Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:37

Josien_ schreef:
Mijn paardenshampoo is bijna op; hebben mensen hier nog aanraders?
Shampoo om een bruin paard met dikke staart en korte dikke manen te wassen? En natuurlijk de ideale shampoo voor de witter dan witte voetjes :D .

Ben benieuwd naar jullie aanraders!


Ik gebruik altijd groene zeep haha

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:40

Ik vind groene zeep altijd zo moeilijk om uit te wassen. :')

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:15

Ik heb de cowboy magic rosewater en shine in yellow out voor mijn schimmel :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:49

Tea tree helpt hier ook goed voor de witte voetjes+manen, maar meestal gebruik ik ook groene zeep.
Kokosolie in witte manen is idd geen succes :n
Ik gebruik als anktiklit altijd doen van sectolin (shine gel dacht ik) top spul, ruikt heerlijk en de manen zijn direct doorkambaar en glanzend. Nou moet ik zeggen dat ik de manen bijna nooit insmeer met antiklit omdat de vlechten dan amper blijven zitten.

En over het verhaaltje dat als je vlechten inlaat ze er hele plukken(/vlechten) afschuren. Dit is mij idd ook altijd geleerd dus ik was ook wat huiverig eerst, maar dit is een fabeltje. Je moet de manen alleen niet suuuper strak vlechten, dan kan t gaan trekken en dan willen ze nog wel een keer gaan schuren. Maar over het algemeen bevind mijn paard geen hinder van de vlechten, juist lekker koel in een zomer +:)+

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 21:47

Kun je een staartvlecht ook 2 weken laten zitten? Dan kan ik het samen met mijn manen opnieuw doen, anders zou ik de staart helemaal verzorgen en de manen nog een week laten zitten en dat klopt niet in mn hoofd :+ of is 1 week echt de max?

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:54

ik had bij mijn merrie vanavond de staartvlecht eruit gehaald, heeft 3 weken gezeten.
niks was stuk en kon het zo uitkammen 8-)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:02

Nynkster schreef:
ik had bij mijn merrie vanavond de staartvlecht eruit gehaald, heeft 3 weken gezeten.
niks was stuk en kon het zo uitkammen 8-)

Top :Y)

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:04

Als ik me staartvlecht 2 weken in laat zitten ziet het er niet uit :n, na 4 dagen lijkt ze al een stekelvarken _O-

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:05

Ja het wordt niet netter met de week ofzo. Maar als ik de vlecht eruit haal en kam het door is het net zo mooi nog als voor de vlecht

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:10

@jumpyhorse: kan gewoon 2 weken als het blijft zitten hoor. Sommige weken red ik dat hier ook. De meeste weken niet en doe ik de staart al opnieuw en de manen nog niet.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 08:57

Verwonderd me een beetje dat jullie allemaal de staart in een vlecht houden, zo kan een paard eventuele vliegen od kriebels nooit weg jagen.
Een avondje voor de wedstrijd in de vlecht, okay, maar altijd :wow:

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:06

DreamGuide schreef:
Verwonderd me een beetje dat jullie allemaal de staart in een vlecht houden, zo kan een paard eventuele vliegen od kriebels nooit weg jagen.
Een avondje voor de wedstrijd in de vlecht, okay, maar altijd :wow:


Nou, geloof me, madame heeft nul moeite met vliegen wegjagen hoor! :D Een gevlochten staart - losjes gevlochten wel - belemmert de beweging in het geheel niet en een hele smerige stront-en-urine staart, of nog viezer: hengstige merrie staart... trekt juist vliegen aan... Hoe netjes mijn paard haar staart ook optilt, hij is gewoon erg dik en zwaar en er komen wanneer deze niet gevlochten is altijd plukken haar in aanraking met mest en urine...

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:51

DreamGuide schreef:
Verwonderd me een beetje dat jullie allemaal de staart in een vlecht houden, zo kan een paard eventuele vliegen od kriebels nooit weg jagen.
Een avondje voor de wedstrijd in de vlecht, okay, maar altijd :wow:

Alleen winter vind ik ok :D ook echt alleen maar omdat ze hem altijd onderpoept en ik het iets te koud vind om swinters elke week staart te wassen. In de zomer lis en gewoon wassen wanneer vies, en wanneer ze iets te hengstig is

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:34

Die van mij kan ontzettend hard meppen met die vlecht in, dan krijgt ze vliegen echt wel weg :o

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:17

Gewoon even een vraag;

Wie van jullie haat mij nu _O-
Afbeelding
Ben twee dagen bezig en morgen gaat de andere kant

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:22

jumpyhorse schreef:
Gewoon even een vraag;

Wie van jullie haat mij nu _O-
[ [url=m/vjNM8T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben twee dagen bezig en morgen gaat de andere kant

Wow, ik had dus al lang tierend het scheerapparaat op de grond gegooid, ik heb heel veel geduld maar die priegelwerkjes, pfff niks voor mij. Staat je paard wel braaf stil?

