Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:21

Oké ze krijgt een sport coupe

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:50

Maanlicht schreef:
Ik zeg altijd sportcoupe. Tenzij je een paard hebt met hele mooie lange dikke manen. Maar dat zijn er maar weinig.

Zo denk ik er ook over, bij elk paard staat het eigenlijk beter. Ergens wil ik de mijne ook een geven, maar hij zit dus in de categorie lang en dik.

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:00

Ik zeg altijd sportcoupe maar zulke haflingers moeten gewoon lang hoor

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:05

maya12333 schreef:
Maanlicht schreef:
Ik zeg altijd sportcoupe. Tenzij je een paard hebt met hele mooie lange dikke manen. Maar dat zijn er maar weinig.

Zo denk ik er ook over, bij elk paard staat het eigenlijk beter. Ergens wil ik de mijne ook een geven, maar hij zit dus in de categorie lang en dik.

[ [url=m/1j7yAO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is mijn dilemma ook een beetje, al heeft mijn haf (nog) niet zulke mooie manen als die van jou, ze moeten óf kort zijn (sportcoupe dus) óf echt lang, dus niet zo twijfelachtig als de mijne maar echt lang lang, langer dat die van jou, en dan vind ik dat lange mooier staan (bij haflingers dan) dan het korte maar dan moet het wel zo lang worden.

Dit is zo net niet net wel (en dan vooral net niet)
Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6927
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:36

Bij een haflinger vind ik een permanente hengsten vlecht ook ontzettend mooi. En daar heb je echt lange manen voor nodig

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:57

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier van lang en dik naar sportcoupe. Nu is t weer aan t groeien. Deed t omdat t mij makkelijker leek. Viel het uit onder de deken. Dus nu weer vlechten en laten groeien..

Maar eigenlijk van ik ook altijd wel van een sportcoupe!!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 19:20

wendy1987 schreef:
[ [url=m/q591vn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BbdUy9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sI5YrA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier van lang en dik naar sportcoupe. Nu is t weer aan t groeien. Deed t omdat t mij makkelijker leek. Viel het uit onder de deken. Dus nu weer vlechten en laten groeien..

Maar eigenlijk van ik ook altijd wel van een sportcoupe!!

Bij kayenne vind ik de lange manen mooier staan als de sportcoupe denk ik. Maar allebei is ontzettend gaaf.

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:24

Inmiddels zijn ze nu op rot lengte.. Maar ze groeien enorm hard gelukkig.

Denk dat ze eind vd zomer alweer onder haar hals uit gaan komen :)) ik baal alleen dat t zo ontzettend dik is :')

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:42

Van faither en maya vind ik de manen echt mooi hoor! Praktisch is soms een ander verhaal. Toen ik een haf met lange manen had vond ik het mega chill dat ik nooit hoefde te knotten of knippen. Die hengstenvlecht had ik er in een minuut in :') (die was overigens vergelijkbaar met die van maya)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:59

Ik heb liever lang dan kort, hoewel sommige paarden kort best kunnen hebben :j
Maar doordat ik motoriekstoornissen heb is manen in sportcoupe houden echt bijna onmogelijk... dus voor mijn paarden altijd lang. Vlechten is makkelijker dan knippen :D en ach ze zijn er niet lelijk mee, mijn bwp stazt veel beter met lang :o bij haar is kort echt áltijd de definitie van jommeke, dus lang langer langst :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 00:50

paljaslaura schreef:
Van faither en maya vind ik de manen echt mooi hoor! Praktisch is soms een ander verhaal. Toen ik een haf met lange manen had vond ik het mega chill dat ik nooit hoefde te knotten of knippen. Die hengstenvlecht had ik er in een minuut in :') (die was overigens vergelijkbaar met die van maya)

Jaa dat houdt mij ook tegen, ik haat knotten (ik vind vlechten eerlijk gezegd ook een rotklus maar een hengstenvlecht heb ik er inderdaad met 4 minuten in zitten, met knotten ben ik ruim een halfuur bezig wil ik het strak hebben, daarbij vind ik een hengstenvlecht mooier staan bij een haflinger dan knotten.
Afbeelding
Het blijft een dilemma, ik kijk het nog een jaartje aan en mocht jet volgend zomer nogsteeds niet een heel stuk langer zijn denk ik dat ik de gok neem om een sportcoupe te knippen

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 06:13

Ik ben juist met vlechten minstens 20 min verder. Last van handen en vingers krijg ik ervan..

