probleempjes met mun ponytjes...

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:09

Ben het met Sanex eens......... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het dood en dood zielig vind voor de pony....... Zoek hulp, deskundige hulp......

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:38

nu wil ik niet banketstaaf doen, maar aan het begin van het topic wordt er gemeld dat de pony een hoofdstel inheeft om te rijden. De dames hebben kennelijk ineens door dat dat niet klopt, dus is het ineens omdat ie het anders verleert Verward (Owhja, hij is anders.....)
Betreft het opzadelprobleem: Hij rent weg, hij heeft klodders stront onder zijn buik hangen... VIND JE HET GEK??????? dat ie dan weg rent?
En je rent een stukje mee???? En dan een ruk in zijn bek???? En jij hebt verstand van paarden????
Sorry hoor.....

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:40

wat moet je dan doen als de pony bokt en weggaloppeert en hij in de teugels verstrikt kan raken?
aniek.

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:41

beginnen met NIET zadelen als ie de klodders aan zijn lijf heeft hangen (maar die zitten natuurlijk niet bij de singel....)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:42

De pony in zn geheel niet meer opzadelen....... de pony lekker met rust laten, gewoon op een andere stal waar je onder begeleiding kan leren met deze gevoellige dieren om te gaan, een pony gaan verzorgen

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:43

Inderdaad, maar hoe moet je die klodders dan wegkrijgen?

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:44

wassen (niet met dit weer), en verder wachten op de verharing, dan komen ze er wel af... Eventueel knippen, maar daar wordt het wel heel lelijk van.... En ik denk niet dat de eigenaar (ondanks alles) daar op zit te wachten...

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:44

Ohja, ik heb zelf een pony die wel goed word verzorgt, waar ik wedstrijden mee rijd, maar ik wil andere ponys ook graag helpen!
aniek
ps mijn vriendin heeft weer leren rijden op deze pony,die wil deze niet meer kwijt. Hoe moeten we dan op hem rijden, zonder zadel of gewoon longeren?

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:46

de eigenaar kijkt niet naar deze beesten om, die brengt alleen voer en stro en hooi, en verder niks! ik vind het echt super stom van die eigenaar dat hij er niks mee doet, en toch die paarden houd. of benik nou stom?

Ann

Berichten: 13372
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:48

Je moet helemaal NIET op deze pony's rijden, zorg eerst maar eens dat de hoeven in orde komen, ze een schonere stal krijgen en meer te eten, als dat allemaal oke is, zou ik pas aan rijden denken Boos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:49

Niekoezz schreef:
de eigenaar kijkt niet naar deze beesten om, die brengt alleen voer en stro en hooi, en verder niks! ik vind het echt super stom van die eigenaar dat hij er niks mee doet, en toch die paarden houd. of benik nou stom?



Ik denk eerder dat die ponys beter af zijn zonder jullie goedbedoelde attenties..........

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:49

Hoezo dat?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:50

Omdat een pony die zich zo gedraagd je eigenlijk verteld dat ie je maar een vervelend iemand vind

SANEX

Berichten: 11254
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:50

Hoe wil je een paard rijden als het dier al bokt of steigert bij het opzadelen, wegrent als je uit de stal komt etc ?!
En als jullie zo graag advies willen, waarom komen jullie dan steeds met tegen argumenten en slaan jullie alles in de wind?

Neem les, zoek iemand die er wel veel verstand van heeft en weet waar hij mee bezig is, en leer daarva.
Blijf niet zelf aan klungelen, ik bedoel, je snapt toch zelf ook wel als het paard van die dikke klodders onder zn buik heeft dat het dan echt niet lekker zit met een singel eromheen ?
En meerennen als hij weg gallopeert, zijn niet echt dingen waaruit ik kan opmaken dat jullie er verstand van hebben.
Dan kunnen jullie wel roepen dat het anders is, maar vraag dan ook niet om adviezen...

Ann

Berichten: 13372
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:51

Niekoezz schreef:
Hoezo dat?


Omdat de pony's ontzettend veel pijn hebben als jullie ze met deze hoeven berijden Verdrietig

Als jullie ze met rust laten, worden ze in ieder geval niet meer bereden...

Ik ben bang dat dit niet goed gaat komen Scheve mond

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:52

Ohja sanex, ik heb alle fotos van bas gekeken en jou site enzo, kei lieve pony!! Haha!
gr aniek

SANEX

Berichten: 11254
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:53

gijsenkim schreef:
Omdat een pony die zich zo gedraagd je eigenlijk verteld dat ie je maar een vervelend iemand vind


one-hundred-and-eighty!!! Whaha die zit Haha!

Maarueh...gijsenkim.. Bas steigerde van de week tegen me op toen ik aan zn oor zat... ik denk dat hij me iets probeerde duidelijk te maken... zou hij mij ook euh.. nee toch, nee he...weeheee Huilen Haha! Tong uitsteken

SANEX

Berichten: 11254
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:54

Niekoezz schreef:
Ohja sanex, ik heb alle fotos van bas gekeken en jou site enzo, kei lieve pony!! Haha!
gr aniek


Euh ja bedankt... maar het gaat hier toch over iets heel en heel anders ? namelijk over de gezondheid van jullie verzorgpony's en de ernst van de slechte verzorging ? Verward

Ann

Berichten: 13372
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:55

Ik ben bang dat dit topic geen enkele zin heeft, de dames hebben overduidelijk weinig ervaring met het verzorgen van paarden en zijn te eigenwijs om advies aan te nemen Scheve mond

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:57

Ik ben al jullie advies al aan het gebruiken en aan het doorsturen naar mijn vriendin. Ik ben dingen aan het regelen met de eigenaar en de boer. Ik heb jullie advies hard gebruikt, en het is erg handig.
We zullen aan de voeding en verzorging denken.
gr aniek.

ps ik geef een complimentje voor je pony, hijs errug schattig OK dan!

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:35

Probeer je Sanex te paaien ofzo?
Tip: Als je wilt rijden (wie maakt me niet uit) ga naar een manege!!!! Daar kan je rijden zonder dat je de verzorging hoeft te doen.
Als je mijn paarden zou "verzorgen" kon je gelijk stoppen. Rijden is niet het belangrijkste, eerst de verzorging en dan eventueel rijden, maar het enige waar ik jullie over hoor is rijden rijden rijden rijden, hoe bedoel je egoistisch tegenover de pony's.... *zucht*

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:50

Ik volg dus even niet meer Verward
Hier schreeuwt hier moord en brand dat je van die pony's moet afblijven en niet rijden(waar ze ook groot gelijk aan hebben) maar je reageert er geen enkele keer op. In plaats daarvan, stel je steeds een andere vraag, en je blijft maar vragen hoe je hem moet rijden, terwijl het antwoord al heel duidelijk staat gegeven: niet. En dan begin je ineens over Sanex haar pony, die totaal niets met het onderwerp te maken heeft. Ben ik nu een beetje dom en sla ik stukken over of is het onzinvol om hier te blijven antwoorden in dit topic Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:52


LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:57


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:59

Ik heb er al een berichtje nagelaten..

Citaat:


*diepe zucht*


Zet zich langs Stef neer en doet mee