Hooinetten goedkoop/partij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hooinetten goedkoop/partij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:22

Hoop dat het hier goed staat!

Ik ben opzoek naar een groot aantal hooinetten. Ik wil graag met een maaswijdte van 7cm, iets meer of minder maar liever niet veel groter. Er moet hooi in kunnen voor 1 nacht.

De goedkoopste die ik kan vinden is van ej, en volgens mij 5.99. Maar heb er circa 15 nodig dus dan kom je best op een groot bedrag... Dus ik vroeg me af of iemand een adres weet waar je ze als partij kunt kopen of anders heel goedkoop per stuk.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:25

Amy schreef:
De goedkoopste die ik kan vinden is van ej, en volgens mij 5.99. Maar heb er circa 15 nodig dus dan kom je best op een groot bedrag... Dus ik vroeg me af of iemand een adres weet waar je ze als partij kunt kopen of anders heel goedkoop per stuk.

Poeh, dat gaat lastig worden denk ik, 6 euro is immers al goedkoop. Enige optie die ik kan bedenken is wachten tot er een kortingsactie is en ze dan met korting aanschaffen.

Tamsin

Re: Hooinetten goedkoop/partij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:40

Hoi, heb je een pb'tje gestuurd

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:43

Amy schreef:
Hoop dat het hier goed staat!

Ik ben opzoek naar een groot aantal hooinetten. Ik wil graag met een maaswijdte van 7cm, iets meer of minder maar liever niet veel groter. Er moet hooi in kunnen voor 1 nacht.

Daar past niet genoeg in voor 1 nacht en de door jou genoemde maaswijdte is best groot.
Die van EJ heb ik duurdere en grotere van, maar kwaliteit is lang zo goed niet als die die ik jaren geleden keer ergens heb gekocht bij een ruitersportkraampje (en was veel goedkoper).

Ik zou zeggen wacht op aanbieding en koop ze dan.
Verder handig om sluitingen te kopen bij de Hornbach of zo, zodat ze snel en makelijk op te hangen zijn en je niet eindeloos staat te knopen en ontknopen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:51

Hoe groter de maaswijdte hoe meer hooi er in moet passen voor 1 nacht. 7 cm is giga en daar valt met 2x trekken ook al veel zelf uit. Ik zou kijken voor 5x5 en liever 4x4. Mijn ervaring is dat het hooi daar goed inblijft ook als je een vol net een keer zelf een flinke slinger geeft (van de hooizolder af oid.) en dat de paarden er rustig uit eten zonder veel te morsen. Als ze dik genoeg zijn en langzamer eten handig is, dan zit je al snel richting 3x3 max. Hoe kleiner de maas hoe meer materiaal en dus hoe duurder.

Met de maat die jij aangeeft is een zelfknoop net van lading strotouwtjes ook mogelijk en mits die er genoeg zijn gratis.

Hoe dan ook zijn hooinetten aan slijtage onderhevig (en vindt ik netten met die maat maas niet veilig, passen voetjes in) en is het zeker aan te raden om wat reserve netten achter de hand te hebben, zodat je de tijd tussen moeten vervangen en nieuw binnen kan overbruggen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:52

Koop bij de action een stel aanhangernetten en maak er zelf een paar. Goedkoper kan niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:14

Zo deed ik het ook van de Action.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:18

Die van de welkoop zijn niet duur en goed stevig.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:26

Welke soort zoek je ts? Ze zijn allemaal beneden de 5 euro.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:00

Idd zelf knopen van de action. Haal je er 3 uit een aanhangernet van 6 of 7 euro.
Maas is wel 4x4 maar rekt nog flink uit.

Weet niet wat je doel ermee is, maar goedkoop is wel duurkoop in dit geval. Wij hebben ook netten van rond de 20 euro en die gaan makkelijk 6 jaar mee. De netten van de action worden bij ons na een jaar wel slechter.