We hebben redelijk onverwachts besloten om van stalling te veranderen na bijna 3 jaar. Ik stond op een prachtige stalling met een zeer goede accommodatie, maar aangezien we daar half pension doen (zelf eten geven, mesten en binnen zetten, zaagsel en voeder niet inbegrepen) en toch nog prijselijk was en dit sinds vorig jaar al moeilijk te combineren was met studies, en nu nog minder, werd dit wat te moeilijk. Ik heb zelf nog nooit ergens anders gestaan, dit is ook de eerste plek waar mijn paard zo lang staat aangezien die veel verhuisde met de vorige eigenaar. Hij zal nu bij mensen thuis gaan staan waar alles nog zeer nieuw is, gewoon veel kleinschaliger. Mooiere weides en stallen alleen iets kleiner en juist de piste valt wat tegen, heb nu ook de luxe van een binnenpiste niet meer. Maar gelukkig wel in een prachtig wandelgebied en er zijn twee binnenpistes in de buurt die gehuurd kunnen worden, en dat allemaal voor dezelfde prijs, inclusief dan ook nog eens volpension. Er waren op mijn huidige stal soms wel niet zo leuke voorvallen en ook veel geroddel, waardoor ik me graag langst de zijlijn hield.
Opzich denk ik dat dit zowel beter is voor mij als voor Diallo, ondanks dat ik wat minder luxe heb dan. Er valt een hele grote stress weg, maar toch ben ik erg zenuwachtig. Ook omdat ik zelf niet goed met verandering om kan gaan denk ik

Wou dus eigenlijk even mijn ei kwijt en jullie ervaringen horen over 'de eerste keer van stal veranderen' en het normaal is dat ik zo zenuwachtig ben haha