Straks maar weer eens wassen. Want ik zie hier witte manen voorbij komen waar die van mij momenteel geel zijn.. eens iets aan veranderen.

Hoe vaak scheren jullie de voetjes op? En merken jullie verschil met of je t vaak doet of alleen als t echt nodig is? Gaat de machine er makkelijker doorheen dan?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:16

Voetjes/derde oor/baard etc. scheer ik elke twee weken eigenlijk wel. Als je het bijhoudt is het zo klaar :j

wendy1987

Berichten: 6941
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:17

Hmm.. ga ik dat eens proberen idd. Want nu ben ik er toch wel als ik t doe wel ff mee bezig. Toch eens voor tondeuse met accu gaan. Dat ik minder hoef te slepen met verleng snoer ed..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:17

Wat voor tondeuse gebruiken jullie voor de voetjes? Mijne komen er nooit lekker doorheen, maar wil er eigenlijk geen 100 euro aan uitgeven ofzo.

welmoed__

Berichten: 6567
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:26

Ik heb die van AlieExpress en ben daar erg blij mee.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:34

Faitherr schreef:
Wat voor tondeuse gebruiken jullie voor de voetjes? Mijne komen er nooit lekker doorheen, maar wil er eigenlijk geen 100 euro aan uitgeven ofzo.


Ik heb er een in Amerika gekocht van Philips, nog geen $30 daar bij Walmart, ik geloof dat het dit model is! Ik ben er tevreden mee!
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:56

welmoed__ schreef:
Ik heb die van AlieExpress en ben daar erg blij mee.

Die heb ik ook maar die komt met geen mogelijkheid door de voetjes heen hoor, met heel erg veel moeite het derde oor kunnen doen maar daar blijft het wel bij.

Icelandshet schreef:
Faitherr schreef:
Wat voor tondeuse gebruiken jullie voor de voetjes? Mijne komen er nooit lekker doorheen, maar wil er eigenlijk geen 100 euro aan uitgeven ofzo.


Ik heb er een in Amerika gekocht van Philips, nog geen $30 daar bij Walmart, ik geloof dat het dit model is! Ik ben er tevreden mee!
[ [url=m/BVDyWz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oehh dat klinkt interessant, helaas kom ik niet toevallig even in Amerika binnenkort :n maar misschien dat als mijn vader die kant op gaat voor zn werk dat ik er eens naar kan vragen.

welmoed__

Berichten: 6567
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:59

Als ik met de haarrichting mee scheer, doet hij het bij mij prima. Afbeelding

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:00

Faitherr schreef:
Oehh dat klinkt interessant, helaas kom ik niet toevallig even in Amerika binnenkort :n maar misschien dat als mijn vader die kant op gaat voor zn werk dat ik er eens naar kan vragen.


Ook gewoon in nederland te koop geloof ik! Moet je maar even googlen op dat serie nummer

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:09

Ik ben ook aan het rondkijken voor een draadloze tondeuse, opzich prima tevreden met mijn Moser Max met snoer maar ik wil graag een wat kleiner dingetje er bij om preciezer te werken bij het hoofd. Maar zou er graag ook de voetjes mee willen doen.
De Wahl Adelar Pro heb ik op het oog maar kost weer tegen de €200,- #) Maar denk wel dat dat ‘m wordt haha.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 10-03-19 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:10

welmoed__ schreef:
Als ik met de haarrichting mee scheer, doet hij het bij mij prima. [ [url=m/TkebIs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmm, dat heb ik nog niet geprobeerd volgens mij, dan probeer ik dat maar eens, heb jij er wel eens een derde oor mee geschoren?

Icelandshet schreef:
Faitherr schreef:
Oehh dat klinkt interessant, helaas kom ik niet toevallig even in Amerika binnenkort :n maar misschien dat als mijn vader die kant op gaat voor zn werk dat ik er eens naar kan vragen.


Ook gewoon in nederland te koop geloof ik! Moet je maar even googlen op dat serie nummer


Ohh! Dan ga ik even zoeken!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:46

Hoe der manen er nu uit zien. Zijn korter. Niet heel kort maar moet zelf even wennen haha. Denk over een week of 3 dat het korter gaatAfbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:05

Vind dit persoonlijker mooier staan Panama :j

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:08

Moet er even aan wennen want ze zijn na 8 jaar weer kort maar moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik t heb gedaan! Maar over een paar weken nog wel wat korter denk ik