Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 20:57

Aah zo...ja, hij heeft wel iets aan vacht aangemaakt maar niet overdreven veel (gelukkig :+ )
Hij is deze winter inderdaad vaker geschoren...wellicht dat het daar aan ligt dan...volgend jaar na oud en nieuw niet meer scheren dus haha :+

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:08

Hier zijn ze allemaal mooi door het haar gekomen voordat ze snachts buiten gingen, nu hebben 3 van de 8 weer zo'n lelijk vachtje :+

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:10

De datum waarop je voor het laatst scheert maakt niet heel veel verschil denk ik. Die van mij is 18 december voor de tweede en laatste keer geschoren en die had toch last van kale plekken en een ruwe vacht. Je zou eventueel nog zo'n borstbeschermer om kunnen doen. Misschien dat dat werkt.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:14

Rubio schreef:
De datum waarop je voor het laatst scheert maakt niet heel veel verschil denk ik. Die van mij is 18 december voor de tweede en laatste keer geschoren en die had toch last van kale plekken en een ruwe vacht. Je zou eventueel nog zo'n borstbeschermer om kunnen doen. Misschien dat dat werkt.


Denk dat een borstbeschermer niet veel uitmaakt...zijn vacht is namelijk over zijn hele lijf zo...niet alleen bij de schouders

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:35

Mijn fjord heeft dat ook hoor. Nu al wel minder en het is meer een matte glans. Straks als de zomervacht er volledig is glanst het weer meer. Dat is al elk jaar zo.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:10

Mijn pony had het ook na de 2e keer scheren, kale plekken op de hals van de teugels, op de rug achteraan van het dekje, op zn schouder van de deken, en waar die wondjes had gehad van het spelen kwamen langere donkere haren in de plaatst, en daarnaast had ie sowieso een wat mattere vacht met hier en daar dus lange varkensharen. Nu is hij sinds een week echt goed aan het verharen, zomervacht is mooi zacht en ook weer glanzend. Mijn andere pony die exact hetzelfde gehouden wordt en ook hetzelfde voer krijgt maar niet geschoren was heeft wel de hele winter geglansd.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 00:39

Mijn haflinger glanst je tegemoet momenteel, staat ook 24/7 buiten, in de winter met dekens Nh uiteraard zonder, krijgt een half bekertje vitamine brokjes, lijnzaad en 2 a 3 keer per dag hooi, niet onbeperkt maar wel veel.
Ze staat s’nachts meestal ook nu zonder deken, als het onder de 8 graden komt doe ik meestal de ongevoerde regendeken op, ze zit echt al helemaal in dr zomervacht, terwijl haar weidemaatje (IJslander) nog extreem in de wintervacht zit.
Glans is niet heel duidelijk op de foto’s maar oke
Afbeelding
Afbeelding

Juliezwaan95
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Alkmaar

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:53

Hee! Ik ben een stille meelezer en heb ontzettend veel knappe paarden en pony’s voorbij zien komen!! Ik kon het niet laten om toch een reactie te plaatsen met een foto van mijn lieve paardje die gisteren een heerlijke douche heeft gehad. En wat een goede tips staan er allemaal in dit topic zeg! Krijg meteen zin om lekker te gaan wassen/ knippen enz.

Bij deze dan een foto van mijn knappe dame:
De manen moeten nog worden gekniptAfbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:29

Hier staat alles sedert begint april 24/7 in het land. De enige die wat bijkrijgt is mijn wedstrijdpaard. Die krijgt dagelijks 1,5kg lichte sportmengeling met een spierondersteunend supplement doorheen en sinds enkele dagen ook magnesium. Dat magnesium is als testje om te bekijken of we de spanning op wedstrijd daarmee bij hem beter kunnen laten afvloeien.

Ze glanzen je alle 4 tegemoet. Enige die nog ietwat in wintervacht zit in mijn ene mini maar die heeft jaarlijks zo'n gigantische wintervacht met pluis tussen dat dat altijd wat langer duurt. Hij zweet iig niet ondanks de warmte, dus voorlopig scheer ik ook niet.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:05

Nynkster schreef:
Ik ga ook niet trekken om uit te dunnen.
En sowieso ineens trekken aan manen is niet echt oké. Maar je kan toch best dat plukje boven ook vast houden? Dan zit je niet aan de manen te sjorren maar houd je het gewoon zelf vast. Bij wijze van


Ik dunde de manen altijd uit door miniplukjes uit te trekken gewoon door 'm om m'n vinger te rollen en te trekken. Dat vond mijn paard fijner dan met een kammetje (dan werd ze echt chagrijnig) terwijl ze met de hand niet op of om keek.

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:46

Die van mij is vanavond lekker geschoren :D heerlijk glimmend en onder de appeltjes <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo stond ze te shinen in haar box <3
Afbeelding

Spoiler:
voor de mensen die zich irriteren aan haar rommelige manen, morgen word ze gewassen dus dan doe ik het opnieuw :D

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:52

_Joelle schreef:
Die van mij is vanavond lekker geschoren :D heerlijk glimmend en onder de appeltjes <3 [ [url=m/qxaJkT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AcAZmt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jcNS6i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo stond ze te shinen in haar box <3
[ [url=m/oCeaw0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
voor de mensen die zich irriteren aan haar rommelige manen, morgen word ze gewassen dus dan doe ik het opnieuw :D



Leuk paard heb je!

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:20

Mooi dier Joelle!

