Ik zit een beetje met een 'probleempje. Mijn paard heeft nu al een best dikke wintervacht, en na het rijden is ze van voor tot achteren nat. Ik moet dan lang uitstappen, dat is opzich geen probleem vind ik. Ik zit er over te denken om haar te scheren? Aangezien ze zo nat is iedere keer, we trainen best intensief. Ook gaan we op wedstrijd, en dan is ze met het los rijden al kledder nat, vind ik er zelf niet echt mooi uit zien. Ik rijd thuis met haar altijd in onze buiten bak, tijdens de indoor wedstrijden heeft ze het dan sowieso warmer omdat ze niet echt gewend is om binnen te rijden.
Ze staat 's nachts op stal, en rond een uur of 8 zet ik haar buiten. Tot dat het donker word, dus tot ongeveer 7 uur 's avonds. Is het dan wel verstandig om haar helemaal te scheren? Natuurlijk doe ik haar dan een deken op. Als ze net is geschoren, en het is deze temperatuur (10/15 graden) is dan een 300 grams deken goed? Als het dan nog kouder is heb ik nog een 500 grams deken, en daarover doe ik dan nog de regen deken aangezien die niet water dicht is. Wat zouden jullie doen? Scheren of niet? Of maar een gedeelte scheren (zelf vind ik dat niet mooi, maar goed ze moet het niet koud hebben)
Heeft er iemand ervaringen met een scheermachine huren bij divoza? Scheren die goed? Ik hoor t wel