Ik heb even een vraag; wij hebben sinds 9 maanden een (E)pony, voornamelijk voor mijn dochter. Zelf had ik toen nog geen uitgebreide kennis over voer, manier van stallen ed. Wel over ingelezen en me laten informeren door oa de stalhoudster waar mijn dochter eerst een leasepony had.
Inmiddels weet ik al zoveel meer, maar daardoor heb ik ook wat vragen/zorgen gekregen.
Pony (18) staat 's nachts op stal en gaat me de rest van de pony's en paarden 'ochtends rond 9u naar buiten. In de zomer op de wei (althans dat werd altijd gezegd, maar met de natte zomer kon dat vaak niet omdat ze dan de wei kapot lopen) en alle andere dagen in de paddocks.
Onze pony staat dan met 4 andere pony's in een zandpaddock die (en dat is een schatting) 10x10 is? Momenteel is het weer 1 grote blubberbende met diepe kuilen omdat ze er als een treintje lopen langs de rand waar geen water staat. (Dat treintje komt heel depressief op mijn over overigens, maar ik weet niet of ik dat ook zo moet interpreteren?)
Anyway, ze krijgen er geen voer. In de winter niet, in de zomer niet. En ook geen water. Nu staat er op dit moment genoeg water in de paddock

Voer is er niet omdat ze het anders versmeren over de paddock begrijp ik van stalgenoten. En slowfeeders geven hetzelfde effect volgens stalhoudster? Als dat dan zo is, weten jullie dan wat een oplossing zou zijn?
Waarom er geen water wordt gegeven, geen idee. Ik zet er dan dus wel een bak water neer maar die is dan zo op (uiteraard)
Ik ga nu vaak of extra of in ieder geval op het midden van de dag, om haar lekker te laten grazen, haar zelf dan maar wat kuil te geven en wat muesli.
De paarden worden s'ochtends gevoerd (en bergje kuil en daarna brok) dan gaan ze dus de hele dag naar buiten en krijgen ze s avonds weer een bergje kuil en om 20.00u nog brok. Dat is het tot de volgende ochtend.
Nu wil ik dus het gesprek aan gaan hierover op stal (want stalgenoten hebben dezelfde vragen/zorgen maar niemand zegt natuurlijk wat