Rollator ombouwen tot zadelkar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dayanara

Rollator ombouwen tot zadelkar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 20:42

Hi!

Sinds deze week zijn we sinds jaaarrren op een doe-het-zelf wei naar een soort van stal verhuisd. Omdat er niet echt een Poetsplaats is, zetten we de paarden aan de trailer. Alleen nu is het best een stukkie lopen en kunnen we niet alles in een keer meenemen. Dus had ik het idee om een zadelkar te maken. Ik heb nog een rollator staan en die is wel geschikt heb ik besloten. Ik vroeg me af of er bokkers zijn met DIY zadelkarren? Kan wel wat inspiratie gebruiken :j

laetitia98

Re: Rollator ombouwen tot zadelkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:50

Ik heb een diy zadel kar het was wat werk maar ben er super blij mee :D Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:22

Je kan van een steekwagen een zadel kar maken. Las er een stang aan voor het zadel en een krat op de onderkant en je komt al een heel eind.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:27

Ik heb wel ervaring net een bolderkar met daarop een houten schraag... is lekker stabiel en je kunt er een hoop troep mee vervoeren (zelfs een westernzadel) : D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:28

Ik heb destijds ook gekeken naar een rollator-zadelkar, maar vond het teveel werk en kon er te weinig op kwijt. Leek mij niet stevig genoeg voor mijn westernzadel. Dit is mijn DIY- zadelkar van hout. Super makkelijk te maken. Groot genoeg voor een westernzadel en een engels zadel, 2 hoofdstellen, beschermers, cap, poetskist, et cetera. Er past iig een hoop in :D
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-17 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:29

Een rollator is een onding om als zadelkar te gebruiken.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:32

fjordjes schreef:
Je kan van een steekwagen een zadel kar maken. Las er een stang aan voor het zadel en een krat op de onderkant en je komt al een heel eind.

Ik heb dit gedaan, precies zoals hierboven.
Een stang aan de voorkant laten lassen door een vriend, een goedkoop bakje van de action
met tie rips op de 'schup' onder gezet en klaar is kees. Kiept niet om en rijdt prima en super cheap

maike_rickly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:37

Afbeelding

Ik heb een rollator Zadelkar ideaal ding. Alles los erop zodat hij nog ingeklapt kan worden om mee op vakantie te gaan. Kan er heel veel op mee nemen en opbergen

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 22:06

maike_rickly schreef:
[ [url=m/1pGsHO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een rollator Zadelkar ideaal ding. Alles los erop zodat hij nog ingeklapt kan worden om mee op vakantie te gaan. Kan er heel veel op mee nemen en opbergen

Ja zoiets zoek ik, zodat ie mee kan in de auto, heb je ook een foto zonder je zadel erop? Dan kan ik mijn hubby instructie geven wat ie moet maken

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 22:07

xJitskee schreef:
Ik heb destijds ook gekeken naar een rollator-zadelkar, maar vond het teveel werk en kon er te weinig op kwijt. Leek mij niet stevig genoeg voor mijn westernzadel. Dit is mijn DIY- zadelkar van hout. Super makkelijk te maken. Groot genoeg voor een westernzadel en een engels zadel, 2 hoofdstellen, beschermers, cap, poetskist, et cetera. Er past iig een hoop in :D
[ [url=m/jxlhSq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZjJ6IR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw dat is ook mooi zeg :))

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:15

Mijn broertje heeft voor mij een steekkar ingebouwd tot zadelkar. Alles past er op. Ideaal :D

Afbeelding

maike_rickly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben een 5 bij 7 geverfd en met slotbouten op de stangen van de handvaten gezet.
Alles los er aan hangen zodat er ook weer af kan. De hoofdstel hanger zit er wel vast op.
Hij is heel fijn bij drempels moet je m er wel even overheen helpen. Laad hem altijd wel erg vol met spullen.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 22:35

Dankjewel Maike! We hoeven gelukkig geen drempels over dat scheelt!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 02:24

Heb ook een rollator omgebouwd tot zadelkar, voor mijn westernzadel. Echt super handig. Heb later nog wel 2 beugeltjes onder op de steun voor de poetskist geplaatst zodat deze er niet af kan vallen. Kan niet vooruit over een flinke bult of door een kuil rijden, want dan wordt ie met westernzadel topzwaar, maar achteruit erover gaat uitstekend. Hij stuurt super licht en kan m op de rem zetten. Heel blij mee en kost geen drol :)
Voor de perfectie zouden de twee voorwielen wat verder naar voren geplaatst kunnen worden, dan is het topzwaar-probleem ook opgelost.

Afbeelding

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:03

Hey Mabotje, je hebt t zwaartepunt naar voren zitten op jou omgebouwde rollator ;)
De rollator moet een gewicht van 120 kg kunnen ondersteunen maar alleen als je tussen de wielen loopt/steunt.

Voor de klussers die ook willen ombouwen hierbij nog een link naar het andere topic in het western gedeelte wat quartel heeft geopend.

[WN-TR] De ultieme western zadelkar deel 2

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:22

Ja klopt, maar voor mijn westernzadel ging dat niet anders, daarom moeten de voorwielen eigenlijk wat verzet