Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dingogirl schreef:ik neem aan dat je van te voren weet wat de nieuwe stalling je te bieden heeft. je staat bij iemand in pension neem ik aan ? dan vraag je wat ze te eten krijgen en hoe vaak. en wat voor strooisel en hoe veel enz.
strooisel zou ik altijd doen. dan kunnen ze fijner liggen. en als ze plassen loopt niet alles door de hele stal. en slapen / liggen op rubber matten zie ik ze niet gauw doen.
en minimaal 2 keer per dag voldoende hooi. liever nog 3 keer per dag.
of je moet grote slowfeeders vol hooi doen zodat ze lang genoeg iets te eten / knabbelen hebben.
en alles zo goedkoop mogelijk en zo weinig mogelijk werk.......... tja, paarden kosten nu eenmaal geld en alles wat je er rond om heen moet doen is ook onderdeel van deze hobby toch.
GDG schreef:Sowieso een bodembedekking gebruiken, op het rubber is koud en hard. En dan zou ik toch voor stro gaan, zoveel werk is dat toch ook weer niet. Ook juist fijn dat ze er nog eens wat van kunnen knabbelen.
Qua voeding: hooi in slowfeedernetten zodat ze altijd te eten hebben. Als het niet uitkomt qua voerbehoefte door te grote verschillen dan zul je ze ieder in een eigen stal moeten zetten.