Paard haar verven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22849
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:20

Remark schreef:
Als dat zo is, dan moet het product indd geurloos zijn.

Pasrden worden niet als speurhond/ speurpaard ingezet, maar het zou goed kunnen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:54

PrinceAmos schreef:
In de vrije natuur komt Freek Vonk ook niet alles tip top in orde maken hoor.

Zag gisteren bij DWDD dat hij ook een pracht van een souvenir op zijn arm heeft.

@TS, gewoon doen wat je zelf fijn vindt. Zolang het dier er niets van lijdt: jouw paard, jouw beslissing :)

Popstra
Berichten: 13825
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:18

Wat een achterlijke reacties hier zeg! In de wedstrijd sport bij de Western is het heel normaal om je paard bij te kleuren waar nodig. Daar heb je spuitbussen en gekleurd krijt voor in alle paarden kleuren.
Ook worden manen en staarten soms gehighlight.
Zo gek is dat verven dus niet.

TS, je zou eens op Western web winkels kunnen kijken wat er zoal te koop is.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 13:24

Billy schreef:
Beetje sneu voor het paard dat de eigenaar een pasr witte vlekjes zo ontsierend vindt dat ze er niet mee kan leven... hoop dat paardlief geen kolletje heeft... hoe zijn die littekens ontstaan?


Dat staat al in de op, moeilijk hè om die even helemaal te lezen.
Fijn dat je zo goed ongefundeerde conclusies kan trekken, maar je slaat de plank volledig mis.

Ibbel

Berichten: 49220
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:26

TS: ik denk dat je het na een tijdje goed zat gaat worden. Ook permanente verf slijt, en ook bij paarden groeit haar door, en groeit de kleur er dus na een tijdje uit. Echt permanent maskeren gaat je dus niet lukken. En of het er mooier op wordt als het half uitgegroeid is, vraag ik me af...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 13:26

Onali schreef:
Misschien moet jij het woord empathie opzoeken ;)

Ik ga Temmen op je want je gaat me nu persoonlijk aanvallen enkel en alleen omdat ik hier tegen ben.


Serieus?
Na alle beledigende opmerkingen die jij hebt gemaakt vindt je dat een ander te ver gaat? 8)7

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 13:31

PrinceAmos schreef:
M_D_H schreef:
TS ik kan het mij wel voorstellen dat je het wil verfen.
Ik heb een zwart paard en bij elk witte haartje voel ik mij schuldig omdat ik het wondje niet heb kunnen voorkomen en omdat mijn knappe paard een baschadiging heeft opgelopen.

Ik zou daar ook niet steeds aan herinnert willen worden als het op een prominente plek zoals in het gezicht zit.

Ook ik zou gaan voor een haarmiddel wat zo geurloos mogelijk is op een natuurlijke basis.

Sorry maar dan moet je een houten paard kopen.. laat je paard lekker paard zijn. Een wondje kan hij zo oplopen omdat hij gaat spelen met een ander paard.

Nee. Waarom verf erover heen? Gebruik dan dat speciale haar krijt wat geurloos is.. of iets op waterbasis. Moet je paard er altijd tip top bij lopen in zijn stal dat het niet op waterbasis kan? Je geeft aan voor langer zichtbaar. Laat het paard paard wezen. In de vrije natuur komt Freek Vonk ook niet alles tip top in orde maken hoor.


Ja een litteken weg werken is uiteraard vele malen erger dan een paard rijden met stugge hand. Daar heeft een paard natuurlijk helemaal geen last van.
Geldt trouwens voor meer moraalridders hier.
(Misschien ook iets om een houten paard voor te kopen)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 13:33

Rex_Rolfo schreef:
PrinceAmos schreef:
In de vrije natuur komt Freek Vonk ook niet alles tip top in orde maken hoor.

Zag gisteren bij DWDD dat hij ook een pracht van een souvenir op zijn arm heeft.

@TS, gewoon doen wat je zelf fijn vindt. Zolang het dier er niets van lijdt: jouw paard, jouw beslissing :)


Dank je :)
En Freek Vonk vind ik nou niet bepaald een dierenliefhebber.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:47

Wie is Freek Vonk? Maar even googlen..
Edit : Oh, een soort hollandse Steve Irwin...?

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:51

Eline_S_S schreef:
Ik verf mijn haar blonder dan dat ik van mijzelf heb. Ik heb echt geen gezond verstand 8)7
Dat hoor je wel vaker bij blondjes :')

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:56

Popstra schreef:
Wat een achterlijke reacties hier zeg! In de wedstrijd sport bij de Western is het heel normaal om je paard bij te kleuren waar nodig. Daar heb je spuitbussen en gekleurd krijt voor in alle paarden kleuren.
Ook worden manen en staarten soms gehighlight.
Zo gek is dat verven dus niet.

TS, je zou eens op Western web winkels kunnen kijken wat er zoal te koop is.


Maar dat zijn tijdelijke oplossingen, die voor een keuring of wedstrijd gebruikt worden.
TS zoekt iets permanents .

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:59

Nikass schreef:
Billy schreef:
Beetje sneu voor het paard dat de eigenaar een pasr witte vlekjes zo ontsierend vindt dat ze er niet mee kan leven... hoop dat paardlief geen kolletje heeft... hoe zijn die littekens ontstaan?


Dat staat al in de op, moeilijk hè om die even helemaal te lezen.
Fijn dat je zo goed ongefundeerde conclusies kan trekken, maar je slaat de plank volledig mis.

