stefje schreef:Is het stro dat je nu gebruikt schimmelig, dat ze ervan hoest? Komt de hoest niet ergens anders van misschien? Van stro gaan ze, mijn ervaring dan, niet snel hoesten. Hooi is sneller stoffig/schimmelig dan stro. Als het niet lekker ruikt dan heb je meestal al schimmel erin.
Ik heb de mijne (thuis) op stro staan maar gebruik steeds minder, ik merk dat een volle strostal helemaal niet zo nodig is. Ik heb er rubber tegels onder en dat bevalt me al jaren heel prima. Scheelt ook veel stro. Je kunt ook strokorrel gebruiken, dat valt uiteen in stofvrij goed opneembaar spul (lijkt niet erg op stro). Ik heb het ook een tijd gebruikt maar vind stro toch net iets prettiger, en het verstopte m'n rubber tegels. Ik vind wat stro knabbelen ook prettig voor m'n paard. Als je echt hele goede rubber bodem hebt liggen kun je ook zonder bodembedekking toe.
Er zijn diverse forse topics over strokorrel op Bokt te vinden.
Ze heeft een groot hooinet in haar stal hangen^^ maar als nog kiest ze voor het stro
Het stro is niet beschimmeld, en ik denk dat ze van het stro hoest. Ik weet he thiet zeker. Want toen ik der in de zomer weer buiten zette stopte het, en nu begint het zeg maar.
Dankjewel voor je antwoord...