Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:11

Ik heb vandaag met een pot creatine in mijn handen gestaan bij de action maar durfde het toch niet aan :( de mijne is door slecht passend zadel wat achter gebleven in de rugspieren.

Vandaag trouwens de NAF brighter tan white aangeschaft. Vanavond eens testen op een beentje en als het bevalt kunnen we zondag met super witte voeten op wedstrijd!

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:53

Afbeelding

Geven jullie deze? Of is er nog een andere?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:02

Wat betreft creatine: simpel gezegd zorgt het ervoor dat bouwstoffen beter naar de spieren worden vervoerd (hiervoor komt er ook wat vocht in de spieren te zitten) waardoor deze beter kunnen herstellen. Hiervoor moeten er dus wel bouwstoffen aanwezig zijn. Je kunt dus wel creatine geven, maar als je voerbeleid niet goed is, doet het helemaal niks. En dan nog werkt het bij de een beter dan de ander. Sommige sporters zweren er bij, anderen merken geen effect.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:10

Hoi!

Mag ik me hier melden ? :)

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:31

xMalibu schreef:
[ [url=m/sfdEvq.png]Afbeelding[/url] ]

Geven jullie deze? Of is er nog een andere?



Deze geef ik idd

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:32

Naomi_Haffie schreef:
Hoi!

Mag ik me hier melden ? :)


Wat mij betreft wel :+
Misschien leuk om iets over je paardje te vertellen?

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:58

testje gedaan met de NAF

Heb een klein stukje gepakt op een ongewassen voetje. Toen ik het opsmeerde dacht ik wauw, het is net of je er verft. Toen even laten drogen en daarna met een borstel net overtollige poeder eraf geborsteld en je zag nog wel steeds verschil maar met overtollige poeder er nog in was beter haha.

Voor:
Afbeelding

Na: (zien jullie het plekje wat gedaan is? :+ )
Afbeelding

Nog een na zonder flits.
Afbeelding

xTesske
Berichten: 2031
Geregistreerd: 03-07-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:00

Iemand nog tips op een witte staart mooi wit te krijgen of altijd nog eens ergens nieuwschierig naar geweest of het werkt.

Ik ga morgen de witte(nu zwarte) staart van mijn merrie wasse met cowboy megic yellow out dus mochten jullie nog iwts weten of ergens nieuwschierig naar zijn brand maar los!

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:52

Mag ik me ook melden? :) als show en keuringsliefhebber vind ik dit wel een heel leuk topic!
Ik zal wat fotootjes van mijn toppers plaatsen (ik heb er zes op het moment) Afbeelding

Afbeelding

Onze zwarte hengst
Afbeelding

En zwarte merrie
Afbeelding

Op de keuring met onze vrl keur merrie
Afbeelding


De laatste, inmiddels jaarling en heel donkergrijs maar nog geen goede foto's.
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:08

xTesske schreef:
Iemand nog tips op een witte staart mooi wit te krijgen of altijd nog eens ergens nieuwschierig naar geweest of het werkt.

Ik ga morgen de witte(nu zwarte) staart van mijn merrie wasse met cowboy megic yellow out dus mochten jullie nog iwts weten of ergens nieuwschierig naar zijn brand maar los!

Ik laat dat altijd even 5/10 minuutjes intrekken en dat paar keer herhalen. Als het echt hardnekkig is wilt een badje groene biotex ook helpen :P

Wat een leuke pony’s!

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:22

Dan wou ik gisteren de manen weer eens verzorgen en invlechten.. hmm laat ook maar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paard dat 24/7 buiten loopt zonder deken.. tis me wat :')

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:25

ELUNA schreef:
Dan wou ik gisteren de manen weer eens verzorgen en invlechten.. hmm laat ook maar!

[ [url=m/Ek3OrK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cc3eVL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KMWgNR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een paard dat 24/7 buiten loopt zonder deken.. tis me wat :')



Ohhhh vreselijk := Maarja, en vies paard is een blij paard Haha

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:25

Kimm4 schreef:
Mag ik me ook melden? :) als show en keuringsliefhebber vind ik dit wel een heel leuk topic!
Ik zal wat fotootjes van mijn toppers plaatsen (ik heb er zes op het moment) [ [url=m/58CfRE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rkHcQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze zwarte hengst
[ [url=m/erf0Gp.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zwarte merrie
[ [url=m/vI7NQb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de keuring met onze vrl keur merrie
[ [url=m/vBWie4.jpg]Afbeelding[/url] ]


De laatste, inmiddels jaarling en heel donkergrijs maar nog geen goede foto's.
[ [url=m/xyrZma.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mooie dieren allemaal! Welkom hier

