Ervaringen paddockplaten gezocht! (merk, type etc)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Ervaringen paddockplaten gezocht! (merk, type etc)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 09:22

Het zal jullie niet ontgaan zijn, maar het is nát in Nederland. Vooral in het noorden van het land. Veel te nat. Het land waar mijn paarden staan is in de 7 jaar dat ik er nu sta nog niet zo nat geweest -O- Om de paarden toch droog te laten eten willen we een deel van het weiland (zo'n 6x6) voorzien van paddockplaten.

Op internet lees je de mooiste verhalen op de websites van de leveranciers, maar wat zijn jullie ervaringen? Welke merken raden jullie aan of af? Het stuk land waar de platen op komen is niet kapot gelopen, wel is het wat nat. De bodem is gras en dan zand (dus geen veen of klei). Kunnen de platen daar direct op, of moet er eerst nog wat onder? Belangrijk is dat het water zo goed mogelijk weg kan blijven lopen. Daarom kiezen we ook hiervoor, in plaats van betonplaten of iets dergelijke.

Dees

Re: Ervaringen paddockplaten gezocht! (merk, type etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:15

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:36

Ik heb de paddockroosters van TONN (Wolvega) liggen sinds 2 jaar. Bij mij zijn ze komen kijken naar de situatie om een advies uit te brengen.
Hier was het bedoeld om een stuk van 10 x 30 m met kleigrond te verbeteren. Er is een laag van 20 cm blubber afgegraven, daar worteldoek op, een zandlaag erop, roosters, en daar weer zand in.
Ik ben er tevreden over, alhoewel we wel af en toe het erop gelopen zand eraf moeten schrapen anders lopen de paarden nog in de blubber. Maar de ondergrond is hard, dus ook met je kruiwagen altijd begaanbaar.
Je mag gerust eens komen kijken in de Noordoostpolder.
Filmpje van het proces: https://youtu.be/nPvxUUs_7X0

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 12:38

Dat topic had ik gezien Dees, maar dat is al weer eventjes geleden. Ik ben meer op zoek naar recente ervaringen, ook gezien de huidige natte toestanden. Hoe ze het houden etc. Dat het prijzig is dat weten we. Maar ja, dat zijn paarden sowieso :+

Bedankt voor je bericht marionblo, ga je filmpje zeker even kijken! :j

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:11

Wij hebben sinds 2 maanden in de paddock van 20x20 ecoraster liggen, aangeschaft via Bos Rubber. Omdat het al ca 10 jaar op een deel van ons pad naar de paddock ligt, waren we al met het systeem bekend. We zijn er erg blij mee. De paarden hebben droge voeten. De paddock is trouwens ook nog gedraineerd.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:45

Wij hebben oude koeien roosters laten plaatsen, een pad naar de wei en een groot stuk voor de schuilstal met daarop de slowfeeder. Het is echt ideaal!! Dat stuk wat laten verhogen en ze staan altijd droog ( wel regelmatig mesten uiteraard ).
Afbeelding

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:40

Als ik je een tip mag geven, kunststof rij platen zijn echt geweldig om een stukje te verharden. Geen onderhoud en als je ze weg wil halen kan je ze bijna in je eentje weer verslepen. :) ps ( ik heb ze van BUKO)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:54

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:16

Gladijs schreef:
Als ik je een tip mag geven, kunststof rij platen zijn echt geweldig om een stukje te verharden. Geen onderhoud en als je ze weg wil halen kan je ze bijna in je eentje weer verslepen. :) ps ( ik heb ze van BUKO)

Ik lees mee omdat ik in hetzelfde schuitje zit, en vind dit best een goed idee. Maar schuiven de platen niet uit elkaar en worden deze niet ook onder de modder gelopen?

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:52

Ik zou wel wachten tot het redelijk droog is en een beetje vlakken, wellicht een laagje zand. Bij mij ligt het al twee jaar zo, ze liggen aan elkaar met hele grote tie-rips <<)
Afbeelding