Welke bodem voor buitenstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke bodem voor buitenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:41

Wij gaan binnen dit en enkele weken een nieuwe stal neer zetten. We hebben het geluk gehad om eigenlijk alles gratis te kunnen verkrijgen behalve een bodem. Nu twijfel ik tussen rubberen matten van 2 centimeter dik of steenschotten. Nu hebben wij al een aanzienlijke hoeveelheid steenschotten die gaan dienen voor een uitloop voor de stal. Deze zijn afkomstig van mijn oude stal die is afgebroken. Helaas is de kwaliteit onvoldoende om deze nogmaals in een stal te leggen voor langere periode.

Waarom twijfel ik tussen rubber en steenschotten? Enerzijds de prijs. Rubber kost maar de helft. Anderszijds de levensduur. Dit schat ik bij rubber hoger in. Maar ik heb schrik dat de matten zouden schuiven, of, aangezien ze op aarde liggen, Ze gaan plooien omdat de grond hier en daar met tijd oneffen zou kunnen worden.

Wat is jullie ervaring met rubber? Zijn er andere opties? Alles moet wel 'verplaatsbaar' zijn ivm weide grond.

Kirrr

Re: Welke bodem voor buitenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:49

Ik heb rubberentegels van 5cm dik 50x50cm op een zandondergrond.
Langs 1 kant kleine klinkers om ze vast te leggen en liggen muurvast op deze manier.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:49

Hey, ik zou gaan voor matten.

Onze schuilhokken/buitenstallen, hebben een goede stabillisse als onderlaag en daar matten op. Liggen er nu 5 jaar in, niet verschoven, of ongelijk door putten ofzo eronder. Normaal gezien mag je dat leggen zonder vergunning, immers is een schuilhok/stal verplicht.
Laatst bijgewerkt door bulck op 25-09-17 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:50

Ik overweeg om gras tegels onder mijn rubber matten te leggen voor stabiliteit. Ik heb ze gewoon op zand liggen en dat verzakt

MarijkkeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:23

Wij hebben beton en klinkers.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:29

Ik heb stelconplaten onder de stal en in de uitloop liggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:16

2 cm rubber is te dun om goed stevig te blijven liggen zonder doorzakken. Vaak kun je op Marktplaats aan gratis betontegels komen (30x30 of groter). Dit is een prima ondergrond voor 2 cm rubber matten.