Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sclimpre schreef:Kalkcyanamide is niet hetzelfde al kalk. Het is ook een N-meststof en heeft ook giftige eigenschappen zodat het bepaalde onkruiden doodt. Helaas gaan er ook nuttige organismen van kapot zodat je een 'dode' weide krijgt. Het gaat ook verzuring tegen, maar dat is maar een stukje van de werking.
Gewoon kalken is idd. in de winter.
nathalieke schreef:Ik heb een halve hectare weiland waar ik de historie niet van ken. Mijn paard staat er nu een 3 tal weken op en ik merk toch dat het gras een extra zetje kan gebruiken. (Bewust nog niet ervoor gedaan want paard was geen gras gewoon).
Heeft het nog zin van kalkcyanamide te strooien? (Zou nu helft en over 2 a 3 weken andere helft moeten zijn)
Het regent veel, maar de temperatuur is al zo laag.
Alvast bedankt!
zefiros schreef:Ik zat ongeveer in dezelfde situatie dit jaar, bij de welkoop hebben ze mij vertelt dat ik het beter niet kan doen met de zakjes van hun. Ik heb bijna een hectare land en in verhouding zou dat te duur zijn. -eerlijk waren ze wel- advies; vraag een boer in de buurt, zij kopen het groter in en kunnen het daardoor veel voordeliger even meenemen. Verder is kalk wel goed voor de bodem zei hij, hij zou het wel aanraden als de grond van jezelf is. Voor mij voornamelijk tegen de onkruid bedoelt, dit kon ik zijns inziens effectiever bespuiten.. hier ga ik zelf nog enkele opties in bekijken en uitzoeken.