Hier een witte manen-dillema, het voorste stuk zit compleet onder de modder omdat het halsstuk daar waarschijnlijk wat teruggeklapt is toen madam besloot in het modderigste stukje van de wei te gaan rollen _-:(
Ik moet het dus eigenlijk even wassen, zou dat te doen zijn met dit weer? Morgen 9 graden, ze is geschoren dus wel koud maar ook weer snel droog, als ik het nou was en dan meteen opzadel en ga rijden, zou dat dan kunnen? Of zal het alsnog te koud zijn?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:24

Wow :oo

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:33

Faitherr schreef:
jumpyhorse schreef:
Gewoon even een vraag;

Wie van jullie haat mij nu _O-
[ [url=m/vjNM8T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben twee dagen bezig en morgen gaat de andere kant

Staat je paard wel braaf stil?

Hier een witte manen-dillema, het voorste stuk zit compleet onder de modder omdat het halsstuk daar waarschijnlijk wat teruggeklapt is toen madam besloot in het modderigste stukje van de wei te gaan rollen _-:(
Ik moet het dus eigenlijk even wassen, zou dat te doen zijn met dit weer? Morgen 9 graden, ze is geschoren dus wel koud maar ook weer snel droog, als ik het nou was en dan meteen opzadel en ga rijden, zou dat dan kunnen? Of zal het alsnog te koud zijn?

Ze stond los in de gang tukje te doen :Y) bij haar is het juist als ik haar vastlaak dat ze ongeduldig gaat doen, ik heb haar los gezet om bij haar hooft alles te kunnen doen, daarna gewoon los laten staan... ze was veel meer ontspannen, wel de poorten dicht gedaan


Mbt witte manen; gewoon wassen, en als het kan droogblazen met de föhn. Als je een dolarium hebt iedeaal. Rijden zou ik niet doen met natte manen tenzij je binnenbak hebt, zelf heb je ook meer kans op verkoudheid als je met nat haar fietst

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:39

jumpyhorse schreef:
Ze stond los in de gang tukje te doen :Y) bij haar is het juist als ik haar vastlaak dat ze ongeduldig gaat doen, ik heb haar los gezet om bij haar hooft alles te kunnen doen, daarna gewoon los laten staan... ze was veel meer ontspannen, wel de poorten dicht gedaan


Mbt witte manen; gewoon wassen, en als het kan droogblazen met de föhn. Als je een dolarium hebt iedeaal. Rijden zou ik niet doen met natte manen tenzij je binnenbak hebt, zelf heb je ook meer kans op verkoudheid als je met nat haar fietst


Pfoe heerlijk zeg als dat zo relaxed gaat! Dan snap ik dat het ook wel rustgevend kan zijn om te doen.

Föhn gaat hem niet worden, ik moet overigens ook buiten wassen, ze staan 24/7 buiten met schuilstal, ik zou ook eerst kunnen rijden, dan wassen en wollen zweetdeken+hals op en even laten staan? Daarna gaan ze toch meteen in de vlecht en de weide weer op. Maar wel fijn als de vacht eronder iniedergeval droog is. Binnenbak hebben we dus idd niet en solarium ook niet, helaas :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:08

Faitherr schreef:
Pfoe heerlijk zeg als dat zo relaxed gaat! Dan snap ik dat het ook wel rustgevend kan zijn om te doen.

Föhn gaat hem niet worden, ik moet overigens ook buiten wassen, ze staan 24/7 buiten met schuilstal, ik zou ook eerst kunnen rijden, dan wassen en wollen zweetdeken+hals op en even laten staan? Daarna gaan ze toch meteen in de vlecht en de weide weer op. Maar wel fijn als de vacht eronder iniedergeval droog is. Binnenbak hebben we dus idd niet en solarium ook niet, helaas :')


Gewoon wassen hoor met deze temperaturen! Ik laat ze dan even op stal met wat hooi wat droger worden, maar 10 graden is voor paarden lekkerder dan voor ons :)

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:19

Als je warm water hebt kun je wel wassen.

Mijn god jumpyhorse, ik vind het echt verschrikkelijk lelijk.
Haten doe ik je niet.... maar ik snap het ook niet moet ik zeggen.
Maar goed, jouw paard, jouw ding

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:26

Ik ben het eens met emptywords, afgezien van het, ehum, abstracte patroon, zijn alle lijnen en blokjes Schots en scheef, ik vind het echt niet mooi, sorry :')

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:34

Ik vind het persoonlijk ook niet mooi, ook omdat der hals niet mooi uit komt ze lijkt een dun nekje te hebben.

Maar hey! Je moet ooit eraan beginnen wil je het later mooi gaan kunnen scheren! En 1 voordeel, men pakt de grote scheerapparaat en het is er zo af :D

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:05

Maar aan de andere kant, ik heb van de week de manen van mijn paard verpest, dus die zien er ook niet meer uit! :D
Afbeelding

Kwam flink wat vanaf

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:18

Oeps jumpyhorse, inderdaad een gevalletje van 'doe maar gewoon niet' :o

Dit soort 'versiering' (?) heeft imo ook niets met toiletteren te maken.

Maar! Smaken verschillen :D