Betaalbaar hooinet ronde baal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Betaalbaar hooinet ronde baal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 13:07

Afbeelding
Voor deze balen dus.. iemand een creatief idee?

Delphi2

Re: Betaalbaar hooinet ronde baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:38

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:42

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:48

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:50

Past zo'n groen aanhangernet niet?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:53

Die grote voor om de ronde balen heen (maas 3x3 cm) heb ik deze zomer voor het eerste gebruikt, maar alleen de laatste maand. Die heb ik nog niet zo lang.

Ik heb voor in de winter de vierkante om op te hangen Delphi2 en hij is tot zover nog heel :+
Hij hangt er nu voor de derde winter. Is aan materiaal identiek als die grote voor om de ronde balen heen. (zelfde merk en materiaal)

Ik mag er vanuit gaan dat die ook gewoon lang mee gaat net zoals de vierkante.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:54

ik had hier altijd een rvs hekwerk om heen, was niet goedkoop maar wel heel fijn!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 13:54

Bedankt voor alle reacties!

antje_vip schreef:

Haha ja daar zat ik meer aan te denken. We hebben altijd vier balen in de wei staan dus dan wordt 4x 110 alweer vrij prijzig...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:59

Oei, voor 4 balen zou ik inderdaad kijken of je zelf iets in elkaar kan zetten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:01

A,s dit goed werkt zou het ideaal zijn. Gebruiken jullie dit in combinatie met zo'n ring van gegalviniseerd metaal zodat ze er niet overheen lopen?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:04

Ik heb er toevallig 1 zelf gemaakt dit weekend. Wel voor een kleine ronde baal maar dat moet niet uitmaken.
Groen aanhanger net eroverheen gehangen. Die is natuurlijk niet rond dus aan 1 kant dicht gemaakt met strotouw.
Gele pvc buis er doorheen aan de onderkant zodat je hem er gemakkelijk overheen schuift.
Klaar voor 40 euro ;-)

Het groene aanhanger net heb ik al eens eerder een slowfeeder van gemaakt, gaat hier al bijna 2 jaar mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:18

Gewoon zelf maken? Ik heb regelmatig dat mensen een flink stuk net bij me bestellen en dan zelf aan de slag gaan voor ronde balen of grote hooiruiven :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:39

HorseTopShop schreef:
Die grote voor om de ronde balen heen (maas 3x3 cm) heb ik deze zomer voor het eerste gebruikt, maar alleen de laatste maand. Die heb ik nog niet zo lang.

Ik heb voor in de winter de vierkante om op te hangen Delphi2 en hij is tot zover nog heel :+
Hij hangt er nu voor de derde winter. Is aan materiaal identiek als die grote voor om de ronde balen heen. (zelfde merk en materiaal)

Ik mag er vanuit gaan dat die ook gewoon lang mee gaat net zoals de vierkante.

Mijn ervaring is dat netten die over een baal zitten meer te lijden hebben dan hangende netten, vandaar mijn vraag. Kan jij ze ook voor grote langwerpige balen leveren?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:07

Sodeletuut schreef:
Bedankt voor alle reacties!

antje_vip schreef:

Haha ja daar zat ik meer aan te denken. We hebben altijd vier balen in de wei staan dus dan wordt 4x 110 alweer vrij prijzig...

Gewoon lekker met aanhangernetten knutselen dan +:)+ . Ik heb zelf ander materiaal gebruikt (duur) maar het principe is hetzelfde natuurlijk.
Bovenop heb ik een stuk net gelegd, vervolgens een cilinder van (aanhanger)net maken door de gewenste lengte om je baal heen te doen. Cylinder dichtrijgen, bovenste stuk aan de cylinder maken en klaar.
Zelf heb ik de cylinder zodanig lang gemaakt dat ik deze onderaan de baal helemaal kan sluiten aangezien mijn paarden het anders (op een gegeven moment) voor elkaar krijgen om onder het net door te eten.

Maar het is dus een vrij eenvoudig 'patroon' :) .

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 15:24

Bedankt voor de goede ideeën!!! In 2011 heb ik eens via marktplaats iemand gevonden die verkocht dergelijke netten voor 1 euro per m2. Dat was echt een koopje! Kan hem nu alleen niet meer vinden. Iemand nog een tip daarvoor??

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:57

Ik heb er vorig jaar zelf een gemaakt van aanhangernetten van de action. Het net was helaas binnen een week kapot, en ik heb het de hele winter lang bijna elke week lopen repareren. Het touw van de netten hadden ook een dikte van 'maar' 3 mm.
Dus ook ik ben op zoek naar netten met touw van minstens 6mm, zodat ze het niet kapot krijgen.
Een kant en klaar net vind ik zelf te duur, omdat ik bang ben dat ze het te snel kapot trekken. Een van de paarden is nogal een opgewonden standje als het om zijn hooi gaat :Y)