Nu loop ik een beetje te klungelen met het voeren. Ik heb drie grote aanhangnetten (zelfgemaakt slowfeeders dus met een maas van 3x4cm) dubbel hangen en een soort stoffen flowfeeder (het net helemaal rechts/op de tweede foto heeft trouwens als enigste een wat grotere maas).

Het kuilgras dat we nu hebben is erg lang en grof (zie foto hieronder). Voor de pony's perfect, maar ze maken er 1 grote bende van. Ze trekken het te makkelijk er uit waardoor veel op de grond verloren gaat en ze dit niet meer opeten. Zonde en niet handig om af te voeren

We hebben er over gedacht een soort houten hooiruif er onder te timmeren zodat er minder op de grond valt, maar de vraag is of dit wel echt helpt? Slowfeeder met een maas van 3x3 overwegen we ook, maar zou dit echt veel verschil maken? Of twee netten over elkaar zou misschien nog te proberen zijn? We willen dus ook eens andere opties overwegen!

Ik zag bij iemand een simpele wasmand van de action voorbij komen met gaten, alleen is dat misschien voor het aantal pony's niet ideaal, dan moet ik er teveel ophangen. Van die witte bakken op de grond met daarop een rekje of hooinet er in lijkt me niet echt fijn. Er staan namelijk ook jonge veulentjes en komische pony's die graag overal in of op gaan staan, voelt niet zo fijn met die kleine hoefjes. Ben te bang dat ze vast komen te zitten.. Plus dan krijgen ze waarschijnlijk te weinig bewegingsruimte in de schuilstal.
Dus wellicht heeft iemand zelf iets verzonnen of gezien dat voor mij ook zou werken?