Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:20

Ik vind de sokken hier boven mij toch wel mooi strak en wit! Ondanks het feit dat ik geen sokken fan ben.

Die van mij staat er op het moment zo bij, het is kansloos met dit weer:
Afbeelding


Even een compleet off-topic vraagje, zouden jullie morgen weggaan met de trailer? Gezien de weersvoorspelling? Ik twijfel enorm, ze voorspellen windkracht 4 tot 6 (30 t'm 50 km/u). Zouden jullie gaan?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:24

DreamGuide schreef:
Even een compleet off-topic vraagje, zouden jullie morgen weggaan met de trailer? Gezien de weersvoorspelling? Ik twijfel enorm, ze voorspellen windkracht 4 tot 6 (30 t'm 50 km/u). Zouden jullie gaan?


Als er geen sprake is van absolute medische noodzaak, ga ik met dit soort windstoten zéker de weg niet op met de trailer... Zou het niet opzoeken. Nog héél even dan is de storm voorbij. Geen enkele clinic/ les/ wedstrijd is me dat risico waard... Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen :)

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 11:27

DreamGuide schreef:
Even een compleet offtopic vraagje, zouden jullie morgen weggaan met de trailer? Gezien de weersvoorspelling? Ik twijfel enorm, ze voorspellen windkracht 4 tot 6 (30 t'm 50 km/u). Zouden jullie gaan?


Ik ben zelf afgelopen zaterdag wel weg gegaan, een ritje van 2uur (150km) met de trailer, het is maar net denk ik waar je ook mee op pad gaat. Ik had een zware bus ervoor met een menwagen erin, 2 paarden in een degelijke brede trailer en gewoon normaal rustig rijden, ging prima. Koppie erbij houden en beide handen aan het stuur..

Als je een licht autootje hebt en 1 paards licht trailer erachter hebt, dan word je denk ik een stuk vatbaarder. De caravans die omlagen die ik tegenkwam, die zijn dus met dit weer te licht.

Mijn paarden zitten onder de klei.. fijn zou je zeggen, een luxe spa.. maar dat word hard, er bijna niet af te krijgen, maar om ze nou niet buiten te zetten daarom.

Flevolander

Berichten: 3854
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:50

DreamGuide schreef:
Ik vind de sokken hier boven mij toch wel mooi strak en wit! Ondanks het feit dat ik geen sokken fan ben.

Die van mij staat er op het moment zo bij, het is kansloos met dit weer:
[ [url=m/1RuVyw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even een compleet off-topic vraagje, zouden jullie morgen weggaan met de trailer? Gezien de weersvoorspelling? Ik twijfel enorm, ze voorspellen windkracht 4 tot 6 (30 t'm 50 km/u). Zouden jullie gaan?



Ik heb afgelopen woensdagavond afgezegd voor een avondwedstrijd. Uiteindelijk heeft de wedstrijdcommissie te wedstrijd afgelast ivm de wind..

Ecomonische waarde die van wat er aan mijn trekhaak hangt is al reeds boven de 10.000 euro en de emotionele waarde onbetaalbaar.. voor mij geen denken aan dat ik op pad ging woensdag :o

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:43

Baard eraf gehaald gisteren bij mn 2 jarige
Afbeelding
Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:08

Wat een leukerd Nynkster <3

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:27

<3 Dankjewel sunshinedaan :D
Het is echt een toppertje

Maaraatje

Berichten: 418
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:06

Nynkster schreef:
Baard eraf gehaald gisteren bij mn 2 jarige
[ [url=m/UmWmJT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/prKl9R.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hoe heb je dat zo gedaan als ik vragen mag? Met knippen krijg ik van die hapjes en met scheren gaat er teveel af. Of gebruik je een opzet stukje?

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:54

Knappe strakke kaaklijn hoor Nynkster! Wat een leuke!

Ik ben inderdaad niet op pad gegaan vandaag. Wel haar staart lekker gewassen en geplozen. :)

Afbeelding

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:15

Ik moet nog even tandenbijten met dit weer. :+ Mijn paard is een wandelend modder/kleibad maar het heeft echt geen nut nu. Dus nog even geduldig wachten tot het wat opklaart en dan kan ze weer door de wasstraat. :')

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:01

Hier ook zo mjv, gelukkig word het weer nu beter.

