Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:57


Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:02

Bedankt voor de tip Yvank! Ga het binnenkort dan toch eens zo proberen!

@s_en_z, hm als ik dat zo zie dan scheelt het inderdaad veel! Dan toch maar goed dat ik alleen de XL heb genomen!

@PinaKoala, thnx voor de tip! Dat is een duidelijk filmpje inderdaad!

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:17

Heeft iemand het ook al geprobeerd om lange manen hiermee te knotten?

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:51

Zou dit ook werken voor knotten met het formaat doperwt? :Y)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:54

Jonnekee schreef:
Zou dit ook werken voor knotten met het formaat doperwt? :Y)


Er waren er een paar die er wat moeite mee hadden bij heel weinig manen begreep ik.

Mizsz_Kitty schreef:
Heeft iemand het ook al geprobeerd om lange manen hiermee te knotten?


Wat is je definitie van lang? Volgens mij zijn er al een aantal met imo lange manen langsgekomen op foto.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:16

Ik vraag me idd ook af wat ik moet verstaan onder lang.

Ik zit wel te denken om een paar van die dingen zelf te maken. Als ik mijn ruin met lange manen inknot met de lange manen methode dan blijft het wel goed zitten, maar ik mis een beetje stevigheid.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:42

Precies dat bedoel ik Peelie. Ik heb op die manier een paar keer geknot, maar blijft toch minder mooi zitten.
Merrie heeft niet hele dikke manen.

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:44

Ik zou ze bij jou paard gewoon kortwieken. Maar dat is een hele andere discussie :P

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:47

Peelie schreef:
Ik zou ze bij jou paard gewoon kortwieken. Maar dat is een hele andere discussie :P


Dat is idd geen optie :+
Heb nu altijd hengstenvlecht in met wedstrijd, maar vind knotten mooier.

Anoniem

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:00


Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:09


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:40

Moderatoropmerking:
Momenteel zijn er wat issues met dit topic betreffende het namaken van dit item waardoor enkele bokkers in de problemen komen. Dit wordt besproken door het team. Het verzoek is dan ook om enkel de ervaringen van het gebruiken van dit product te bespreken en niet verder te discussiëren over het namaken van dit artikel. Het kan ook zijn dat later grovere acties ondernomen worden en dat er een boel berichten verwijderd gaan worden.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:57

Neonlight schreef:
Momenteel zijn er wat issues met dit topic betreffende het namaken van dit item waardoor enkele bokkers in de problemen komen. Dit wordt besproken door het team. Het verzoek is dan ook om enkel de ervaringen van het gebruiken van dit product te bespreken en niet verder te discussiëren over het namaken van dit artikel. Het kan ook zijn dat later grovere acties ondernomen worden en dat er een boel berichten verwijderd gaan worden.




Waarom zijn topics wel toegestaan met paarden lifehacks als "maak je eigen vliegenspray", "hoe goedkoop hindernismateriaal te maken" en "knoop je eigen touwhalster" maar mag je hier geen gemakkelijke DIY oplossing laten zien gemaakt van paperclips?

Ik snap dat de mensen van Quickknot aan de bel hebben getrokken, maar het is niet alsof er nu iets heel geniaals is gedaan. Met een foto van een Quickknot en een ijzerdraadje kan iedereen het namaken. Het is niet alsof het ineens heel veel makkelijker kan nu één iemand zegt dat ie het heeft geprobeerd :=

Dat het niet hier in het "merk" topic mag snap ik... Maar ik zie niet waarom je niet een nieuw topic mag openen "Lifehack om je paard te vlechten met paperclips!". Hier is niks illigaals aan (in tegenstelling tot films downloaden oid, wat netjes in de bokt regels staat.)
Dit op deze manier de mond snoeren vind ik een hele nare vorm van Bokt-censuur :x

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:03

Euhm omdat op juist deze vorm van Quick Knot patent zit? Dat lijkt me niet zo heel raar dat dat niet mag. Maak je er een andere vorm van dan loopt je ook niet tegen dat patent aan.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 01:06

Yvank_ schreef:
Euhm omdat op juist deze vorm van Quick Knot patent zit? Dat lijkt me niet zo heel raar dat dat niet mag. Maak je er een andere vorm van dan loopt je ook niet tegen dat patent aan.