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:34

Jaaa leuk kim!!!! Nooit genoeg fotos van die ponys van jou!
Met name die stoere zwarte hengst *D

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:52

Oh jeetje ELUNA! Die is vies zeg :P Ze lijkt wel erg blij :)

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:16

Oh wat ben ik dan blij dat ik niet zulke smeerdellen heb :')

24/7 buiten en viezer dan dit wordt de staart of de rest niet. Normaal hangt zijn staart ook gewoon los.
Afbeelding

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:18

Echt respect voor de mensen die op een landje staan met alleen een schuilstal en voerhok _/-\o_

Zou het nooit gewend raken, als het zo moest dan moest het voor mij helemaal niet := Mijn komen ook dagelijks buiten en trotseren ook heel wat modder, maar in de avond staan ze op stal (in een gebouw) en heb ik gewoon (koud wel helaas) stromend water.

Mijne staat sinds deze week onder een nekstuk, iemand tips om de manen goed te houden? Hij heeft veel en dikke manen maar ze gaan alle kanten op, is dat nadelig onder een nekstuk?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:23

Die van mij ook 24/7 met schuilstal. Ze vinden het heerlijk. Als ik die van mij op stal zet vervelen ze zich dood.

Soms zijn ze even wat viezer maar beetje poetsen is het weer weg
Afbeelding


Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:27

Oakland1990 schreef:
Echt respect voor de mensen die op een landje staan met alleen een schuilstal en voerhok _/-\o_

Zou het nooit gewend raken, als het zo moest dan moest het voor mij helemaal niet := Mijn komen ook dagelijks buiten en trotseren ook heel wat modder, maar in de avond staan ze op stal (in een gebouw) en heb ik gewoon (koud wel helaas) stromend water.

Mijne staat sinds deze week onder een nekstuk, iemand tips om de manen goed te houden? Hij heeft veel en dikke manen maar ze gaan alle kanten op, is dat nadelig onder een nekstuk?


Die van ons staan wel gewoon aan huis. Dus ondanks dat ze onbeperkt op de paddock staan met stal, heb ik wel gewoon heerlijk warm weer.
Al mis ik wel een bak om in te rijden, maar voor het tutten staan ze hier perfect!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:44

Heb me hier al eerder gemeld maar was de laatste tijd niet echt bezig met tutten, en heb eind december mijn andere paard in moeten laten slapen.

Gister ben ik maar weer eens aan de slag gegaan voor zover dat kan bij een paard dat 24/7 buiten staat. Zijn manen weer geknipt zijn baard er af en zijn voetjes een beetje bij gewerkt. En natuurlijk alle klei er af gepoetst

Afbeelding
Afbeelding

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:09

Heb die van mij ook een tijdje 24/7 buiten geprobeerd maar die vond het dus verschrikkelijk, die staat op een gegeven moment gewoon te ijsberen aan de draad ondanks dat ze een wei vol gras heeft haha. Achja verschil moet er zijn, paardje staat nu van 8 tot half 3 buiten en is daarna ook erg tevreden als ze binnen lekker in der stalletje staat met een berg hooi :) Maar in die uren kan ze zich alsnog heerlijk vies maken :o
Zal misschien ook schelen dat ze bovenaan de kudde staat en dus heel de dag eigenlijk op haar hoede is en in stal heeft ze dan wat meer rust

Zo stond ze me van het weekend onschuldig aan te kijken
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kikkerdril4 op 06-02-18 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:11

Ziet er weer netjes uit mossel!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:21

Die van mij was toen ik hem kocht een binnen paard en heeft een jaar op pension gestaan waar hij savonds ook gewoon binnen stond, en daarna zijn mijn ouders verhuisd heeft hij ook eerst nog een jaar savonds binnen gestaan. Hij vond het eerst ook niet tof buiten maar hij is nu helemaal in zijn hum

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:32

Heb het ook lange tijd geprobeerd vol te houden, maar zodra er maar iets van slecht weer is wil ze naar binnen en probeert ook echt over de draad te komen dus ik denk dat het gewoon echt niet voor der weg is gelegd haha (overigens ook op verschillende stallen geprobeerd dus daar zal het niet aan liggen). Ik hou ook niet van kou en regen dus ik snap der wel :')
Bijrijdster noemt der ook altijd prinsesje haha *\o/* Ach ieder mens is verschillend en ieder dier ook denk ik dan :D Ze komt savonds ook nog altijd een paar uur der stal uit dus heeft verder ook niks te klagen denk ik :)

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:42

Haha ze was echt zo enorm vies.. heb een half uur moeten poetsen eerdat ik mijn zadel kon opleggen vandaag :’)