Dit jaar zijn er voor het eerst winterpaddocks gemaakt in onze buitenbak. De weiden gaan half oktober dicht en er was steeds meer vraag naar een alternatief om ook in de winter de paarden buiten te kunnen zetten. Dus ik ben er zo ongelooflijk blij mee! Maar wanneer is te nat nu te nat? Het feit dat de paddocks gewoon op de buitenbak staan die verder geen drainage heeft en erg hobbelig ligt brengt met zich mee dat mijn paddock aan beide uiteinden een giga plas heeft. In het midden hebben ze wel een eilandje zeg maar. Ik ben ook de enige die er een slowfeeder op heeft staan omdat ik hem dus echt wel wil gebruiken als alternatief voor die gemiste uren weidegang. Mijn paarden staan er ook altijd maar met z'n tweetjes op want de paddocks zijn iets van een 14x20m geloof ik. Mijn dressuurpaard is wel een beetje een bikkel, heeft niet snel ergens last van (hout vast

Ik wil ze echt zoveel mogelijk los kunnen hebben want pony heeft ook artrose in het achterbeen dus veel beweging is echt wel nodig. En mijn dressuurpaard wordt er gewoon blij van, daar hoef ik vast geen tekeningetje bij te maken. Ik heb wel wat greppeltjes gegraven maar wat een eindeloos werkje was dat. Het regent gewoon zoveel waardoor het maar niet lijkt op te drogen. En ik heb door mijn studies gewoon geen tijd om er nu 3 keer per dag naar toe te gaan en ze een uur aan de hand te stappen. Dus aan de mensen met gevoelige paarden, wat is té nat bij jullie paarden? Hoe merk je dat? We hebben wel een stapmolen op het harde maar dat vind ik toch maar zo zo, zeker voor een artrosepaard niet ideaal. En mijn dressuurpaard wordt er niet echt enthousiast van. De opties om de paddock droog te leggen zijn natuurlijk ook beperkt, het is immers gewoon een buitenbak waardoor er niet overdreven gegraven en gedaan mag worden.
Wie kan zijn ervaringen met mij delen?