Lederen laarzen poetsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sophiexoxo

Lederen laarzen poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 23:10

Ik heb net nieuwe laarzen gekocht van qhp. Ik was bij mijn vorige laarzen niet goed in het onderhouden maar wil ze nu wel écht voor een tijd houden. Nu vroeg ik mij af hoe ik ze het beste kon schoonmaken. Heb zo veel verschillende methodes en middelen gezien dat ik er niet meer aan uit kom. Wat kan ik het beste doen?

welshfan97

Re: Lederen laarzen poetsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 00:11

Ik doe ze altijd schoonmaken met een warm vochtig sponsje (het huidvet en het zand eraf) en daarna afdrogen. Vervolgens schoenpoets erop wrijven met een doekje (zwarte uit een blikje, die is dikker dan crème schoenpoets die je overal ziet), tijdje laten zitten en dan daarna oppoetsen met een speciale schoenen borstel.
En de beste tip, gebruik ze echt alleen om te rijden. Trek ze pas aan als je paard is opgezadeld en doe ze meteen weer uit als je afstapt. Ermee lopen geeft slijtage, daar zijn ze niet voor gemaakt.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 00:34

Ik raad je af om met water en schoenpoets aan de gang te gaan. Water met mate gaat nog wel, maar droogt je leer sneller uit. Schoenpoets maakt mooi zwart, maar het droogt je leer ook sneller uit. Voor laarzen vind ik het schoonmaaksetje van Petrie heel erg fijn. Maar vaak gebuik ik ook gewoon leder zeep en leder vet. Als je je laarzen wel met water schoon wil maken. Moet je ze zeker een paar uur laten drogen voordat je ze invet, omdat het water in de laars het vet afstoot en het invetten geen nut heeft.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 06:32

Zeep en ledervet moet je absoluut niet doen! Gewoon Petrie bootcarecream pakken en voor de kleur een goede schoenpoets. Ledervet maakt je laarzen vet, slap en heel dof! Schoonmaken volstaat inderdaad een vochtige doek. Bij zeer hardnekkig vuil kan je de Petrie cleaner gebruiken, maar wees daar heel zuinig mee. Dit ontvet en maakt je laarzen droog.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:06

Ik gebruik ook de bootcareset van Petrie. Bevalt goed en gaat bij mij lang mee, heb vijf jaar gedaan met het vorige setje (natuurlijk wel afhankelijk van hoe vaak je poetst).