Paard deken op leggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woemp

Paard deken op leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-17 08:15

Mijn paard staat 4 dagen per week op een stal. Daar laat ik hem overdag zoveel mogelijk buiten. In de stal zelf is het altijd warm omdat er heel veel paarden staan en hij staat uit de wind en de regen.
Wanneer de stal in het weekend sluit, neem ik hem mee naar een weide die ik huur. Daar staan ze echter buiten. Hij is ongeschoren maar ik zou hem veiligheidshalve toch een deken willen aandoen, omdat hij dit niet echt gewoon is. De staleigenaar zegt dat als ik dit niet doe, de pels dik zal worden en ik hem zal moeten scheren in de winter omdat hij anders te veel zweet.
Wanneer het echt koud of slecht weer wordt, gaat hij niet meer naar de weide tot het voorjaar weer begint.

Ik wil graag een waterdicht regendeken kopen. Hoeveel gram zou ik nu best opleggen?

Mizora

Re: Paard deken op leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:25

als het alleen gaat om de 3 dagen weide zou ik hem een fleecegevoerd regendeken opleggen. Hij heeft van zichzelf in principe voldoende vacht om warm te blijven als hij stil staat uit de regen en de wind, dus dan creëer je met een regendeken een lokale droge windstille plek en kan hij ook nog bewegen, waardoor het verschil van de warmere stal ook verdwijnt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paard deken op leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:32