Ik heb even m'n best gedaan het patent erbij te zoeken. En ik vermoed dat dit het bijbehorende patent is: https://docs.google.com/viewer?url=patentimages.storage.googleapis.com/pdfs/US8955460.pdf

Hierin wordt vrij algemeen geclaimd dat er een semi-vast matariaal met de manen wordt meegevlochten, wat de manen in vorm houdt.

Citaat:
The device includes at least one semi-rigid, resilient material being intertwined with the horse hair into a braid and to form and retain the braid into a decorative shape.
(Gevolgd door allerlei mogelijke manieren waardoor dit kan).

De vorm van de huidig bekende Quick Knot staat hierin niet beschreven, enkel een half-ovaal gevormd vormpje, wat eerder overeen komt met de halve paperclip.

Als we niks meer mogen bespreken wat in een patent geclaimd is, dan blijft er niks meer over zowat. Dan mag je nooit meer vertellen hoe leuk je je paard hebt ingevlochten met een boterhamzakjessluiter, of met zo'n gekleurd ijzer fluffy knutsel spiraaltje of voor mijn part met een kunstbloem die je meevlecht waarna je hem opsteekt... Want hé! Dat valt allemaal onder een semi-vast materiaal wat de manen in vorm houdt :roll:

Als zij iets op de markt brengen wat blijkbaar zó simpel thuis na te maken is, zonder een enorm stappenplan/handleiding, dan vind ik het wel echt censuur als je niet je ervaringen daarover mag vertellen (en dus niet aanbieden voor verkoop oid!) 8)7

Ik heb zelf de echte QuickKnots gekocht, daar niet van, maar dat is puur omdat ik geen zin heb om uren te priegelen.


Oh, en kwam toevallig ook deze tegen B-) https://www.google.com/patents/US20150359190 Een patent uit 2015 voor Slow-feed netten. Zullen we ook meteen alle topics over aanhanger netten die je kunt gebruiken als slowfeeder dan maar dicht gooien? :roll:


Edit:
Dit vond ik verder over non-commercial use:
Citaat:
In most European countries, the exclusive exploitation rights granted by a patent are restricted to commercial exploitation. A private person who builds the patented invention in his own home for his own personal goals cannot infringe on a patent.


Ik ben absoluut geen octrooi jurist, maar hieruit lees ik dat zo lang iedereen het voor zichzelf blijft maken, dat er geen octrooi inbreuk is.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 05:53

Elise. Je bent een topper! Hier hou ik van :P

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:27

Elise_K schreef:
Als we niks meer mogen bespreken wat in een patent geclaimd is, dan blijft er niks meer over zowat. Dan mag je nooit meer vertellen hoe leuk je je paard hebt ingevlochten met een boterhamzakjessluiter, of met zo'n gekleurd ijzer fluffy knutsel spiraaltje of voor mijn part met een kunstbloem die je meevlecht waarna je hem opsteekt... Want hé! Dat valt allemaal onder een semi-vast materiaal wat de manen in vorm houdt :roll:


Dit is dus niet waar, er mag enkel niet besproken worden hoe iets dergelijks nagemaakt wordt.
Op dit moment kijkt onze jurist mee. Om te voorkomen dat er nog meer in het topic ingegrepen moet worden en er veel meer posts verloren gaan, of wellicht een heel topic, willen wij daarom ook niet meer besproken hebben hoe dit nagemaakt wordt.
Het zou jammer zijn als er bokkers (let op, bokkers persoonlijk en niet bokt) zwaar in de problemen komen, daarom deze actie.

Bedankt voor het delen van de links!

