Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 13:50

Hier is die van mij ook al druk aan het verharen.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:02

Hier ook eentje al een dikke week of langer aan het verharen! Vroeg, zeker omdat ze helemaal geen dikke wintervacht heeft..

Afbeelding

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 14:07

idd quir, dat kriebelt zo volgens mij... mijn paard heeft echt een ongelooflijke hekel aan dekens haha, arm paard

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:13

Uuh die van mij verhaard al zeker 1,5 maanden :+

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:14

Normaal begon de mijne altijd begin januari. Nu is hij gelukkig deze week begonnen, want ik begon mij al een beetje zorgen te maken.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:15

Die van mij verhaard echt heel minimaal, maar hij staat ook zonder deken 24/7 buiten, hij is dus verstandig haha

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:28

Mijn paarden: eentje strak glad geschoren, en eentje is een stekelvarken... echt van dat varkenshaar na het scheren.. hopelijk schiet die ook snel in de rui!

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:33

keshia schreef:
Mijn paarden: eentje strak glad geschoren, en eentje is een stekelvarken... echt van dat varkenshaar na het scheren.. hopelijk schiet die ook snel in de rui!

Hier ook zon stekelvarken :')

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:52

Hier beide nog niet in de rui helaas.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:26

Mijn yeti houdt ook nog al zijn haren vast helaas.. Sterker nog, vanochtend stonden ze ook weer lekker overeind door de kou. Dus ik vermoed dat het nog wel even gaat duren, zeker nu het 's nachts weer flink vriest.

Wel alvast iets om in de groep te gooien met betrekking tot de zomer! Degenen die witte beentjes opscheren, wat doen jullie aan eventueel verbranden? Die van mij heeft door verbranding vorige zomer mok opgelopen waar ik nog steeds mee zit te klooien.. En toen had ik zijn benen niet eens geschoren!

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 16:32

Mijne heeft gelukkig overal een grijze ondervacht. Verbrand dus niet. Weet wel dat veel mensen gewoon insmeren met zonnebrand. Maar er bestaan ook speciale beschermers, zelfde stof als een vliegendeken.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:50

Ik scheer eigenlijk de benen niet op in de zomer.. Hij zit dan toch enorm kort in zijn haar. Zorg wel dat die rand bij zijn hoef netjes is :j Als ik het zou scheren zou hij ook verbranden.

Ik heb volgende week woendsdag een wedstrijd en mijn paard zijn staart was lekker vies. Wij kunnen alleen buiten wassen en dat is niet handig om te doen nu het in de nacht nog gaat vriezen. Dus het was een beetje improviseren. Ik heb zijn staart ingesprayd met de dog fur cleaner van de Action. Die kwam hier een paar pagina's terug ook ter sprake. Daarna paar keer door het water gehaald en er steeds doorheen gegaan met mijn handen en hij is een stuk schoner. Niet zo wit als in de zomer maar ach, we moeten het er maar mee doen :=

Voor

Afbeelding


Na

Afbeelding

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:16

valt zeker niet tegen MightyJoe! succes woensdag :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:14

Ik scheer op 3 mm en heb nog nooit verbrande benen gehad.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:50

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ook onze hengst mooi gepoetst en zn voetjes schoon gemaakt. Echter toen hij een paar rondjes gedraafd had voor de foto, waren ze niet wit meer haha
Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 00:05

Die van mij is ook al enorm aan het verharen!

@Kimm4, wel een hele knappe jongen hoor! <3

Ik had vandaag ook weer wedstrijd, paardje moest dus weer helemaal opgetut. Benen weer mooi strak opgeschoren en gewassen (helaas geen foto's van, maar ze waren vét strak), en in de knotters gezet.
Ik ben sinds kort begonnen met het maken van roosjes ipv werken met elastiekjes en ik moet er nog een beetje aan wennen. Daarbij wilde paardlief absoluut niet stilstaan en meewerken, dus het resultaat waren een stel lelijke knollen op haar hals. -O-

Afbeelding

Volgende keer beter :')

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 05:46

Valt nog wel mee toch! De manen zijn een beetje ongelijke dikte volgens mij. Als je de manen dikte kan krijgen dan krijg je ook niet van die ongelijke knotten. ;)

Kim wat ik jou hengstje knap <3

Voor alle mensen die altijd maar denken dat mijn paarden altijd alleen maar staan te shinen op stal :')

Afbeelding
Nogsteeds wel netjes. Maar niet spik en span. Er zijn paarden bij mij op stal die er door de weeks schoner bij staan dan de mijne :P

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:17

Ik zie niks vies hoor Peelie? :D
Ja misschien wat zanderige springschoenen na het rijden?

Ik durf de manen van mijn pony niet goed uit te dunnen :P

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:27

Op de foto zie het het niet zo hard nee. Maar vettige pony. Vettig oornetje van te veel gebruiken en te weinig wassen. Versleten springschoenen vieze manenzakken :')

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:36

Dan denk ik aan: lekker door de modder ploeteren, opgedroogd zand/klei in de vacht/manen. Niet bijgehouden 3e oor, niet bijgehouden manen en staart.

Oh wacht... zo loopt die van mij er dagelijks bij! Die houd van spelen in de blub en rollen waar maar kan. Word zij blij van :) ik houd dan weer van poetsen en schoonmaken dis heb ik weer wat te doen!
Afbeelding

Edit: iemand die in de buurt van Gro-Dre woont en wat aan deze manen kan doen? :’)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:48

Uitdunnen en knippen!
Ik zou de bovenste laag van de manen dan even in staartjes naar andere kant doen bij het uitdunnen. Krijg je ook niet dat het gaat sprieten.

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:06

Kiekeboefje schreef:
Dan denk ik aan: lekker door de modder ploeteren, opgedroogd zand/klei in de vacht/manen. Niet bijgehouden 3e oor, niet bijgehouden manen en staart.

Oh wacht... zo loopt die van mij er dagelijks bij! Die houd van spelen in de blub en rollen waar maar kan. Word zij blij van :) ik houd dan weer van poetsen en schoonmaken dis heb ik weer wat te doen!
[ [url=m/3vm7Zf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: iemand die in de buurt van Gro-Dre woont en wat aan deze manen kan doen? :’)

Bij ons op stal gelukkig geen blubber om in te rollen. Dat scheeld.

De foto is voordelig genomen. 3 oor. Check. Harige poten check :')


Die manen? Opzich simpel. Of je laat het van wat het is en laat hoe groeien. Of trekken in een sportcoupe.

Het is nu zo'n net wel net niet lengte.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:10

Uitdunnen is niet zo'n goed plan :')
De voorkant van de manen is van een gewone, goede dikte en de onderkant is heel dun, ik wil liever niet de bovenkant óók dun maken. Vorige keer waren mijn knotten wel goed, toen had ik de plukken beter verdeeld.

Ik vind bij een kleine pony van die net wel, net niet manen best schattig hoor!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:18

Uitdunnen heb ik geprobeerd, maar ze zijn zo dik dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen. :( heb ze vorig jaar in sportcoupé getrokken maar dat ging enorm lelijk pieken, wil ze nu graag laten groeien maar dit ziet er ook niet uit! Denk dat het groeien word.

Maar dan het probleem dat ik ze niet kan vlechten/knotten want daar zijn ze echt te dik voor! Ik ben echt in staat een lijntje onder de manen weg te scheren :')

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:32

Ik heb gisteren voor het eerst gevlochten, keurig de manen verdeeld, maar in het midden waren de manen wat dikker wat resulteerde in bloemkolen (ze heeft ook nog eens witte manen :D). Volgende keer maar wat kleinere plukken nemen en meer knotjes.