Meningen gevraagd, huisvesting shetlandpony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9960
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Meningen gevraagd, huisvesting shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:14

Mijne die schuurt van gras, desondanks dat komt hij dagelijks een paar uren op gras, maar zodra de castratie wond van de andere is geheeld, haal ik ze van het gras en komen ze er volgend jaar voorjaar pas weer opbouwend op.

lola2000
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Meningen gevraagd, huisvesting shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 09:25

Ik merk dat de meningen heel erg verdeeld zijn...

Om nog enkele vragen die hier gesteld zijn te beantwoorden, met stal hooi voer mestopslag ed is rekening gehouden. Dat kan allemaal voorzien worden buiten het stuk. De 12 x 16m is echt enkel en alleen paddock.

Het stuk is gelegen in agrarisch gebied, waar voordien ook schapen liepen. Er worden geen pony's in een klein tuintje in een woonwijk gedropt ;)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:31

lola2000 schreef:
IDe 12 x 16m is echt enkel en alleen paddock.
Het stuk is gelegen in agrarisch gebied, waar voordien ook schapen liepen. Er worden geen pony's in een klein tuintje in een woonwijk gedropt ;)

12x16m in agrarisch gebied is toch niet groter dan 12x16m in een woonwijk? :?
Het is een kwart van de oppervlakte van een rijpiste, dat is toch veel te klein om die pony's een goed leven op te bezorgen?

lola2000
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Meningen gevraagd, huisvesting shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 09:49

Nee idd aan de afmetingen verandert dat niets, het was enkel als reactie op iemand die vroeg hoe het zat met buren en of er daar 'vee' mocht gehouden worden.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Meningen gevraagd, huisvesting shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:19

Het is ook echt wel een leuke afmeting als uitloopje aan de stal, maar niet om dag en nacht in datzelfde saaie vierkantje te staan wachten tot je wat aandacht krijgt omdat er geen zak te beleven valt :(:)

Als het naast jullie tuin is, kan je dan niet toch een stukje tuin er bij trekken of bvb. iets van een L-vorm er van maken door een reepje van jullie tuin er bij te pakken? Of ze een rondje om de tuin laten lopen ofzo? Dat er een wat langer, recht stuk bij komt waar ze echt even lekker gas kunnen geven en er wat meer te ontdekken valt :)

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Meningen gevraagd, huisvesting shetlandpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:31

ik vraag me altijd af wat mensen drijft om perse pony's op een postzegel te gaan houden?
de pony's worden er niet gelukkiger op....?

elseline15

Berichten: 35
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:43

ja ik zei dat net over dat gras altijd zand is ook niet goed voor een pony ook al mag hij maar een uurtje grazen dat is wel ff lekker voor zo'n pony