Vraagje schrikdraadapparaatkast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danny12

Vraagje schrikdraadapparaatkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 15:01

Hoi allemaal,

Nu het volgende ze hebben reeds 2 maal een schrikdraadapparaat op accu van Gallagher gestolen bij ons op de weides. Nu heb ik al rondgekeken en zie dat er kasten bestaan die je ook onder stroom kunt zetten met het apparaat en accu in. Nu de vraagprijs van zo een kast ligt wel wat hoog. Is er misschien iemand hier die weet hoe je dit zelf kunt maken. een ijzeren box met deurtje maken kan ik al , nu enkel nog hoe ik de aarding moet voorzien en de stroom op de kast zelf. En welk soort slot ik moet gebruiken om deze veilig open te doen zonder zelf stroom te krijgen natuurlijk. Bv een schemaatje met aansluitingen , want denk toch dat aarding en de eigenlijke lijn niet mag raken.

Groetjes en dank

oomens

Re: Vraagje schrikdraadapparaatkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:05

Denk dat de voltages en vooral de stroomsterktes die nodig zijn om een vastberaden dief tegen te houden niet met zo'n accu te leveren zijn.

Danny12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 16:51

Kan zijn maar toch iets of wat tegen kwajongens, beter dan niets

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:04

Kan je dat apparaat niet beter ergens anders neerzetten? Voor aan de weg is misschien practisch, maar ook zichtbaar voor mensen met plakvingertjes.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:31

Geen idee hoe je een sleutel kan krijgen/maken die niet geleid maar is het in jou geval niet gewoon slimmer om iets meer geld neer te leggen voor een kast waarvan je zeker weet dat ie werkt?
Weet dat mijn accu apparaat serieuze klappen(dacht 2 joule) geeft een ijzer kastje onder stoom vastpakken doe je geen 2de keer }:) maar moet wel een flinke kast zijn als je er een hele accu + de rest in kwijt wilt.en zorgen dat je er optijd bent voor je accu leeg is anders heeft dief als nog je zooitje te pakken.
Snap nooit zo goed waarom mensen altijd maar elkaars spullen moeten pikken.
Hoop dat je gespaard blijft in het vervolg.
Succes iig!

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:55

op een kinderboerderij waar ik stage liep deden ze alles altijd in een waterdichte bak en dan ingraven. Netjes weer afdekken met gras en alleen jij weet waar hij staat. Misschien is dat nog een idee