niet een klein beetje maar al het schone wat er in haar stal ligt.
dit veroorzaakt dus ook een hele dikke buik..
kan ik hier iets aan doen zonder een hooinet op te hangen?
ze eet te ruig uit een net en is dus slecht voor der nek.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lusitana schreef:Als ze al het schone op kan eten, ligt er denk ik niet genoeg.
Voldoende ruwvoer is wel belangrijk, dus als je er voor kiest om het paard op zaagsel te gaan zetten moet je wel kijken of er wel voldoende hooi gegeven wordt.
Hooi kun je trouwens ook gewoon op de grond voeren.
martine096 schreef:Misschien kun je een andere bodembedekker proberen?
Overigens lijkt het me niet heel slecht dat je paard stro eet, zit weinig in en houdt de darmen in beweging. Ik ken vrij veel mensen die hun paarden naast (on)beperkt hooi ook stro aanbieden.
Maar heeft het paard wel voldoende ruwvoer tot beschikking en komt het dier voldoende buiten iedere dag?
Ziyyah13 schreef:Hooi krijgt ze op de grond. Komt dagelijks minimaal 4 uur buiten in kudde berband. Helaas geen mogelijkheid tot onbeperkt ruwvoer. Als ze nieuw stro krijgt ligt er een aardige berg in..
Ziyyah13 schreef:martine096 schreef:Misschien kun je een andere bodembedekker proberen?
Overigens lijkt het me niet heel slecht dat je paard stro eet, zit weinig in en houdt de darmen in beweging. Ik ken vrij veel mensen die hun paarden naast (on)beperkt hooi ook stro aanbieden.
Maar heeft het paard wel voldoende ruwvoer tot beschikking en komt het dier voldoende buiten iedere dag?
Andere bodem bedekker is helaas geen optie omdat ze dan erg vies is..
Rizette schreef:Ik heb nog nooit een paard mee gemaakt wat de stal blijft leeg eten bij voldoende ruwvoer. Hoeveel dagen eet ze haar stal al leeg? Hoeveel ruwvoer krijgt ze in kilo's en hoe zwaar is ze zelf?
ruitje schreef:Rizette schreef:Ik heb nog nooit een paard mee gemaakt wat de stal blijft leeg eten bij voldoende ruwvoer. Hoeveel dagen eet ze haar stal al leeg? Hoeveel ruwvoer krijgt ze in kilo's en hoe zwaar is ze zelf?
Dit dus. Wij hebben een pensionpaard gehad die vrat niet overdreven 3 x zoveel als een ander. Was op de vorige pensionstal op rubber matten gezet.
Hoebedoel je symptoom bestrijding
pvdbosch schreef:Precies dat Rizette. Paarden "eten" (dus niet beetje knabbelen) alleen stro als ze niet genoeg hooi krijgen.
Dit kan je natuurlijk gewoon uit proberen door dan maar zelf hooi bij te kopen en haar eens onbeperkt hooi te geven.
Rizette schreef:Ik heb nog nooit een paard mee gemaakt wat de stal blijft leeg eten bij voldoende ruwvoer. Hoeveel dagen eet ze haar stal al leeg? Hoeveel ruwvoer krijgt ze in kilo's en hoe zwaar is ze zelf?