Verwijderbare omheining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nutella

Verwijderbare omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 06:55

Onze paddocks liggen deels aan een slootkant en zijn moeilijk bereibaar voor het jaarlijks baggeren van de sloten. Dit betekent dat wij ieder jaar een gedeelte moeten afbreken en weer opbouwen. Een rotklus. Ik zoek daarom naar alternatieven. Veilig en makkelijk weg te halen/terug te zetten. Tips?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 06:58

Hoe veel meter kom je tekort tussen sloot en omheining en hoe lang is het stuk wat je moet verwijderen/verplaatsen? Is het een optie om van die metalen hoekprikpalen te gebruiken? Die kun je voor het baggeren met draad en al een paar meter opschuiven (afhankelijk van hoe veel speling je kunt creëren voor je draad natuurlijk) en is redelijk stevig. Maar als je uitbrekers hebt is het geen goed alternatief voor permanent gebruik.
Laatst bijgewerkt door Koper op 14-09-17 07:01, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:01

Hoekpalen met een prikpalen lijn???
Of die lijn een halve meter verder terug zetten? Of moet de bagger van jullie kant de sloot doen?
Mijn buurman heeft bij 1 paal, met oog op met de trekker erdoor kunnen, een buis in de grond ingegraven, en de paal (kunststof) kan je er dus zo in zetten en weer uithalen. Mss is dat nog een optie.

nutella

Re: Verwijderbare omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 08:26

Gaat om permanente omheining. Mijn paarden staan er 24/7 waaronder 2 shetlanders. Zoek geen omheining met draad, maar iets wat veilig en stevig is.

rina

Re: Verwijderbare omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:15

Grinnik je hebt mijn prikpalenlijn niet gezien. Daar durf ik rustig een shet achter te zetten :D Ik heb een shet van 1.55 m. :+ Maar goed als je niet iets wilt met draad, paneldelen zoals bv gebruikt worden voor een roundpenn. Die zijn redelijk makkelijk verplaatsbaar waar nodig. En je kan ze verankeren met pennen in de grond (ala tentharingen).

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:19

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:32

Moeten ze alleen "doorsteken" of moet de hele omheining langs de slootskant weg?
In principe kunnen ze namelijk gewoon over de omheining heen vegen.
Een optie om een stuk doorsteek omheining te maken, zodat je de balken eruit kan trekken?
Als de palen op 4 meter staan kunnen ze er met de tractor of kraan tussendoor.