Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:07

Als je dikke en lange manen hebt zul je minder brede vlechten moeten maken omdat het anders te propperig wordt.

Dressuurstandaard is een manenkammetje breed inderdaad. Weet niet of je dat haalt met lange en dikke manen. Probeer 3/4 manenkammetje en post een foto van het resultaat zou ik zeggen.

Om het je makkelijk te maken kun je ook een elastiekje om je manenkammetje op 3/4 dan hoef je niet iedere keer te prutsen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:08

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik buig ze inderdaad naar boven en dan steken ze ietsje boven het knotje uit, maar ze zijn te kort om verder door te buigen, dat krijg ik niet voor elkaar ;)
Naar beneden zou ik nog kunnen proberen inderdaad.

Ik denk dat het bij die van mij ook het mooist is om iets breder dan een vlechtje te nemen, anders komen ze zo dicht bij elkaar te zitten.
Ik ga nog maar even studeren erop voor ik zondag moet starten...
Thanx voor jullie hulp!

Voorste 3 zijn breedte van manenkam, de meest linkse is een stukje breder dan de manenkam.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de lengte van zijn manen nu, ik wilde ze wat korter maken maar weet niet of het knotten dan nog goed .
Ik vind zelf korter mooier, maar ik moet nog wel fatsoenlijk kunnen vlechten zondag...
Afbeelding

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:13

Hier doen ze m opzij, maar geeft mooi idee.
Niet rollen, 2 keer dubbel, duwen en dan erdoorheen.
https://youtu.be/8WM4EQeuyp0

Lengte van jouw manen nouvel zo lang waren die van mijn foto dus ook en dan erg dik.
Dus breedte vd kam kan met gemak.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:16

MelanieB schreef:
Hier doen ze m opzij, maar geeft mooi idee.
Niet rollen, 2 keer dubbel, duwen en dan erdoorheen.
https://youtu.be/8WM4EQeuyp0

Lengte van jouw manen nouvel zo lang waren die van mijn foto dus ook en dan erg dik.
Dus breedte vd kam kan met gemak.


Oh dat is ook een mooi duidelijk filmpje inderdaad, thanx!

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:29

Ik wordt weer helemaal nieuwschierig van dit topic. Ik heb vaak 8-9 knotten bij mijn paard met zijn lange nek maar dat zijn echt bonken met zijn dikke manen dus ik zou maat XL

Nu wil ik de quick knot eigenlijk eens proberen maar je zit gelijk aan een normale verpakking vast. Iemand toevallig maat xl waarvan ik er 4-5 over kan nemen om te proberen?

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:01

moniquebosch schreef:
ik gebruik het,vindt het zeker fijn werken.
alleen omdat mijn paard best dikke manen heeft doe ik er 2 in,1 naar links gebogen en 1 naar rechts.
je kan ze meerdere keren gebruiken.


Dit doe ik ook. Met enkele zakt bij mij 1 of 2 uit. Rest blijft mooi. Zijn vaak de dikkere vlechten.
Met 2 blijven ze keurig zitten ook tijdens een intensieve rijles.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:17

Nouvel schreef:
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik buig ze inderdaad naar boven en dan steken ze ietsje boven het knotje uit, maar ze zijn te kort om verder door te buigen, dat krijg ik niet voor elkaar ;)
Naar beneden zou ik nog kunnen proberen inderdaad.

Ik denk dat het bij die van mij ook het mooist is om iets breder dan een vlechtje te nemen, anders komen ze zo dicht bij elkaar te zitten.
Ik ga nog maar even studeren erop voor ik zondag moet starten...
Thanx voor jullie hulp!

Voorste 3 zijn breedte van manenkam, de meest linkse is een stukje breder dan de manenkam.

[ [url=m/UdXNZH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/epZ4P4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de lengte van zijn manen nu, ik wilde ze wat korter maken maar weet niet of het knotten dan nog goed .
Ik vind zelf korter mooier, maar ik moet nog wel fatsoenlijk kunnen vlechten zondag...
[ [url=m/4Qxm5x.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je steekt ze er verkeerd om in ;)
Het gene wat je buigt moet aan de achterkant van de knot zitten.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:35

Hoe bedoel je dat, verkeerd om?
Als ik op de filmpjes kijk steekt iedereen ze aan de andere kant in de knot en aan de kant waar je staat komt ‘ie er dan uit.
Kijk maar op het filmpje wat Melanie heeft gedeeld, alleen daar wordt het uiteinde opzij gestoken en ik had ‘m naar boven de gebogen...

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:40

Nouvel schreef:
Hoe bedoel je dat, verkeerd om?
Als ik op de filmpjes kijk steekt iedereen ze aan de andere kant in de knot en aan de kant waar je staat komt ‘ie er dan uit.
Kijk maar op het filmpje wat Melanie heeft gedeeld, alleen daar wordt het uiteinde opzij gestoken en ik had ‘m naar boven de gebogen...


