Buitenbak verlichting

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

Buitenbak verlichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 13:13

Hoi!
Ik heb mijn paarden aan huis staan en ik heb er een bak bij. Ik kan alleen in de winter veel minder rijden dan in de zomer omdat ik geen verlichting heb :( weet iemand misschien hoe duur verlichting is? En om het te laten installeren? En het liefst zo milieuvriendelijk mogelijk:)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:16

Ik heb voor mijn 20x60 bak een offerte aangevraagd voor 4 led lampen met uiteraard palen:

4 complete lichtmasten van 8 meter hoog en voorzien van onze sterke 150 watt ledarmatuur kunnen wij u leveren voor een bedrag van € 3.100,= ex 21% btw. Dit ledarmatuur is maar liefst 42% sterker dan ons eerder 150 watt model en geeft ruim voldoende licht voor uw paardenbak.

Installatie van de lichtmasten en de armaturen is eenvoudig in eigen beheer te doen met behulp van onze montage handleiding. Indien u het toch wilt laten doen, dan kunnen wij dat voor u uitvoeren voor een totaalbedrag van € 1200,= ex 21% btw.

Dat hebben we niet gedaan. 4 oude lantaarnpalen gescoord op marktplaats, gespoten, voeten bij besteld zodat we de lampen kunnen kantelen voor vervanging of bij slecht weer. Kabels waren erg duur. Maar al met net iets meer dan €1000 kwijt.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sanet op 04-11-17 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:17

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:18

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf wil. Wij hebben op stal 1 lamp staan in een hoek. Voor mij is dit voldoende. Merk ook niet dat de paarden er last van hebben. Maar als je wil dat de hele bak goed verlicht is zal de prijs ook een stuk hoger liggen. En je zal een vergunning moeten aanvragen en het is maar de vraag of het zomaar mag.

Sanet

Re: Buitenbak verlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:24

Wij hoefden geen vergunning zolang de palen niet hoger waren dan 6 meter. Maar het kan zijn dat dat verschilt per gemeente.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:23

Zoek uit wat de gemeente aan eisen stelt en kijk zelf vervolgens ook goed of je buren/voorbij rijdend verkeer er geen last van hebben. Kwam er gisteren? een tegen die zo te zien vanaf de andere kant toch wel de boel verblindde (en er zaten flink wat meters tussen bak en weg).

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben op stal dit bedacht. Hebben een opklapbare paal gemaakt die we overeind zetten als we gaan rijden en daarna weer plat leggen.

Prima te doen qua rijden. Natuurlijk geen volle verlichting maar wij rijden prima met dit licht. Paarden zien zat.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 19:49

MarliesV schreef:
[ [url=m/VFSZT4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2OIEQC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eDFZ4D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben op stal dit bedacht. Hebben een opklapbare paal gemaakt die we overeind zetten als we gaan rijden en daarna weer plat leggen.

Prima te doen qua rijden. Natuurlijk geen volle verlichting maar wij rijden prima met dit licht. Paarden zien zat.

Hoe duur was het om die te krijgen? Ik hoef ook geen perfect licht

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:51

Ik heb op stal, boven de boxen langs en langs de zijkant van mijn paddock een lichtslang lopen.
Geeft goed licht, maar niemand heeft er last van. Is op stal zelfs zo goed dat ik het als enige verlichting gebruik. En de TL's niet eens meer gebruik.
Heb dit jaar een nieuwe moeten halen, en heb bij de ranzijn een nieuw soort gehaald wat een platte kabel is.
Geeft aan beide zijdes licht, en werkt geweldig.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:10

ikkeniet heb je een plaatje van die slang en hoe duur was hij?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:26

Lamp was het duurste. We wouden perse Led. Kostte 200 euro.

Paal hebben we laten lassen via via en heb ik zelf geschilderd met Hammarite tegen het roesten.

Ingraven en in het beton zetten ook zelf gedaan.

Geloof zonder lamp maar met alles er bij zo'n 150 euro.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:43

Iemand die ik ken heeft via internet oplaadbare 20 watt bouwlampen gekocht en langs de bakrand een paar hogere palen met een haak en daar hangt ze ze dan aan. Die lampen zijn al vanaf €20,- te vinden op internet. En het is er goed mee te doen