Ik weet niet zeker of dit topic op de juiste plek staat. Het word waarschijnlijk een lang verhaal, misschien ook een beetje rommelig.
Een tijd terug is er in de bak/paddock op onze stal een nieuwe laag zand gegooid, dit heeft niet al te best uitgepakt en na de eerste de beste regenbui was onze bak een waar moeras geworden. Uitmesten ging niet meer, pony vond er niks aan en ook baasje trok het niet meer. Pony stond 24/7 buiten, maar omdat ik bang ben voor problemen met hoeven/mok e.d. staat ze nu ‘s nachts op stal, als het slecht weer is weleens een dag binnen omdat ik merk dat ze er niks aan vind.
Maar goed, aangegeven dat de bak echt niet te doen is, ze gingen er mee aan de slag. Helaas is er niks verbeterd.
Voor mijn gevoel kan ik nu eigenlijk niks meer doen met mijn pony, ik longeerde haar altijd in de bak (verder is er in de buurt geen mogelijkheid tot), deed werken aan de hand met haar, mende in de bak (ivm drukke weg en schrikkerigheid van haar is dat buiten nu nog niet mogelijk) en deed nog wel meer dingen in de bak.
Nu kunnen we eigenlijk alleen maar wandelen, maar voordat we ergens komen moeten we eerst 4km langs een drukke, saaie weg. In het begin nog leuk, maar langzaamaan begint pony het een beetje saai te vinden. Het tempo zit er dan ook niet meer zo in.

Ik begin gewoon mijn plezier een beetje kwijt te raken, niet om mijn pony zelf, maar alles eromheen, en daarbij merk ik dat mijn pony gewoon niet gelukkiger word van de modderzooi. Maar wat doe je dan? Verhuizen? Ze staat hier in een leuke sociale kudde, ligt goed in de groep. Je mag hier van alles zelf bepalen, hoeveel je haar wilt voeren, binnen/buiten etc. en dat is me eigenlijk ook heel veel waard. Het is alleen dat je tot je knieën in de blub zakt en niks meer kan doen daardoor.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee wil, denk van me af schrijven. Mijn pony is echt mijn ontspanning, maar dit lukt de laatste tijd gewoon niet meer doordat we niet kunnen doen wat we leuk vinden..
Bedankt voor het lezen!