Ik heb hem gekocht als gezeldschap voor Rydar maar ook voor "de fok", er zitten nog geen papieren bij hem , maar dat kan aangevraagd worden aangezien zijn stamboom bekend is. Daarbij ( ik wil niet overdrijven) is ie best knap
en zal uitgroeien tot een mooie shetlander, met een geode afstamming .. dus best een kans hebber als dekhengst. Maar ik ben nu in verwachting en heb straks dus een kindje, als ze wat ouder word wil ik haar op mexx laten rijden , maarja een klein kind en een hengst vind ik toch niet echt een goede combi ( ookal is mexx heel braaf )
Ik heb nu dus 2 keuzes.. 1 laten inschrijven en hopen dat ze er mee kan rijden ookal is hij hengst.
2 laten ruinen en er een leuk kinder en gezeldschapsponytje aan overhouden.
Ben voor allebij even veel geld kwijt, dus dat speelt niet mee..
natuurlijk heb ik nog zeker 3 jaar de tijd voordat mijn kindje ooit zal gaan "paardrijden" ( lees hobbelen) , maar denk er alvast over na..
daarbij kan mexx vervelende eigenschappen gaan ontwikkelen als ie zich straks echt hengst gaat voelen.
Wat zouden jullie doen>?
En als dat niet gaat er een ruintje van maken (wat klinkt dat vreemd
) Kennissen van mij hebben dat ook gedaan en is sinds een jaar een hele lieve kinderpony met natuurlijk wel een paar streken die alle shetlanders hebben
ik begin er gewoon vroeg mee , en ze zal toch met paarden opgroeien aangezien mijn vriend en ik allebij paarden hebben. Daarbij als ze haar eigen mening kan geven over of ze het wel of niet leuk vind is ze voor mexx al te groot 
.
en dan "knipknip"