Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:16

Wauw, Bit! Super tof Peelie! Komt er dan weer een nieuwe foto?

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:47

xRivaldo schreef:
Wauw, Bit! Super tof Peelie! Komt er dan weer een nieuwe foto?

Ja. Dat wordt natuurlijk niet de foto van de Penny. Het gaat om een andere foto die al geschoten is.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 10:25

Peelie schreef:
En ik blijf maar zeggen dat die sokken er af moeten :+ maarja. Dat zeggen mensen ook van de manen van Nash.


En ik doe het lekker toch niet *\o/*
Misschien ooit wel een keer hoor, Maar heb dit jaar een aantal competities van het stamboek op de planning staan. Als ik ze nu eraf zou halen kan ik die beter weer afmelden :P .

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:53

Wie weet of het klopt dat de muck off van NAF als mousse uit de fles komt?


Afbeelding

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:58

Wijslander schreef:
Wie weet of het klopt dat de muck off van NAF als mousse uit de fles komt?


[ [url=m/pFgBHf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry maar moet toch wel even lachen om de uitdrukking van je pony, >;) moet dat nou.

Geen ervaring met de muck off sorry

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:13

Ik ga er vanuit dat het klopt, zo komt hij er bij namelijk ook uit. :))

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:32

Ja hier ook Muck off als schuim!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:07

Ah oke, dan weet ik dat. :P Bedankt!

Bamsy hij is inderdaad zeer bedreven in non-verbale communicatie. :D

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:46

Hoi!
Ik kom ook graag meepraten in jullie topic, ik lees al een tijdje mee :)
Ik heb sinds juli mijn varkentje Harrie:
Afbeelding

En meteen een vraag over hoe jullie dit op zouden lossen:
Afbeelding

Mijn dagelijkse struggle dus... Harrie loopt te ploegen in de modder buiten (hij kan op t harde en een droog stuk in t land staan, maar staat toch de helft van de tijd te ploegen door het momentele modderbad), daardoor draait zijn staart om zn bilkoord, en daaroverheen een flinke dosis modder wat resulteerd in een enorme dreadlock die ik dagelijks moet weken/wassen om de hele boel uit de knoop te halen.
Ik twijfel nu om zn staart te vlechten maar ben ook weer bang dat die vol met modder komt en ik het niet meer uit de knoop krijg.
Dus... hoe zouden jullie dit varkentje wassen? :+

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 20:50

Als hij ongevlochten is kan hij toch niet in de knoop raken? Je kan dan gewoon de staart goed afspoelen zodat de modder eraf komt. Vanbinnen zal hij misschien wel vies zijn maar modder zal alleen aan de buitenkant van de vlecht zitten lijkt me?

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:51

Heleennn schreef:
Als hij ongevlochten is kan hij toch niet in de knoop raken? Je kan dan gewoon de staart goed afspoelen zodat de modder eraf komt. Vanbinnen zal hij misschien wel vies zijn maar modder zal alleen aan de buitenkant van de vlecht zitten lijkt me?


Ja klopt, zit een beetje tussen mn oren dat ik bang bent dat zn staart afbreekt, maar dat gaat eerder gebeuren als het zo door gaat denk ik... morgen maar even vlechten dus..

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 20:55

Oepsie, ik bedoelde natuurlijk dat hij gevlochten niet in de knoop kan raken. Maar inderdaad gaat hij sneller afbreken als je hem niet vlecht :)

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:17

Staart vlechten kan prima. Die van mij zit ook rustig weken achter elkaar in een vlecht! Dan haal ik met mijn handen elke dag de strootjes en modder van de buitenkant, haal ik het elastiekje er uit even met spray en kammen en dan opnieuw vlechten. Dat gaat beter dan los, dan breken de haren door al het modder.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:01

Heleennn schreef:
Oepsie, ik bedoelde natuurlijk dat hij gevlochten niet in de knoop kan raken. Maar inderdaad gaat hij sneller afbreken als je hem niet vlecht :)


Dacht ik al :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:57

Vlechten en in een staartzak.Desnoods zelf maken van een oude regendeken.Blijft die staart lekker schoon.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:07

Hoe vlechten jullie een staart eigenlijk in? Klinkt mss een domme vraag, maar bij mij lijkt het altijd zo lelijk :+
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:20

Bovenin beginnen is volgens mij een beetje de clue bij jou :)
Afbeelding

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:24

Heeft iemand tips hoe wondjes het mooist genezen? Meneer heeft denk ik wat enthousiast gespeeld in de wei en heeft een plekje. Qua wondje steld het niks voor hoor, ongeveer 1cm groot denk ik. Maar het zit wel midden op zn hals en ik zou het zonde vinden als dat lang een kale plek krijgt.

