Ik heb een paar stomme tikken, zoals dat ik ze eigenlijk nooit vies op stal wil hebben voor de nacht (ja ze gaan toch wel eens smerig naar bed

Meestal poets ik ze dan ook als ze naar binnen gaan of als ze echt heel vies of nat zijn spuit ik ze af of was ze zelfs helemaal. Lekker schoon en fris op stal. Dat ze de volgende ochtend direct als eerste in de modder (heerlijk klei) gaan liggen, Tsja... verder haal ik altijd direct elke berg mest uit de stal zodra ik het zie.
Mijn routine nu is:
08.00: krijgen ze brok, als t regent regendeken erop en naar buiten, ik heb ze altijd zo lang mogelijk buiten staan en in de zomer dag en nacht. Ze hebben op stal altijd onbeperkt hooi dus 's morgens hebben ze altijd nog hooi van de nacht.
Dan mest ik de stallen uit, elke dag mest er uit en twee keer in de week de natte plekken.
Vul de hooinetten weer helemaal vol en hang ze op. Maak de waterbakken schoon en veeg de stal, zet fibermix (soort slobber dat moet weken) met luzerne klaar. Meestal rond 9 uur/half 10 klaar. Dan worteltjes voeren op de wei.
Rond een uur of 12/1 ga ik ze op de wei controleren en krijgen ze weer een appeltje, worteltje of stukje brood en natuurlijk kriebels. Meestal komen ze in volle galop aan als ik roep of fluit en anders hebben ze zo'n 10 hectare aan weilanden met bomen/bossen en rotsen waar ze zich kunnen verstoppen.

Zoals hier:

Hier:

Hier:

En hier:

Rond een uur of 4/5 hetzelfde.
Dan haal ik ze als het donker wordt naar binnen, dat is op dit moment rond 7 uur/half 8 alweer.
Dan gaan ze op stal met onbeperkt hooi, wat slobber/fibermix als ze niet gewerkt hebben (anders krijgen ze dat na het werk) en wortels. Worden ze gepoetst of afgespoten/gewassen (natuurlijk niet dagelijks uitgebreid wassen, zelfs niet wekelijks), zodat ze schoon en fris op stal gaan. Verder worden ze natuurlijk gecontroleerd op wondjes of andere gekke dingen, etc. Oh en eventuele regendeken af. Nu staan ze in de nacht nog zonder dekens en als het droog is buiten ook.
8 uur krijgen ze weer brok (afhankelijk van de hoeveelheid, meestal als het meer dan 1kg per keer is/wordt verdeel ik het over de dag in meerdere voerbeurten, nu krijgen ze geen van allen meer dan een kg brok per keer (dus niet meer dan 2kg per dag) dus is 2x voeren genoeg) en wortels, appels of wat brood. Verder de mest uit de stal.
En om 10/11 uur laatste check, eventueel nog hooi net bijvullen en nog een worteltje of appeltje. En ook nu mest uit de stal als dat er ligt.
Verder mogen (of moeten

Oh en ze worden verder echt niet verwend.

Het scheelt dat ze weten dat ik altijd wel een wortel of appel of iets bij heb, daardoor komen ze ook eigenlijk altijd aan stormen als ik ze roep.

Sowieso benieuwd naar jullie stal routines (van jezelf en van de stal als je ze niet thuis hebt).

Maar ook naar trainingsschema's/routines, voerschema's/routines, wedstrijdschema's/routines, etc.
En natuurlijk een gewassen baby paardje om af te sluiten.