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:16

Oh Wow hebben jullie een jurist? Die had er moeten zijn toen er jaren geleden misbruik van mijn identiteit werd gemaakt. Maar toen was er niemand thuis.

Beetje overtrokken dit allemaal. Het is gewoon een ijzertje in een vormpje, net als een paperclip.
Dat ze zo'n ontwerp 1000 x over de kop jagen qua prijs en dat mensen het dan zelf gaan maken is logisch. Je hoeft geen groot licht te zijn om dit na te maken. Er zijn zoveel dingen te noemen met patent die mensen gewoon thuis zelf namaken, dat mag gewoon. Tenzij je het commercieel gaat verhandelen.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:06

Dank voor de uitleg, Neonlight. Goed dat jullie eigen jurist hierop meekijkt.

Al ben ik inmiddels wel benieuwd hoe dit dan juridisch echt officieel zit. Want als het product dermate simpel is dat men als handleiding kan zeggen: "Koop het officiele product, kijk goed van welk materiaal het is gemaakt, haal het officiele product voorzichtig uit elkaar en maak het na." Dan is dat naar mijn mening niet echt het verklappen van een groot productsgeheim, meer common sense. Het enige wat er eventueel aan toegevoegd kan worden zijn de gemeten maten, maar deze zijn ook elders te vinden mbt welke maat er gekocht dient te worden.

Maar er is geen sprake in dit topic van een handleiding oid, wat Bokkers hebben er naar gevraagd maar de creatieve Bokker gaf aan dit niet te willen geven.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:00

Wij proberen in deze te handelen naar ieders belang. Het belang van jullie die er over willen praten, maar ook het belang van diegenen die eventueel in de problemen komen. Stel, het mag allemaal, is niets fout wettelijk gezien. Maar iemand wordt wel een rechtzaak aan de broek gesmeerd. Dat is niet fijn voor die persoon, ook al staat die in zijn recht en zal die winnen, je zit er als bokker niet op te wachten. Ook die belangen spelen mee, dus het kan best wel zijn dat iets mag maar dat we er toch tegen optreden omdat het belang van een individu ook mee kan spelen.
Ik durf absoluut nog niet te zeggen hoe of wat de uitkomst hier zal zijn. Maar wil wel open zijn in wat er kan gebeuren en welke belangen er meespelen. En dat het dus ook anders uit kan pakken dan wat juridisch mag.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:05

Dan haal je wat posts weg en klaar. Fotootje weghalen van het namaakexemplaar en de posts van mensen die om de handleiding vroegen. Klaar....

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:10

Ik mag toch inderdaad hopen dat als een bokker kan aantonen dat er problemen zijn (terecht of onterecht), dat de prioriteit van een verzoek tot verwijderen van eigen berichten toch staat boven de prioriteit om "gaten" in topics te voorkomen?

On topic: Ik heb zaterdag weer wedstrijd en ga ze voor het eerst uitproberen :j Ik maak altijd 6 á 7 knotten over de gehele hals, ben benieuwd of de XL's dat kunnen houden!

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:16

Vast wel :)) ze houden de dikke knotten van onze fjord ook :P

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:44

Wat ik me afvraag: onze pony heeft ongelijke manen, stuk dik vanaf de oren, dan dun en lang en dan hele korte bij de schoft.
Houden jullie dan dezelfde breedte in de basis aan (en dus een heel dun vlechtje) of pakken jullie op zo'n plek een breder stuk waardoor de vlecht wat dikker wordt?
Manen worden liever niet geknipt of korter gemaakt, is 3/4 Arabier en dat lange vind ik wel bij haar passen normaal.

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Quickknot, wie o wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:34

Lijkt mij ook wel handig deze dingen! Deed mij gelijk aan mijn kerstbalhaakjes denken :+ Iemand ervaring met de snelheid van invlechten ten opzichte van de doorhaalmethode bij lange manen? Die gebruik ik nu bij mijn haflingers, en dat bevalt op zich ook prima :j