Wat is dit in mijn regenton?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Wat is dit in mijn regenton?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 20:34

Hoi!

Misschien wordt dit het stomste topic ooit, maar dat merken we dan wel :+

Ik vond onderstaand ding (het waren 4 van deze grootte en 2 kleinere) in de drinkbak van mijn pony nadat ik het had bijgevuld met water uit de regenton. Nadat ik dit had opgemerkt, heb ik niet nog eens een emmer laten vullen, dit had ik mss beter gedaan om te zien of er nog meer van dat spul door kwam. De regenton is een zwart 1000l vat dat al een 5-tal jaar gebruikt wordt.
Ik moest eerst gewoon denken aan pluimpjes, maar in principe kan dit niet aangezien we gaas gespannen hebben over de regenpijp. De gaatjes zijn vrij klein dus normaal gezien kunnen er geen pluimpjes door.
Ik vind het ook nog wel lijken op schimmel, maar kan dat groeien in een regenton?

Afbeelding

Het is trouwens een 2cm groot denk ik. Het ligt hier ook in water omdat je het anders niet ziet, de haartjes worden haast onzichtbaar als je het droog legt.

Ik heb trouwens het water terug weggepakt en voor alle veiligheid maar enkele keren over en weer gereden met kraantjeswater :+

ElsieC

Re: Wat is dit in mijn regenton?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:09

Misschien is er iets in gevallen zoals een vlok voer dat is beginnen schimmelen of uiteenzetten?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:04

Ik verplaats het topic even naar VSW, verzorging, stalling en weide.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:16

Veel kans dat het iets is wat een vogel van tussen zijn pootjes heeft laten vallen en dat goed gemikt in jouw ton is terecht gekomen :) Zo vind ik thuis ook geregeld "dingen" in de wei: halve okkernoten, stukjes brood, een fruitschil, laatst nog een stuk omelet in de drinkbak :Y)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:25

miezelke schreef:
Veel kans dat het iets is wat een vogel van tussen zijn pootjes heeft laten vallen en dat goed gemikt in jouw ton is terecht gekomen :) Zo vind ik thuis ook geregeld "dingen" in de wei: halve okkernoten, stukjes brood, een fruitschil, laatst nog een stuk omelet in de drinkbak :Y)

Vogel... omelet. Het broeden werd hem vast wat te heet onder de voeten }:0 :+

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:08

Misschien een papa-vogel die te lang op de eitjes gebroed heeft en de sporen wou uitwissen voor moeder de vrouw terug kwam... O:) 8-)

vanityisbest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:44

misschien een soort plantje ofzo

alexsportief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:49

Misschien toch een schimmeltje, die kunnen overal groeien.