Ik heb het met wat water schoongemaakt en ingesprayd met ontsmettende spray. Is er nog iets anders wat ik kan doen? Of vooral niet te veel behalve schoon houden?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:27

Renee_S schreef:
Heeft iemand tips hoe wondjes het mooist genezen? Meneer heeft denk ik wat enthousiast gespeeld in de wei en heeft een plekje. Qua wondje steld het niks voor hoor, ongeveer 1cm groot denk ik. Maar het zit wel midden op zn hals en ik zou het zonde vinden als dat lang een kale plek krijgt.

Ik heb het met wat water schoongemaakt en ingesprayd met ontsmettende spray. Is er nog iets anders wat ik kan doen? Of vooral niet te veel behalve schoon houden?


Levertraanzalf :)

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:53

Nynkster schreef:
Bovenin beginnen is volgens mij een beetje de clue bij jou :)
[ [url=m/ELYUfk.png]Afbeelding[/url] ]


Kvind het echt moeilijk zo nestaart invlechten door da hard gedeelte id staart.. eens proberen deze week met hoger in te vlechten.. die van jou is allesinds goed gelukt!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:06

Ik vlecht de staart alleen in een dag voordat ik wedstrijd heb dan begin ik gewoon een normale vlecht onder de staartwortel. Niet per se mooi, maar meestal gaat er toch nog een staartzak overheen haha

@Renee ik vind sudo creme altijd erg goed werken voor huidherstel en als de huid goed herstelt is komt er meestal ook wel weer haar op. Vaak doe ik bij open wondjes eerst acederm wondspray erop, maar dat is meer om te ontsmetten en bacterien buiten te houden

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:14

Acederm heb ik er inderdaad opgedaan! Sudocrème heb ik thuis nog staan dus dat komt goed uit, dan gaat die er op als het wondje dicht is :) thanks !

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:17

Renee_S schreef:
Acederm heb ik er inderdaad opgedaan! Sudocrème heb ik thuis nog staan dus dat komt goed uit, dan gaat die er op als het wondje dicht is :) thanks !

Geen probleem :D

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:20

Ha, ik kan mezelf hier ook weer melden :D heb er sinds kort 1 met wat langere manen, en echt mega dik. Nu ben ik altijd iemand die vindt dat de boel gekortwiekt moet worden. Maar nu vind ik het getut met die vlechtjes zo leuk, ik laat het lekker zo :D ze zijn niet heel erg lang, dus die techniek voor knotjes moet te doen zijn, de manen zijn wel enorm dik. Nu vind ik een hengstenvlecht wel meer bij het ras (Lusitano) passen, maar dan moet ie wel mooi op de manenkam liggen. Maar als ik die filmpjes kijk vind ik het zo strak zitten.. is dat niet vervelend voor ze? Of vlecht ik dan misschien verkeerd in? Ben wel benieuwd hoe jullie het doen, met roosjes maken met naald en draad ben ik heel handig.. maar dit :')

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:44

Renee_S schreef:
Heeft iemand tips hoe wondjes het mooist genezen? Meneer heeft denk ik wat enthousiast gespeeld in de wei en heeft een plekje. Qua wondje steld het niks voor hoor, ongeveer 1cm groot denk ik. Maar het zit wel midden op zn hals en ik zou het zonde vinden als dat lang een kale plek krijgt.

Ik heb het met wat water schoongemaakt en ingesprayd met ontsmettende spray. Is er nog iets anders wat ik kan doen? Of vooral niet te veel behalve schoon houden?

Honingzalf! Ik zweer erbij _/-\o_