Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:26

Mijn schimmeltje is elke dag zo… maakt niet uit hoevaak ik hem was, of hoe schoon de stal is… altijd poep bont :')
Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:20

oh, ik voel je pijn…. :') vooral mijn perlino maar ook mijn valk hebben er een handje van om heerlijk door hun stront te rollen :D spook heeft regelmatig poep vlekken rondom zijn ogen {:}

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:21

Mijn jonge paard heeft heel veel huidvet. Als in, even aaien en je handen zijn zwart. Ik borstel hem 2 á 3 keer per week en spuit hem ook wel af met warm weer of na inspanning maar het blijft wel ‘vies’. Iemand tips voor welke shampoo of product dit helpt te verminderen?

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:26

Capriootje schreef:
Mijn jonge paard heeft heel veel huidvet. Als in, even aaien en je handen zijn zwart. Ik borstel hem 2 á 3 keer per week en spuit hem ook wel af met warm weer of na inspanning maar het blijft wel ‘vies’. Iemand tips voor welke shampoo of product dit helpt te verminderen?


Ik zou hem eens wassen met een willekeurige paardenshampoo en daarna vaker poetsen en regelmatiger afspuiten. 2-3 keer per week poetsen is echt te weinig om ze goed schoon te houden.

Het helpt trouwens ook wel om hem na het poetsen nog even extra af te nemen met een vochtige handdoek.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:30

Capriootje schreef:
Mijn jonge paard heeft heel veel huidvet. Als in, even aaien en je handen zijn zwart. Ik borstel hem 2 á 3 keer per week en spuit hem ook wel af met warm weer of na inspanning maar het blijft wel ‘vies’. Iemand tips voor welke shampoo of product dit helpt te verminderen?



Eens in de zoveel tijd gewoon simpel dreft. Werkt echt het beste. Als jelske veel jeuk heeft was ik 'm een in dreft dan istie jeuk vrij en meteen goed zwart.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:01

Een keer wassen met dreft , en daarna elke dag ff poetsen,.

Mijn paard krijgt trouwens ook meer vet nu door de vliegensprays etc.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:30

Ja hij wordt wel elke dag ingesprayd inderdaad. De spuitplaats kent hij nu dus een keer goed wassen ga ik sowieso doen! Dankjullie voor de tips

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:23

Hebben jullie tips voor het knippen van manen, ik kan het eeeecht niet XD Het is altijd ongelijk en het lukt me echt niet hahaha

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 12:21

enderdoggy schreef:
Hebben jullie tips voor het knippen van manen, ik kan het eeeecht niet XD Het is altijd ongelijk en het lukt me echt niet hahaha

Van tevoren goed doorborstelen. Soms helpt het om met een spons even de manen nat de maken. Dan heb je niet van die sprietjes overal. En dan begin ik altijd vanaf de schoft en knip ik richting de oren, een beetje met een boogje. Ik heb zelf ook een gebogen schaar. Dat helpt mij wel heel erg. Tijdens het knippen goed blijven borstelen, vaak komen er dan weer sprietjes onderuit.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:29

Eergisteren de pony weer eens volledig gewassen, was een tijd geleden. Normaal doe ik enkel manen, staart en sokken voor een wedstrijd maar hij zag grijs van het vet :=
Afbeelding

Afbeelding
Sokken drogen mooi wit op!
Afbeelding
En zn staart weer uitgeborsteld :D

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:34

Prachtig! Mooie pony zeg

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 11:50

Hier toevallig afgelopen weekend de schaar door de manen gedaan, dat was hoog nodig na een blessure van 4 maanden :=


Afbeelding


Afbeelding


Ik knip de manen overigens altijd eerst nat (spons of slang erop) met een gewone schaar op de gewenste lengte. Dit doe ik in delen iedere keer iets korter en laat het iets langer dan gewenst als het nat is, wanneer het droogt wordt dit altijd nog korter namelijk.

