Ik zit al een tijdje met een dilemma...

Mijn paard staat op een top plekje waar ze een paddock aan haar stal vast heeft, waardoor ze een soort van de grote heeft van 4,5 stallen. Ze kan naar binnen en buiten gaan wanneer ze wilt. Ook is er hier gewoon alles wat je nodig hebt; loopmolen, binnenbak, buitenbak, losgooibak, solarium, spuitplaats met warm water. En ik heb het eigenlijk heel erg naar mijn zin hier.
Maar het is gewoon erg ver weg... Ik kan wel 45 minuten onderweg zijn naar mijn paard. En ik fiets... Het is op een best wel afgelegen plek met geen lampen bij het fietspad. Het laatste gedeelte is zelfs niet eens met fietspad en fiets ik op een pad waar zelfs auto's niet eens naast elkaar kunnen rijden. En dan komen auto's wel soms keihard langs. Op winderige dagen kan ik echt lang bezig zijn om naar mijn paard te gaan, en is mijn motivatie dan ook soms wel ver te zoeken. Ik wil echt graag naar mijn paard, maar de weg erheen houd mij vaak gewoon echt tegen... Ook is er geen bos daar.
Dus ik heb nu een andere stal gevonden, goed verlicht, ik gok dat ik in een kwartiertje of minder er wel ben. Helemaal niet afgelegen en er is een bos rechtstreeks naast de stal. Maar... De stallen zijn stukken kleiner, geen paddock meer aan je stal vast... En de paddocks die er zijn, gaan de paarden niet de hele dag in staan. Mijn paard moet echt het liefst in een grote stal staan waar ze zoveel mogelijk kan bewegen omdat dit lichamelijk voor haar beter is. En ze heeft het nu gewoon zo erg naar haar zin.
Maar ik denk wel dat ik vaker naar mijn paard zal kunnen gaan en meer met haar zal kunnen doen als ze stukken dichterbij staat.
Wat denken jullie wat beter is?