Mestplaat/mestbak

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Estera

Mestplaat/mestbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 20:53

Vandaag heb ik een vergunning gekregen voor de aanleg van een mestplaat *\o/* , maar nu vraag ik toch nog even naar tips en trucs voordat ik dat ding daadwerkelijk ga plaatsen.

Regels zijn maximaal 10 m3 en 1 meter hoog en verder is er niets benoemd (behalve dan regels omtrent aan- en/of afvoer grond en weet ik wat nog meer). Ook niet dat het vloeistofdicht moet zijn of zo en daar heb ik nog wel naar gevraagd. Nu weet ik dus niet zo goed hoe ik om moet gaan met regen en het vervuilde water van de mesthoop.

Hoe hebben anderen de mestplaat? En dan vooral die welke met een vergunning zijn gebouwd. Waar laten jullie het regenwater?

Edit: de mestplaat wordt opgebouwd met betonnen keerwanden en platen in een U vorm, dus 1 zijde open. Een dak erop plaatsen mag dan weer niet zo maar en zo heb ik het ook niet aangevraagd. Een handig systeem met zeil bijvoorbeeld zou misschien nog wel een optie zijn, maar dan wel met de nadruk op handig :D .
Laatst bijgewerkt door Estera op 30-01-18 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:56

Ik zou de diepte ingaan (in ieder geval een stukje), zodat je de mest naar beneden kunt kiepen. Dakje erop zou een optie kunnen zijn, zoiets:
Afbeelding
Of zo'n container, die bestaan met dak dat je opzij kunt schuiven: https://www.paardenmestcontainers.nl/mestcontainer/

Oy with the poodles, already

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie