Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:19

Ik begrijp wat je bedoelt Sees..

lol, ver rijden.. ik rijd zelf al bijna 20 minuten voor mijn stekje terwijl er een hoos aan stallen binnen een straal van 15 zijn..

waarom ik specifiek mijn situatie eruit pik, is puur omdat mensen heel vaak oordelen over een paard dat meer dan 15 uur op stal staat (ik haal hem ook nog eens uit de wei om te gaan rijden.. die van mij is ook de enige die uit de wei gehaald kan worden, rest geeft een dikke vinger.. hij vind t gewoon echt lekker om door de bossen te zwerven... dat er iemand op z'n rug zit neemt hij dan wel op de koop toe gelukkig haha).

ik had mensen erop gewezen dat men, als die 15 uur zo kritiek is als harde grens, bijna alle pensions en manages zomaar veroordeeld, omdat 9 van de tien pensionhouders of paardenhouderijen met pensiongasten, met het licht meewerkt.. ongeacht hoe ze buiten staan, of hoeveel ruimte ze hebben.

mijn situatie is eigenlijk het perfecte voorbeeld van hoe het bij voorbaat al afgekeurd wordt.. of dat het wel 'mijn keuze' zal zijn, of mijn gemak (terwijl hij vorig jaar nog 24/7 stond met beschikking over binnenbak, stapmolen (pas gebruikt toen hij binnen kwam te staan, twee buitenbakken, verhuisopties op het terrein als de weide onverhoopt slecht of te kaal zou worden, half pension... over gemak gesproken)..

vaak kun je van buitenaf helemaal niet bepalen of 24/7 20/7 15/7 of zelfs 5/7 buiten nu het beste is, daarvoor moet je alle ins en outs van de situatie en het paard weten. Vaak kijken we ook alleen naar de situatie om ons heen. Ik zit hier in zuid oost brabant.. voorheen stonden er zeer veel paarden 24/7 op het land, maar inmiddels heeft staatsbosbeheer veel van het verpachte land weer teruggenomen. In het westen van het land zet je op veel plekken de paarden tot hun nek in de blub als ze persee veel buiten moeten blijven staan op kleigrond dat eigenlijk niet toereikend is.

het is altijd makkelijk oordelen als je een topplekje hebt.. aan eigen huis of op een p.p. of bij een goede boer/pension. maar hoeveel plekken zijn er dan bij jullie beschikbaar.. en waar adverteren jullie dan met die perfecte plek. want reken maar dat veel bokkers op zoek zijn naar zo'n plek maar in de wijde omgeving gewoon niet te vinden. ik heb op mijn stal het laatste plekje, met mensen die er al tig jaren staan.. zie daar maar eens tussen te komen als je niet iemand kent die zo'n deurtje kan openen.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:49

elenaMM77 schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt Sees..

lol, ver rijden.. ik rijd zelf al bijna 20 minuten voor mijn stekje terwijl er een hoos aan stallen binnen een straal van 15 zijn..

Ik ook. Ben zelf inmiddels verhuisd en zou mijn paard écht wel graag dichterbij hebben maar ik heb nog geen vergelijkbare plek gevonden en dus blijft hij staan waar hij staat. Zijn gerief gaat voor mijn gerief (en zo zou het imo ook moeten zijn :o ).

elenaMM77 schreef:
waarom ik specifiek mijn situatie eruit pik, is puur omdat mensen heel vaak oordelen over een paard dat meer dan 15 uur op stal staat (ik haal hem ook nog eens uit de wei om te gaan rijden.. die van mij is ook de enige die uit de wei gehaald kan worden, rest geeft een dikke vinger.. hij vind t gewoon echt lekker om door de bossen te zwerven... dat er iemand op z'n rug zit neemt hij dan wel op de koop toe gelukkig haha).

ik had mensen erop gewezen dat men, als die 15 uur zo kritiek is als harde grens, bijna alle pensions en manages zomaar veroordeeld, omdat 9 van de tien pensionhouders of paardenhouderijen met pensiongasten, met het licht meewerkt.. ongeacht hoe ze buiten staan, of hoeveel ruimte ze hebben.

mijn situatie is eigenlijk het perfecte voorbeeld van hoe het bij voorbaat al afgekeurd wordt.. of dat het wel 'mijn keuze' zal zijn, of mijn gemak (terwijl hij vorig jaar nog 24/7 stond met beschikking over binnenbak, stapmolen (pas gebruikt toen hij binnen kwam te staan, twee buitenbakken, verhuisopties op het terrein als de weide onverhoopt slecht of te kaal zou worden, half pension... over gemak gesproken)..

vaak kun je van buitenaf helemaal niet bepalen of 24/7 20/7 15/7 of zelfs 5/7 buiten nu het beste is, daarvoor moet je alle ins en outs van de situatie en het paard weten. Vaak kijken we ook alleen naar de situatie om ons heen. Ik zit hier in zuid oost brabant.. voorheen stonden er zeer veel paarden 24/7 op het land, maar inmiddels heeft staatsbosbeheer veel van het verpachte land weer teruggenomen. In het westen van het land zet je op veel plekken de paarden tot hun nek in de blub als ze persee veel buiten moeten blijven staan op kleigrond dat eigenlijk niet toereikend is.


Ik ga alleen af op wat mensen zeggen ;). En als er wordt gezegd; ja maar dan moet ik zo ver rijden en dan ben ik pas om 20u thuis... tja. Dat mag ieders keuze zijn. Mijn keuze is het niet. Dan plaats je je eigen gerief boven dat van je paard. Je paard dat 365 dagen per jaar, 24/7 op die plek staat. Ik vind dat de plek voor mijn paard goed moet zijn, ik kom er slechts een paar uurtjes per dag.

elenaMM77 schreef:
het is altijd makkelijk oordelen als je een topplekje hebt.. aan eigen huis of op een p.p. of bij een goede boer/pension. maar hoeveel plekken zijn er dan bij jullie beschikbaar.. en waar adverteren jullie dan met die perfecte plek. want reken maar dat veel bokkers op zoek zijn naar zo'n plek maar in de wijde omgeving gewoon niet te vinden. ik heb op mijn stal het laatste plekje, met mensen die er al tig jaren staan.. zie daar maar eens tussen te komen als je niet iemand kent die zo'n deurtje kan openen.


Ik heb ook geluk. Maar ook ik ben door schade en schande wijs geworden en ben blijven zoeken en verbeteren ;). Wij adverteren niet, hoeft ook niet, mensen weten ons te vinden en veelal worden plekjes opgevuld door bekenden (van bekenden). Je hebt gelijk dat het niet altijd even makkelijk is om een goede stal te vinden maar als je nog geen paard hebt, ga je daar toch eerst naar op zoek?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:28

Sees schreef:
Ik heb ook geluk. Maar ook ik ben door schade en schande wijs geworden en ben blijven zoeken en verbeteren ;). Wij adverteren niet, hoeft ook niet, mensen weten ons te vinden en veelal worden plekjes opgevuld door bekenden (van bekenden). Je hebt gelijk dat het niet altijd even makkelijk is om een goede stal te vinden maar als je nog geen paard hebt, ga je daar toch eerst naar op zoek?


Inderdaad, maar zoals je ook zelf zegt.. door schade en schande wordt je wijs. En zonder paard moet je afgaan op wat mensen je vertellen en de meeste mensen zijn loyaal naar hun stalhouder.. voor het grootste deel is de perfecte plek een utopie, meestal moet je ergens wel consessies op doen. Plus natuurlijk, je hebt dan eventueel de 'perfecte stal gevonden', maar dan past wellicht het paard dat je dan koopt achteraf weer niet goed bij die plek. zoals in mijn geval, mijn pony heeft echt veel ruwvoer nodig of goed gras, en veel ruimte.. de stal waar ik stond gaf ruim voldoende ruwvoer en de uren buiten die weinig paarden hebben, formaat voor winterweide is prima op orde voor het gemiddelde paard en zomers lekker 24/7 buiten.. echt een plekje om je vingers bij af te likken.. ook de mensen daar op stal en de omgeving waar lovend over de plek zelf. Maar dan blijkt je pony er toch niet op te gedijen.

door schade en schande wordt je wijs en na 2 verhuizingen en 2.5 jaar zoeken heb ik de plek via via gevonden.. 1 plek in de wijde omgeving.

En een paard koop je gemiddeld voor 15-20 jaar (uitgaande van het feit dat niet iedereen een paard van 3 jaar oud koopt).. een hoop kan veranderen in zo'n tijd.. zoals een mooie weide hebben van staatsbosbeheer.. je zet er 4 paarden op (voorbeeld).. prachtig en dan na 5 jaar zegt bosbeheer, we verlengen de pacht niet meer. 4 paarden hier een plek vinden die echt super is.. kans is zeer klein dat je slaagt en het moet dan ook nog eens in korte tijd.. grote kans dat je dan ergens voor een pensionplek moet kiezen.. of in concurentie gaat voor die ene wei die per jaar beschikbaar komt.. ergo, dan grijpen er dus anderen weer mis, die consessies moeten doen.

ik denk dat het meerendeel dat zoekt, al ooit een goede plek had, die niet meer bestaat, of niet meer goed is, door bijvoorbeeld verkoop van grond of andere omstandigheden..

ik ben opgegroeid met achter ons huis ruim 3 hectare weidegrond.. waar 2 paarden op stonden van de buren en 1 in pension.. een dikke nishut met 2 noodstallen en hooiopslag voor bijna het hele jaar.. een mooi schuilstalletje. en een kleine bak (lees gewoon een afgerasterd deel van de weide).. Die weide was er nog toen ik 19 jaar geleden toen ons huis daar verkocht werd. het toenmalige pensionpaard was 5.. grote kans dus dat dat nu ergens van z'n oude dag staat te genieten.. Maar waar? want het was de perfecte plek voor de meesten.. maar het land bestaat niet meer. Dus ook die eigenaar heeft waarschijnlijk moeten kiezen voor wat minder perfects.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:55

Elena, natuurlijk herken ik wel wat je beschrijft maar jij hebt wel verder gezocht. Ik ook. Maar er zijn ook zat mensen die wèl genoegen nemen met 4u paddock omdat ze dan zo'n mooie binnenbak hebben. Tja >;) denk ik dan... Maar dat ben ik. Ik gun mijn paard het aller allerbeste en als mijn wensen daar dan voor moeten wijken, so be it.

Het is overigens hartstikke kak als je stal er mee stopt oid en je moet noodgedwongen verder zoeken. Dat was bij een stal bij ons in de buurt ook. Dat is wel even schrikken ja.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 19:14

https://youtu.be/mDKV8nC3kqE

Ok dat viel nog niet mee om ook gelijk alles te kunnen zeggen.

Op deze stal staan zo'n 300 paarden van veulen tot hoogbejaard. Normaal gezien zijn er 2 opties: 24/7 buiten met gebruik van faciliteiten en 24/7 Binnen met gebruik faciliteiten. Binnen is dubbel zo duur als buiten.

Mijn Fries heeft een pollen allergie en moet dus per seizoen aankijken of en hoelang hij buiten kan staan.

Hier is het altijd rond de 30 graden, waarbij het vandaag bewolkt is gelukkig.

Ik ben momenteel aan het opbouwen met de uren buiten, het lijkt goed te gaan dus van 4 uur pd vorige week gaat hij vandaag 6 uur op de weide. Hij staat er dan helaas wel alleen om de 24/7 kuddes niet te verstoren.hij kan wel neuzen en kroelen met de buren.

De waarheid is dat de mensen hier binnen zien als luxe voor hun paard, vanwege de zon en verwondingen. Dat betekent dat de binnen paarden ook echt alleen die 2 uurtjes paddock kennen als dat al lukt in de ochtend. Ik ben de enige die zijn 'binnen' paard naar buiten brengt overdag. Maar ik ben wel met meer zaken de enige.

Edit: andere stallen hier heb Ik onderzocht maar niet gevonden. Mogelijk in de toekomst dat ik hem aan huis neem, en dan komt er een pony voor de kinderen bij. Maar dat is nu nog toekomstmuziek

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:32

Prachtig complex... aan ruimte ontbreekt het niet! Zowel in de stal als buiten.

Waarom wordt je paard voor je klaargezet? En bel je dan hoe laat je komt zodat ze er rekening mee houden? Die je het verzorgen niet liever zelf?

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:43

joyce B schreef:
Prachtig complex... aan ruimte ontbreekt het niet! Zowel in de stal als buiten.

Waarom wordt je paard voor je klaargezet? En bel je dan hoe laat je komt zodat ze er rekening mee houden? Die je het verzorgen niet liever zelf?


Ik zag het ze voor andere klanten wel doen (en die komen dan in wedstrijd outfit inclusief witte handschoenen aan :+ ) maar normaal doe ik het liever zelf, dit was de eerste keer dat hij zo voor mij klaarstond. Waarschijnlijk omdat ik gisteren zei dat ik vroeg zou komen?
Maar normaal is alle verzorging hier inclusief, ook als je ze wil laten rijden of longeren. ... Maar dat zal ik nooit doen want ze denken er hier zo fundamenteel anders over! Meeste mensen die hier paarden hebben rijden ook niet zelf. Ik ben vaak de enige doordeweeks :=

Tja beetje andere wereld hier.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:46

Ik adverteer nog zelden met stalling. Ben via Google wel te vinden als je zoekt op Paddock Paradise en Friesland. Ik krijg geregeld mail van mensen die graag eens willen komen kijken of mensen die plek zoeken. Ook wel via via.

Ik heb voor mijzelf een grens in aantal paarden ivm opslag en afvoer mest en hoeveelheid werk en de overdekte oppervlak per paard. Qua ruimte kunnen er wel 2x zoveel lopen... Zou financieel ook beter zijn maar dat trek ik lichamelijk en qua tijd en mestopslag niet. Dus blijven we klein.

Op moment gelukkig weinig verloop. Ik houd van rust in de kudde.

Ik vind dat mensen vaak te veel selecteren op stalprijs. Zonder ook maar te komen kijken vinden ze je "te duur". Ik heb dat losgelaten. Diegenen die gelijkwaardig meehelpen kunnen hier bij goedkoop staan. Diegenen die minder willen of kunnen helpen betalen de gemiddelde pensionprijs die hier in de omgeving gevraagd wordt.

Ik ga me niet meer in bochten dringen. Als ik meer wil verdienen ga ik weer part-time buitenshuis werken. Dat schiet veel meer op met minder inspanning.

Het is hobby en het moet leuk blijven.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:47

Rijke mensen die de paarden voor de show hebben? Alleen in het weekend even komen rijden? Bijzonder hoor ...

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:56

joyce B schreef:
Rijke mensen die de paarden voor de show hebben? Alleen in het weekend even komen rijden? Bijzonder hoor ...


Ja heel apart inderdaad

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:13

joyce B schreef:
Rijke mensen die de paarden voor de show hebben? Alleen in het weekend even komen rijden? Bijzonder hoor ...

Oh maar die heb je hier ook genoeg hoor, op onze stal staan zeker 4 paarden waarvan de eigenaar een keer of 2 per jaar even komt kijken maar voor de rest alleen maar de rekeningen betaalt. En paarden worden ondertussen gereden en verzorgd door een vaste verzorger die er ook voor betaald wordt. Dat is iets internationaal en zeker van alle tijden, ik zie het vaak genoeg. Bijzonder inderdaad, maar voor beide partijen is het een win-win situatie: eigenaar kan zonder zorgen zijn paarden achterlaten en verzorger heeft leuke paarden om te rijden +:)+

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:45

Ik sta op een kleine doe het zelf stal en het overgrote deel van mijn stalgenoten moet de week rond zien te komen met 2 of 3 bijrijders/verzorgers...
Laten die ook de meeste taken doen, komen zelf maar 2x in de week meestal...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:59

Serieus? Dan zou ik een lease paard nemen geloof ik.

Ik ga echt iedere dag zelf, heerlijk na mijn werk even therapeutisch poep scheppen.

Ik heb ook eigenlijk zelden "geen zin".

Wel vind ik het echt heerlijk dat ze nu 24/7 buiten kunnen staan. Ik veroordeel verder niemand maar op pension met minder buiten had ik vaak een schuldgevoel.

Nikass

Berichten: 16719
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:02

Het is niet altijd alleen maar een kwestie van willen, althans niet op korte termijn. Dat is te simpel gesteld.
Als je door omstandigheden opeens een paard hebt...
Als je dan na twee jaar een goede stal vindt maar deze enige goede stal in de buurt er vervolgens mee stopt dan heb je opnieuw een probleem.
Dan kun je wel verder willen rijden (hoewel dat zonder rijbewijs best lastig is ;) ) dat helpt niet altijd.
Uiteindelijk vond ik een stal 80 km verderop.
Met OV niet te doen uiteraard, waardoor ik mijn paard bijna niet meer zag.
Ik begrijp het als mensen daar niet voor kiezen.

Ik ben het wel met je eens dat je wel eisen mag stellen aan het welzijn van je paard, en dat je niet te makkelijk genoegen moet nemen, maar echt moet blijven zoeken.
En ik besloot destijds dat er geen volgend paard zou komen, simpelweg omdat de stallen imo niet voldeden.
Maar dat besloot ik jaren geleden, en mijn huidige paard kan nog steeds wel tien jaar mee (hoop ik)
Inmiddels heb ik er voor kunnen kiezen om mijn situatie te veranderen, al brengt dat weer andere offers.

Dus ja, soms roepen mensen te snel dat iets niet kan, accepteren ze te makkelijk dat de situatie niet deugt. Maar dit is niet altijd het geval. Het aanbod is nog altijd ver onder de maat.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:24

ClauH schreef:
Serieus? Dan zou ik een lease paard nemen geloof ik.

Ik ga echt iedere dag zelf, heerlijk na mijn werk even therapeutisch poep scheppen.

Ik heb ook eigenlijk zelden "geen zin".

Wel vind ik het echt heerlijk dat ze nu 24/7 buiten kunnen staan. Ik veroordeel verder niemand maar op pension met minder buiten had ik vaak een schuldgevoel.


Ik ook hoor, wij hebben 2 paarden, doen alles zelf, geen verzorgers of bijrijders

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:33

Erg interessant Zuchini!

Anoniem

Re: Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:36

Ik wil mijn paard inderdaad op max 30 minuten rijden hebben. Als er wat aan de hand is wil ik niet eerst nog een uur in de auto zitten...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:44

Maar ik begrijp wel dat het door omstandigheden tijdelijk anders zou kunnen zijn hoor, het leven loopt niet altijd zoals je wilt.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 14:36

Toch zie je dat vaak de binnenbak voor gaat op je paard veel naar buiten. En dan verbaast wanneer het dier druk en vervelend wordt met rijden in de stalmaanden...