Mooi de baard eraf, ik ga morgen de shetjes en b-pony van mijn vader doen, zal wel even voor en na foto's maken.

Ik wil het weekend een lekker paarden weekend, ik ga er zaterdag als het kan mooi op tijd af en dan direct maar rijden. Dan voer ik snel en dan even koffie en me omkleden. Dan heb ik de rest van de dag nog, kan ik de kids even helpen met rijden.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:29

Heeft iemand hier nog tips tegen staart schuren? Mijn pony's schuren af en toe aan de staart. Als het dan bijna weer aangegroeid is, schuren er weer even en zijn we terug bij af. :roll:

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:15

Maratjesammy: eigenlijk uit de losse pols. Andere kant is niet zo netjes geworden dus opzet stukje zou beter zijn. Maar die was ik vergeten mee te nemen.

Heel mooi dreamguide!!

Linda : misschien keer goed wassen zodat eventuele schilvers enzo allemaal weg zijn? Even met babydoekjes onderkant van staart schoonmaken en anders zou ik t ook niet weten. Met dekens heb je er geen last van natuurlijk :#

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:33

Gewassen en geschoren :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En oefening baart kunst, kaaklijn en oren zonder praam :D


Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:35

Heerlijk, die benen! Lekker strak.

Ik mag volgende week vrijdag wassen en tutten. Dag er na een fotomeeting.

Flevolander

Berichten: 3854
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:01

Mooi ook die staart.. Hoe ver scheer jij door naar beneden Jester?

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 19:51

Niet zo ver hoor, precies wat je ziet, cm of 8 denk ik. Vind dit toch altijd net iets verzorger staan :)

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:18

Mn nieuwe aanwinst zn metamorfose... heerlijk <3 Afbeelding
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:19

Dat maakt hem een stuk knapper!!

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:33

Nou dat zeker!

_Margarita_

Berichten: 2343
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 03:50

Hoe doen jullie dat de benen scheren? Ik ben beetje bang dat je zoveel verschil ziet met wat wel schoren is en wat niet.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:01

Ik doe bij mijn donker kwpn met donkere benen altijd alles weg onder koothoogte. Dus vanaf de kroonrand omhoog tot de koot. En dan aan de achterkant over de pees scheer ik de boel gewoon op 1 mm omhoog. Rondom het spoortje scheer ik dan een stukje van de kogel mee.. een soort driehoek met de punt omhoog. Dus van breed naar smal zodat het mooi aansluit op de streep op de pees.
Als er heel lange haren op de onderbenen zitten scheer ik dat op 3 mm met de haarrichting mee naar beneden weg. Dan wordt de overgang niet zo groot. Als ze een wit been hebben scheer ik al het wit weg. Bij de achterbenen doe ik alleen alles onder de koort en rondom het spoortje weg.. maar geen streep over de pees.

Vergeten:

Die nieuwe aanwinst is wel stúkken beter zeg met korte manen! Ik zou ze zelf net ietsje langer laten dan dit.. maar dat hele lange piekerige haar.. nee! Dat stond hem niet!

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:43

Ik scheer altijd tot de kogel ook, achterkant idd het spoortje mee en dan met lang haar iets verder naar boven. Eigg zelfde als hierboven dus. Soms zie je wel verschil met zwarte benen bijv maar even goed wassen dat het stof eruit is en na paar dagen zie je er niks meer van

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:58

Jester_ schreef:
Gewassen en geschoren


Oh, jaloers! Wat mooi!

Ik ga straks de Shetjes en pony van mijn vader scheren, weekend zal ik mijn eigen bijscheren.

Even wat anders, ik een nieuwe rijbroek gekocht, toch wat gegroeid na bevalling en stil zitten met wankele pootje.
Met siliconen, maar vind het waardeloos rijden

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:13

Wat zou er eigenlijk gebeuren als je conditioner die je moet uitspoelen niet uitspoeld?