Ja maar je moet hem niet omhoog over je knotje vouwen. Dat ijzer hoor je niet te zien. Je vouwt het ijzer opzij. En niet recht over je knot heen. Bij de Deluxe dan.
De gewone zijn korter en daar vouw je ze wel omhoog maar ook die gaan niet helemaal over de knot heen. Je hoort geen ijzer te zien in ieder geval.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:52

Ik heb de XL, denk dat ik ze ietsje korter moet knippen dan en dan opzij vouwen

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:31

Suzanne F. schreef:
Nouvel schreef:
Hoe bedoel je dat, verkeerd om?
Als ik op de filmpjes kijk steekt iedereen ze aan de andere kant in de knot en aan de kant waar je staat komt ‘ie er dan uit.
Kijk maar op het filmpje wat Melanie heeft gedeeld, alleen daar wordt het uiteinde opzij gestoken en ik had ‘m naar boven de gebogen...


Ja maar je moet hem niet omhoog over je knotje vouwen. Dat ijzer hoor je niet te zien. Je vouwt het ijzer opzij. En niet recht over je knot heen. Bij de Deluxe dan.
De gewone zijn korter en daar vouw je ze wel omhoog maar ook die gaan niet helemaal over de knot heen. Je hoort geen ijzer te zien in ieder geval.


Ja dat bedoel ik, dan zie je ze niet.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:41

bamsy schreef:
Ik wordt weer helemaal nieuwschierig van dit topic. Ik heb vaak 8-9 knotten bij mijn paard met zijn lange nek maar dat zijn echt bonken met zijn dikke manen dus ik zou maat XL

Nu wil ik de quick knot eigenlijk eens proberen maar je zit gelijk aan een normale verpakking vast. Iemand toevallig maat xl waarvan ik er 4-5 over kan nemen om te proberen?


Je gaat er echt geen spijt van krijgen. Ik vond ze echt ideaal

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:14

Hier buigen ze het uiteinde ook omhoog, vandaar dat ik dacht dat dat zo hoorde...
Maar blijkbaar is de XL daar te lang voor...


c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:24

Ja klopt, bij de normale zou dat wel kunnen omdat ze dan in de manen weg vallen, de XL is daar te lang voor bij normale manen dan moet je ze er een beetje omheen buigen en achter omhoog.
Uni had ook hele dikke manen (dubbele manenkam) en daar gebruikte ik de XL zelfs alleen bij de middelste 3 knotten. Vaak heb je aan de normale zat.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:37

Oké thanx, verkeerd ingeschat dan... dan moet ik even kijken of ik ze wat in kan korten maar...

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:48

De normale zijn ook van wat dunner staal, buigen ook wat makkelijker... de nieuwe "deluxe" weet ik niet eigenlijk.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:54

Ik vind deze best lastig te buigen inderdaad, ik kreeg dat uitstekende stukje naar boven echt niet omgebogen...

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:46

Ik deed de gewone xl altijd naar onder terug richting de manenkam buigen. Hij heeft wel erg dikke manen maar zo zag je er niks van. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het nieuwe type, of dat echt nog makkelijker / fijner is.

Texas02

Berichten: 4605
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:50

Ik heb ook de quitknots, en op zich zijn die dingen super. Alleen ik ben zo slecht in vlechten, ik krijg ze nooit allemaal op ongeveer gelijke afstand van elkaar.. Dus ik ben gestopt met vlechten..

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:28

Jester_ schreef:
bamsy schreef:
Ik wordt weer helemaal nieuwschierig van dit topic. Ik heb vaak 8-9 knotten bij mijn paard met zijn lange nek maar dat zijn echt bonken met zijn dikke manen dus ik zou maat XL

Nu wil ik de quick knot eigenlijk eens proberen maar je zit gelijk aan een normale verpakking vast. Iemand toevallig maat xl waarvan ik er 4-5 over kan nemen om te proberen?


Je gaat er echt geen spijt van krijgen. Ik vond ze echt ideaal

Ik ga zaterdag langs de EJ om een set te halen want vertik het om €5 verzendkosten te betalen.

Is de deluxe echt een stuk beter of zijn de normale prima zat voor gemiddeld 1x per 2 weken?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:24

Ik zit ook te twijfelen om de kleinere te nemen, of de luxe dan, vraag me ook af wat het verschil is...

Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:29

Ik heb net de deluxe gekocht. Een x XL voor de pony met een hele dikke bos manen en een dekluxe gewone voor de pony met juist heel dunnen manen.
Ik zal het vanmiddag eens uitproberen en je laten weten. Hiervoor hadden we de gewone quickknot maar die heb ik weggegeven (was de gewone XL) want de knotjes vielen er halverwege de proef uit.

Zal vanmiddag even knotten voor het rijden en kijken hoe het bevalt :-)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:03

Top!
Dank je!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:13

Je kan ipv vouwen ook rollen.
Achterkant insteken.
Ijzertje opzij omvouwen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:02

Vanavond nieuwe start gemaakt, de gewone maat de luxe erbij gekocht en weer een nieuwe poging gewaagd.
Vlechtjes opgerold en ijzertjes opzij gebogen.
Dat ging al een stuk beter met deze maat en op die manier.
Alles is zelfs blijven zitten tijdens het rijden... :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na het rijden
Afbeelding

De eerste 3 zijn wel een stukje dikker dan de andere, maar pluk manen is even breed, even kijken of ik daar nog wat mee moet...