De mijne afgelopen weekend opgepoetst voor wedstrijd. <3

Afbeelding

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:08

Op de foto lijkt mijne wel glimmender dan ik in het echt zie... :+ Afbeelding

Of kijk ik door een roze bril?

kijk zijn eenhoorn voorpluk :')

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:24

Ik zie vooral een heule vieze staart :P

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:45

Mandarijn schreef:
Mooi dier Joelle!

De mijne afgelopen weekend opgepoetst voor wedstrijd. <3

[ [url=m/CcCqO6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooooi.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:28

Jester_ schreef:
Ik zie vooral een heule vieze staart :P



Vertekend denk ik...zijn staart is erg schoon over het algemeen en hij heeft een pluk zwart haar in zijn staart...dat zie je wel... :+

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:20

Ik denk dat die doffe vacht door het scheren komt. Jack was in november geschoren en had rond januari/februari ook zo’n vacht. Die glimt je nu tegemoet zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Zou dus even afwachten tot hij in de zomervacht zit.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:59

Zijn hier mensen die hun licht-kleurig paard in de zomer ook scheren? Ik ben weer aan het wedstrijdseizoen begonnen met mijn vliegenschimmel maar hij is gewoon niet stofvrij te krijgen, laat staan houden. Hij heeft best "lange" haren in zn zomervacht, waardoor het zand goed blijft plakken... Ik dacht gewoon weer te scheren, kleurverschil heb je toch niet met een witte en alles qua viezigheid komt er veel sneller vanaf.

Als iemand nog een gouden tip heeft om je paard kalm te houden met vlechten hoor ik dat ook graag :j
Mijne wordt er strontnerveus door. Laatst zelfs de staart en benen niet kunnen wassen omdat ik er niet eens aan kon beginnen zonder onder hem terecht te komen. Op wedstrijd zelf is die super kalm, maar vlechten |o :roll:

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:03

Oakland1990 schreef:
Zijn hier mensen die hun licht-kleurig paard in de zomer ook scheren? Ik ben weer aan het wedstrijdseizoen begonnen met mijn vliegenschimmel maar hij is gewoon niet stofvrij te krijgen, laat staan houden. Hij heeft best "lange" haren in zn zomervacht, waardoor het zand goed blijft plakken... Ik dacht gewoon weer te scheren, kleurverschil heb je toch niet met een witte en alles qua viezigheid komt er veel sneller vanaf.

Als iemand nog een gouden tip heeft om je paard kalm te houden met vlechten hoor ik dat ook graag :j
Mijne wordt er strontnerveus door. Laatst zelfs de staart en benen niet kunnen wassen omdat ik er niet eens aan kon beginnen zonder onder hem terecht te komen. Op wedstrijd zelf is die super kalm, maar vlechten |o :roll:


Ja hoor, hele jaar door. :j
Geen enkel probleem en ze zitten prachtig in het haar!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:06

Mijn vorige paard deed ik ook hele jaar door, was heel fijn vond ik! Vooral schimmels hou je makkelijker schoon en vind ze dan ook witter.

En ik doe altijd als laatst vlechten. Eerst wassen en alles inpakken, vlechten en dan gaan

En je kan het oefenen door gewoon een keer random 2 knotjes te maken en dan gewoon te gaan rijden. Dat ze dat niet altijd linken aan concour

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:23

Oakland1990 schreef:
Zijn hier mensen die hun licht-kleurig paard in de zomer ook scheren? Ik ben weer aan het wedstrijdseizoen begonnen met mijn vliegenschimmel maar hij is gewoon niet stofvrij te krijgen, laat staan houden. Hij heeft best "lange" haren in zn zomervacht, waardoor het zand goed blijft plakken... Ik dacht gewoon weer te scheren, kleurverschil heb je toch niet met een witte en alles qua viezigheid komt er veel sneller vanaf.

Als iemand nog een gouden tip heeft om je paard kalm te houden met vlechten hoor ik dat ook graag :j
Mijne wordt er strontnerveus door. Laatst zelfs de staart en benen niet kunnen wassen omdat ik er niet eens aan kon beginnen zonder onder hem terecht te komen. Op wedstrijd zelf is die super kalm, maar vlechten |o :roll:


die van mij is niet heel erg licht maar die scheer ik zomers ook omdat ze vreemde lange haren krijgt in de zomer. je ziet amper dat ze geschoren is en het is heerlijk voor ze!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:28

Jester_ schreef:
Mijn vorige paard deed ik ook hele jaar door, was heel fijn vond ik! Vooral schimmels hou je makkelijker schoon en vind ze dan ook witter.

En ik doe altijd als laatst vlechten. Eerst wassen en alles inpakken, vlechten en dan gaan

En je kan het oefenen door gewoon een keer random 2 knotjes te maken en dan gewoon te gaan rijden. Dat ze dat niet altijd linken aan concour


Als ik random ga vlechten heeft ie het niet zo erg. Het is de combinatie met wassen denk ik, maar ik kan een schimmel niet niet wassen... Ook een dag van tevoren niet want dat is die geheid niet meer wit! Manen zijn ook best dik dus ik doe hem altijd met naald en draad, dus ik ben ook niet op vijf minuutjes klaar. Quickknot is geen optie met dat dik pak manen van hem. -O-

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:55

Quick knot xl?

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:12

Hoe lang zijn die pinnetjes? De gewone komen niet eens halfweg ik de knot