Ik wilde ook graag een binnenbak om te kunnen trainen. Maar toen mijn pony er niet zoals beloofd naar buiten kon op een goede manier en hij last kreeg van zijn luchtwegen op die stal en ze dierenarts adviezen negeerden en achter mijn rug om wegwuifden (en hem gewoon op stal lieten staan bij opstrooien en pas halverwege de middag buiten werd gezet als ik er bijna aan kon komen) had ik het heel snel bekeken en ben weer vertrokken naar een stal waar hij wel heel veel buiten kon. Helaas kreeg hij daar last van erge mok en was het erg modderig in de winter en vond hij de stal niet fijn dus ook daar weer weggegaan en terug gekomen bij stal 1. Daar kon hij wel met een vriendje dat ook last van zijn luchtwegen had de wei op overdag en hij had de box tegenover zijn oude bod en knapte weer op. Ook de mok was zo weer weg.

Hij heeft daar later nog 24/7 buiten gestaan (onder alle weersomstandigheden zonder schuilstal met deken) tot ik hem bij huis kon gaan houden.

Popstra
Berichten: 13763
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:29

het is ook wel logisch dat veel mensen voor een accommedatie met vooral een goede binnenbak kiezen!? Men koopt nog altijd een paard om te rijden en niet om alleen maar buiten te hebben staan. Daar komt bij het weer in dit land nou niet bepaald zo is je 365 dagen per jaar heerlijk droog buiten kunt rijden. Wat al helemaal niet handig is als je ook nog eens traint voor wedstrijden. Ik denk dat daar vooral het verschil in van type ruiters het verschil van het houden van paarden maakt.
Ik zelf ben ook wedstrijd ruiter en heb ook op trainings stallen gestaan waar mijn paarden enkel een paar uur in een paddock stonden gewoonweg er niet veel keus was. Ik ben nu gezegend met een hele mooie plek thuis incl weides, indoor arena en noem het maar op om het de paarden en ons zelf zo compfortabel mogelijk te maken en de keuze die we maakten om dit Te doen was puur toch ook wel voor het welzijn van mijn paarden. Helaas hebben niet veel mensen de middelen zich dat te kunnen veroorloven want ik denk dat iedere ruiter diep in zijn hart wel een plek met en veel buiten bewegen ten behoeve van het paard en een goede indoor om te trainen wil. Gelukkig zie je toch ook wel stallen dit wel veranderen en hele pakketten aan bieden met individuele weidegang voor kostbare sportpaarden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:34

Ik heb Z gereden en dat altijd met een buitenbak gedaan. Wel een droge en alleen met sneeuw en vorst niet te rijden. En daar zijn er toch genoeg van.
Dus een binnenbaan is helemaal geen must, dat is voor je eigen natte haartjes, ohnee cap :+
Toch vinden veel dat niet goed genoeg en stallen hem met binnenbaan ondanks dat het voor het paard er verder flink op terug uit gaat.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:36

Daar zijn toch ook trailers voor uitgevonden?
Wij gaan op het moment zo'n 2 a 3 keer per week met de trailer weg. Soms naar een binnenbak, maar soms ook naar een goede buitenbak (daar lessen we) of het bos.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:43

Dat deden we dan ook die paar keer per jaar met vorst of sneeuw.
Of we reden gewoon wat minder. Buiten kwamen ze hele dagen, ook dan dus erg was dat niet.

Ik heb wel eens wedstrijd gereden onder het mom, of ik nu zo een bak huur of ik huur hem inclusief een er aan verbonden wedstrijd, dat maakt niets uit.
Alleen bij die wedstrijd kan ik mijn bak huur nog terug verdienen ook :D

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:44

Toen ik nog actief wedstrijd ruiter was heb ik ook een tijd alleen een buitenbak gehad.
Wel een hele goede, echt altijd te berijden, en 20x60.
Ik denk dat ik in 5 jaar tijd misschien 3 keer echt zeiknat geregend ben.
Cap, goeie jas en rainlegs doen wonderen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:45

Een binnenbak was voor mij ook absoluut geen eis. Wel een buitenbak waar het hele jaar in te rijden was. Dus eentje die wel tegen een regenbui kon :)
Ik trek wel een regenjas aan ;)