Bak wordt 17 bij 45 (breder kan niet) en de eerste 5 meter wordt uitloop vanaf het verharde gedeelte, zodat ik de pony's daar kwijt kan als ik met paard wil rijden.
Nu word ik met gebeld door de gemeente. Ze zijn geneigd om een negatief advies af te geven. Dit omdat een gedeelte van de bak namelijk buiten het bouwblok komt te liggen en dus agrarische grond is. Agrarische grond mag niet gekeerd worden, alleen de bovenste 30 centimeter mag verwijderd worden en vervangen worden. Dit om de vruchtbare grond te behouden voor wanneer het weer gebruikt gaat worden als agrarische grond. Als ik daar aan kan voldoen, dan willen ze me de vergunning verlenen.
Ik was dus van plan om de grond te keren. Het betreft hier veengrond met op ongeveer 50/60 centimeter het witte zand. Ervaringen hier uit de buurt zijn hier zeer positief mee. Drainage zou eventueel later volgen, maar eerst omzetten en de boel weer in laten klinken. Dit mag dus niet op het agrarische deel
. Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar ervaringen waarbij de grond slechts 30 centimeter is afgegraven en hoe verder. Ik hoor het heel graag!!