Ik heb 2 paarden die ik thuis heb staan. ik heb thuis een weide van ik gok ongeveer 13 are. Hier heb ik ook nog 2 stallen.
Nu huur ik met mijn ondertussen ex-vriend nog eens een stuk grond van bijna 2 hectare waarvan 0,7 ha weide is gemaakt. Hier staan mijn paarden nu op van augustus nadat alles gemaaid en gehooid is geweest en dit is nu volledig kaal gegeten. Mijn ex-vriend is landbouwer en hooide/onderhield dus het stuk en ik kreeg een deel van de opbrengst van hooi voor mijn beide paarden. (ik verbruikte dit jaar een 500 kleine bussels droog hooi omdat ik geen gras meer had thuis).
Hierbij mijn dilemma mijn ex-vriend wilt nog steeds het stuk hooien waarbij we dan op een overeenkomst komen dat ik een deel van het hooi krijg en dat ik niet de volle huurprijs moet betalen voor het stuk. Ik twijfel erg omdat ik dan mijn paarden pas op het stuk kan zetten als het gras opnieuw een beetje gegroeid is. Waardoor ik de wei maar 2-3 maanden per jaar kan gebruiken. Ik kan ook het hele stuk verder omheinen waardoor ik op een 1,8 ha wei zo komen voor mij 2 paarden. Dit wilt mijn ex-vriend niet want dan kan hij niet het stuk makkelijk hooien. Maar dan betaal ik de volle pot voor hooi dat ik niet van eigen veld heb....
En indien ik voor een volledige weide kies hoe ik optimaal de weide kan verdelen zodat mijn 2 vreetzakken genoeg gras hebben en de stukken kunnen rusten.
Rood is de huidige weide. Wit is mogelijke uitbreiding en geel is de schuilstal die we gebouwd hebben van een 20m² die ik dus niet meer kan verplaatsen

Ik hoop dat jullie mijn geratel begrijpen

Groetjes!