Galloping Goop, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:43

Ook hier een ervaringsverslagje. Met in totaal 12 witte benen om schoon te houden ben ik altijd in voor iets nieuws.

Ik heb de degreaser gebruikt. Eerste slachtoffer is een merrie met lekker viesgele achterbenen

Before:

Afbeelding
De foto doet niet helemaal recht aan de viezigheid. Irl zag het er echt nog bruiner en viezer uit. Een winter aangekoekt vuil :+

Het aanbrengen en inwerken vond ik erg makkelijk. Je ziet echt het vuil losgeweekt worden.

Na (nog natte benen):

Afbeelding

Het vuil is er duidelijk uit. En dat met weinig moeite, tijdens het inwerken beetje pony poetsen en tutten en de degreaser doet de rest. De gele gloed is er alleen duidelijk nog niet uit.

Nog even met de cowboy magic yellow out eroverheen:

Afbeelding

Op de foto niet heel goed te zien maar het wit is wel echt witter en het geel minder geel. Maar ook cm lukt het niet vandaag om het gele er echt al uit te krijgen.

Droge benen: ook hier doet de foto niet helemaal recht. Het is irl minder geel

Afbeelding

Conclusie: het is prettig spul om mee te werken. En de cowboy magic pakte een stuk fijner (minder shampoo nodig) omdat de benen echt goed schoon waren van de degreaser. De gele gloed hebben beide middelen er niet uitgekregen. Is ook wel ingetrokkken urine van een hele winter.
Ik vermoed bij mn ruin een beter resultaat omdat zijn benen vooral heel vies zijn maar niet zo geel van de urine zijn.

Als 'voorwasmiddel' is het fijn spul. Om zeer gele benen wit te krijgen helpt het helaas niet. Maar cm yellow out lukte het ook niet in 1 wasbeurt. Al maakt die het witte wel echt veel witter dan de degreaser. Wat ik op de foto helaas niet helemaal goed weergegeven krijg.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:13

Ik heb gisteren een grote pot meegenomen op equiday.
Vandaag was het een mooie dag om ons varken(tje) te wassen.
We hebben haar nu ruim een jaar en ze is bij ons nog nooit gewassen, omdat wij geen stromend water hebben en ik het niet echt nodig vind :o
Ze staan bij ons 24/7 buiten.
Ik heb enkel de degreaser gebruikt en vond het erg makkelijk in de droge haren te smeren.
Het uitspoelen van de benen vond ik wat lastig zonder stromend water.
Het resultaat vind ik super, gezien de tijd dat de staart en benen al vies waren, maar als ik heel eerlijk ben, had ik misschien gehoopt dat de staart nog net wat witter zou worden.
De staart was na het wassen makkelijk doorkambaar.
Ik zou het spul absoluut aanraden, al vind ik het wel een beetje aan de prijs.
Voor en na foto’s spreken voor zich:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:10

Mag ik dit topic nieuw leven in blazen ?
Via een stal genootje in aanraking gekomen hiermee en ik was in het begin erg secptisch dacht ja ja zal wel weer niks zijn je wil niet weten hoeveel verschillende dingen ik al geprobeerd heb en niks doet echt wat het beloofd, cow boy magic werden de bruine vlekken knal oranje ipv van wit.

Dus de de greaser geprobeerd van de week op de voorbenen en was positief verrast dus gelijk de de greaser en de shampoo besteld. Vandaag de staart van mijn bonte vriendin ermee gedaan en hij is nog nooit zo wit geweest. *\o/*

Van het weekend gaan we de benen proberen en hopelijk krijg ik hier eindelijk die vlekken op de hakken ermee weg.

Voor en na foto van de staart.


Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Galloping Goop, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:03

Wat goed! Inderdaad enorm verschil.

Ik ben ook niet ontevreden over de degreaser en de shampoo, al duurt het even voordat je dat allemaal gedaan hebt en ingetrokken, vooral ook omdat ik erna nog conditioner in doe (ander merk).

Verder hangt het success (heb ik gemerkt) erg af waar de vlekken/verkleuring door gekomen is...
Wij hebben een weide waar ze wel eens staan wat meer rode klei achtige grond is. Geloof dat niets daartegen helpt.