Nee hoor, maar jij voelt je schuldig over wondjes die je zelf veroorzaakt hebt.... Das pas echt sneu voor paardlief

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 14:05

Jes, en dat maakt het per definitie belachelijk? En maakt mij tot een paardenhater of zoiets?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 21-10-17 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:05

Serieus, op mij wordt getemt terwijl er hier walgelijke conclusies getrokken worden en er niet gelezen wordt?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:08

Nikass schreef:
Jes, en dat maakt het per definitie belachelijk? En maakt mij tot een paardenhater of zoiets?


Dat zeg ik toch niet?
Jij voelt je direct aangevallen terwijl er niets aan de hand is.

Als ik jou was zou ik voordat je reageert even iets anders gaan doen en een paar minuten later nog eens lezen en dan reageren.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 14:09

Waar heb ik gezegd dat ik me schuldig voel Billy?
Toch een brilletje nodig. Tweede keer niet lezen.

Jes volgens mij is dit mijn topic, dus ga jij ff lekker iets anders doen als het je niet bevalt. De reacties zijn hier behoorlijk agressief terwijl ik alleen een vraag heb gesteld of er iets mogelijk is.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:11

PrinceAmos schreef:
M_D_H schreef:
TS ik kan het mij wel voorstellen dat je het wil verfen.
Ik heb een zwart paard en bij elk witte haartje voel ik mij schuldig omdat ik het wondje niet heb kunnen voorkomen en omdat mijn knappe paard een baschadiging heeft opgelopen.

Ik zou daar ook niet steeds aan herinnert willen worden als het op een prominente plek zoals in het gezicht zit.

Ook ik zou gaan voor een haarmiddel wat zo geurloos mogelijk is op een natuurlijke basis.

Sorry maar dan moet je een houten paard kopen.. laat je paard lekker paard zijn. Een wondje kan hij zo oplopen omdat hij gaat spelen met een ander paard.

Nee. Waarom verf erover heen? Gebruik dan dat speciale haar krijt wat geurloos is.. of iets op waterbasis. Moet je paard er altijd tip top bij lopen in zijn stal dat het niet op waterbasis kan? Je geeft aan voor langer zichtbaar. Laat het paard paard wezen. In de vrije natuur komt Freek Vonk ook niet alles tip top in orde maken hoor.

Oh wauw, heb je ook iets gelezen en wil je dat nu graag tegen een ander zeggen??

Mijn paard speelt niet met een ander paard... Mijn paard vermoord ze :+
Wat betekent dat hij geen wondjes (meer) op loopt door toe doen van een ander paard omdat hij niet met een ander paard staat :+
Wat betekent dat als mijn paard een wondje op loopt dat alleen door de omheining gebeurt kan zijn en dat ik dat had kunnen voorkomen en ja... Dan voel ik mijzelf schuldig...

Verder mag mijn paard gewoon paard zijn dus bedankt voor de verkeerd getrokken conclusies zonder dat je weet wie ik ben of hoe mijn paard staat.

Iets met de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...

Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:26

Nikass schreef:
Onali schreef:
Misschien moet jij het woord empathie opzoeken ;)

Ik ga Temmen op je want je gaat me nu persoonlijk aanvallen enkel en alleen omdat ik hier tegen ben.


Serieus?
Na alle beledigende opmerkingen die jij hebt gemaakt vindt je dat een ander te ver gaat? 8)7



Omdat ik niet persoonlijk aanval ;)

Ik zal niet meer reageren op het topic want blijkbaar wil je alleen maar oeh en aah horen en dat ga ik niet doen.
Wondjes, littekens ed zijn nu eenmaal natuurlijk en zal je nooit kunnen voorkomen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5385
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:27

Nikass schreef:
En Freek Vonk vind ik nou niet bepaald een dierenliefhebber.

En die haai was geen Freek Vonk liefhebber _O- _O- _O-

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 14:30

Onali fijn dat je niet meer gaat reageren *\o/*
Misschien moet ik voortaan eerst aangeven dat ik reacties wil van mensen die kunnen lezen.
Waar jij oeh en aah op zou moeten zeggen is me namelijk totaal niet duidelijk, aangezien ik een vraag heb gesteld. Die beantwoord je meestal niet met oeh en aah :roll:

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:35

Nikass schreef:
Onali fijn dat je niet meer gaat reageren *\o/*
Misschien moet ik voortaan eerst aangeven dat ik reacties wil van mensen die kunnen lezen.
Waar jij oeh en aah op zou moeten zeggen is me namelijk totaal niet duidelijk, aangezien ik een vraag heb gesteld. Die beantwoord je meestal niet met oeh en aah :roll:
Niet om het een of ander hoor, maar ik zit je topic echt met volle verbazing te lezen.

Iets met tonen maken de muziek ;)

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paard haar verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:36

Wat een gezelligheid hier. Van alle kanten

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:55

Nikass schreef:
Waar heb ik gezegd dat ik me schuldig voel Billy?
Toch een brilletje nodig. Tweede keer niet lezen

Misschien is het mijn interpretatie dat jij je schuldig zou moeten voelen dat je paard littekens op de neus heeft door beroerd management.... my bad, sorry!

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:58

jeminee, kan er niet iemand even ingrijpen?
Vind het veel te ver gaan in dit topic. Jammer

EDIT: ver gaan als in geschreeuw naar elkaar toe.

annibel

Berichten: 1196
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Paard haar verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:28

Iemand die ik ken had een paard die witte haren kreeg door de luchtzuigband, zij verfde t gewoon met haarverf voor mensen. Als het weer uitgegroeid was deed ze het weer opnieuw! Werkte prima :)