ik hou mijn hart al vast voor sommige reacties
Ik heb een mini hengstje (6maanden) samen met nog een ander hengstje (7maanden) van iemand anders op een weide staan met stal. Ze gaan nu snachts op stal en overdag lekker in de wei, en kunnen in de stal staan als ze dit willen.
Het liefste zou ik mijn kleine mannetje aan huis willen hebben, maar ik twijfel of dit überhaupt wel haalbaar is... (met vriendje natuurlijk, dus een 2e komt er dan sowieso bij) dan kan ik hem beter in de gaten houden. Ik zit nogal met mijn werk qua voeren etc en wil er graag beter regelmaat in krijgen, niet afhankelijk willen zijn van andere mensen,...
Ik heb een redelijke voortuin, 15x25m. Maar om er 2 mini shetjes te zetten lijkt me weer te klein voor als gewone weide.
Nu leek het me naargelang omstandigheden wel een ‘beter’ idee om hier een pp van de maken, een track om de ‘wei’ heen zodat ze toch gemotiveerd blijven om lekker de lopen/rennen, en toch het gras kan laten rusten/groeien omdat het al niet zo groot is.
Ik zit echt nog in twijfel modus. Je hoort regelmatig van dat er paarden 23 van de 24u op stal staan o.a. Dus dan is dit ‘zo erg nog niet’. Maar natuurlijk wil ik hem zoveel mogelijk kunnen bieden wat hij maar kan krijgen... ik merk gewoon dat het niet ideaal is dat de wei verder weg is van huis...
Hoe denken jullie?
Edit: foto
hebben vroeger thuis ook paarden en shetjes gehad, en daar ging het goed. Daarmee de overtuiging
.
of de mensen die ernaast wonen weten vaak ook wel van wie het buurland is.