stal heeft ook een binnenbak. Buiten dat het te duur is, moet je hier in de omgeving dan inleveren op het welzijn van paarden. En de stallen waarbij je dat niet hoeft te doen zijn weer andere "nadelen".
Als ik hier in de omgeving rond kijk zie ik toch vrij weinig paarden buiten staan in de winter. En toch zijn de meeste stallen gevuld. Mijn ding is het niet maar veel mensen zien dat blijkbaar toch anders.


Waarom ik de stal heb gekozen waar ik nu sta, tja weet eigenlijk niet beter. Ze staat bij iemand aan huis. Waar ik begonnen ben met verzorgen toen ik jong was en later is een van de verzorgpony's daar mijn eigen pony geworden en daar gebleven(laten in laten slapen). Met mijn eigen paard was het eigenlijk zo klaar als een klontje dat ik ze daar ook wilde hebben. Dichtbij huis, zelf meehelpen. Natuurlijk zijn er dingen die beter zouden kunnen. Maar mijn paard is happy, veel ruimte, lekker 24/7 in de wei met andere paarden en hebben een schuilstal. Bos is ook best dichtbij. En heel eerlijk gezegd zou ik er heel veel moeite mee hebben als ik zou moeten verhuizen dan moet ik de andere paarden ook missen die ik ook verzorg en rijdt. Al langer als dat ik mijn huidig paard heb. Het is een heel verhaal geworden, maar ik ben tevreden zoals het nu is. Kan lekker m'n ding doen. Ik zou ook echt niet passen op een (grote) pensionstal. Ik hou van de rust en lekker doen wat ik zelf wil zonder dat andere me op de vingers kijken.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 07-02-18 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:04

Ik ben manegeruiter en ben met mijn instructrice meegegaan naar de huidige stal.

Ik ben begonnen bij manege A, omdat daar via een gemeentelijk sportprogramma een intoductiecursus met korting werd gegeven. Die manege sloot na een paar jaar, de eigenaar ging met pensioen. Ik ben toen mijn instructrice achterna gegaan naar manege B, waar ik nog steeds rijd. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat A niet zo goed was: helemaal geen weidegang, paarden liepen vier keer per dag, het welzijn (tandarts, hoefsmid) werd niet heel erg goed in de gaten gehouden.

Ik ben heel erg blij met mijn huidige manege. De paarden zijn niet chagrijnig (op A heerste ook nog eens voedselnijd, want je mocht snoepjes geven), er is weidegang, de eigenaar is heerlijk non-nonsense, wat heel erg van invloed is op de sfeer. Zo is er niet de duidelijke tweedeling tussen eigenaren en manegeruiters, die je vaak bij andere stallen hebt. Ook staat in de lessen het welzijn van de paarden voorop: ze lopen maximaal twee keer per dag en als ruiter wordt je ingeprent dat paardrijden neerkomt op zo min mogelijk je paard in de weg zitten. Dus geen getrek aan teugels, duidelijk zijn in je hulpen.

Ik had van tevoren niet nagedacht over hoe mijn ideale manege eruit moest zien, maar deze zit er heel dicht in de buurt (ik zou mijn paard op een poetsplaats willen poetsen ipv in de box. Vnl. omdat ik dan goed de achterste hoeven kan uitkrabben.)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:05

Ik ben voor mijn plekje gegaan omdat het een perfecte plek is voor mijn paarden.
Het is bij een particulier aan huis, dus geen drukte en wel goed en betrouwbaar toezicht. Ze staan hele dagen buiten (dus in de winter max. 8 uur op stal 's nachts en zomer gewoon 24/7 buiten), in een kleine groep (nu alleen mijn pony's en soms nog twee anderen erbij). De stalhoudster is heel rustig en geduldig naar mijn dieren toe, overlegt goed en we hebben een goede verstandhouding. Als er geen paarden van anderen bij lopen krijgen ze heerlijk onbeperkt ruwvoer, staan er anderen bij krijgen ze elke 3 uur beperkt hooi gevoerd (maar wel goede porties en dus niet te lang zonder).
We hebben dan geen bak oid, maar dat neem ik graag voor lief omdat de pony's het niet beter zouden kunnen hebben (en ik ook niet, ben best sfeergevoelig dus goede verstandhouding is erg belangrijk voor mij).

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:10

Waarom ik voor deze stal gekozen heb... Omdat het een prachtige en professionele stal is, groot terrein met bos en weilanden. In de zomer (mei-oktober) kunnen ze zoveel ik wil op de weide en 's nachts gaan ze op stal, ik moet mijn paarden zelf binnen/buiten zetten maar dat vind ik prima. Dan ben ik zeker dat ze buiten gaan. In de winter gaan ze op een paddock met een slowfeeder (dat is mijn eigen keuze, dus op eigen kost, ben ook de enige op stal die zo'n slowfeeder heeft haha). Twee binnenbakken, twee buitenbakken, ruime portie hooi 's morgens, 's middags & 's avonds geef ik eigen hooi maar dat voeren ze voor mij. Dus dat moet ik enkel klaarzetten. Goed voer, longeercirkel, graasveld voor in de winter, solarium, kantine, stapmolen... Ontwormingen en vaccinaties worden geregeld, constant toezicht en alles wordt zo goed onderhouden. Stallen worden twee keer per week volledig uitgemest en elke dag goed opgestrooid. Super vriendelijk personeel met een hart voor de dieren. Heel behulpzame stalgenoten, altijd wel iemand die bij vakantie of drukke dagen je kan helpen om de paarden buiten te halen als je zelf niet kan. En dat alles op 5min van m'n huis. Ik heb niet getwijfeld!

Ik zou zeker geen goed gevoel krijgen bij een stal zoals in de OP beschreven.

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Waarom heb jij voor deze stal gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:16

Ik woonde thuis en ik ging uit huis. Paard bleef staan. Makkelijk overleggen en gratis :P