Dan als het op de gewenste lengte is ga ik er met een effileerschaar doorheen om de harde rand weg te halen

Hier zie je dat ik het aan de achterkant iets langer heb gelaten omdat haar manen daar wat meer volume hebben van zichzelf. Als het dan opgedroogd is, is alles 1 lengte. Zo niet knip ik nog wat bij.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:09

Ik zet gewoon de schaar er in en kan het tussendoor goed. Vaak met 5 minuten klaar maar mij interesseert het ook niet als het iets scheef is :+

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 22:11

jumpyhorse schreef:
Eergisteren de pony weer eens volledig gewassen, was een tijd geleden. Normaal doe ik enkel manen, staart en sokken voor een wedstrijd maar hij zag grijs van het vet :=
[ [url=m/GL1Djy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0PeJzW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sokken drogen mooi wit op!
[ [url=m/sdAbUV.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zn staart weer uitgeborsteld :D


Ooh, die is leuk zeg :oo

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:41

Ik kom mij ook even melden als mede-tut. :+
Verzorg nu 2 Friezen en er is genoeg om te tutten.

Ik had ook een vraagje!
Er is mij door meerdere mensen verteld om rozemarijn of lavendelolie te gebruiken om de haargroei/haarherstel te stimuleren. Heeft iemand hier ervaringen mee toevallig?

lletam

Berichten: 576
Geregistreerd: 14-05-12

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:33

Ik hoorde laatst iets dat je ook kunt wassen met naf bright White, iemand daar ervaring mee?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:42

Ik heb sinds kort zo’n waterspuit waar je zeep ik kan doen en dat mengt met je water.
Ik moet even afstemmen hoeveel shampoo ik erin moet doen, maar Harry wordt er redelijk wit van.
Sommige plekken moet je even met shampoo insmeren maar voor de rest werkt het super.
Harry vindt de douchekop ook echt heerlijk.
Op stal hebben we alleen een losse slang. Dus zelf die douchekop en een slang eraan geregeld

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 01:02

Wat doen jullie met overmatig lange wimpers? Mijn paard probeert geloof ik in het guiness book of records te komen met zijn wimpers, maar ik vind het niet heel handig en zelfs een beetje zielig. De wimpers zijn zo lang dat ze steeds klem zitten onder de bakstukken en soms zelfs onder de neusriem. Ik peuter ze daar dus onderuit voor het rijden.
Knippen vind ik ook wat dubieus, die dingen hebben vast ook een functie net als de tastharen op de kin lijkt mij. Wat denken jullie?
Afbeelding
Afbeelding (deze zit soms vast onder de neusriem)

Afbeelding

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:51

Mijn Fries heeft dat ook of dat er 1 zo krult dat die het oog in kan steken. Ik doe ze dan een stukje korter knippen maar laat ze nog wel lang genoeg zodat ze functie hebben.

Bij jou die hele lange dus ongeveer op de helft afknippen of net iets korter

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:59

Haha, de tastharen? Hier ook 1 die in het oog krult. Die knip ik dus boven de krul en vrij kort (biven het oog en hij krult vrij snel alnom naar beneden). Maar de rest is gewoon lang en blijf ik af. Dus ik knip degene die last kunnen geven af op een lengte waarbij dat geen last meer geeft. Jouwe zou ik net een paar cm afknippen, maar wel lang laten. Als je begrijpt wat ik bedoel :+

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:53

Ik zou ze afknippen op een cm of 4-5 denk ik…

pjer
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:45

ok een beetje bijwerken dus :) op zich ben ik ook wel benieuwd hoe lang ze kunnen worden als je er niets aan doet, maar dit lijkt me ook niet comfortabel voor hem.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:56

Ik knip ze een stukje af

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 00:21

Inderdaad gewoon wat bijknippen :)
Mijn tink heeft er ook erg last van. Ook zn oorhaar… als ik daar niks aan doe kwam het op een gegeven moment tussen zn voorplukvlecht :')

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 23:50

Heerlijk gewassen vandaag :D


Afbeelding

Afbeelding