Heyy allemaal! Wij hebben net een pony gekocht, een tinker ruin van 1m35. Onze vraag is dus hoe hoog de linten moeten hangen voor een goede omheining. We zouden graag 2 linten hangen boven elkaar. Ook zou er nog een shet bij komen dus die moet dus ook laag grnoeg zijn. Ik hoor jullie graag!
tengeltje11
Geplaatst: 09-09-17 21:26
ik heb hier eentje op 60 cm en eentje op 120 cm.(ook voor tinkers) (edit,hier ook 2 shetten in de kudde)
Voor een shet (of welke andere pony/paard dan ook) vind ik minstens 3 linten wel vereist eigenlijk. Et 2 heb je een onderste en een bovenste; daartussen een beste lege ruimte.
Het liefste heb ik zelfs 4, al helemaal voor shetten.
Ik heb fjorden, fjordenveulens en shetten binnen mijn omheining gehad en gehouden. De buitenomheining bestaat uit 3 lagen lint, 35-70-110. De binnenomheining (paddock paradise) bestaat uit 2 linten op 50 en 90 cm. Dat zou ik met een shet niet als buitenomheining durven aanhouden en met een groter dier ook niet. Als binnenomheining voldoet het.
4 linten vindt ik voor deze maat pony's overdreven, dat heb je ook voor shetten niet nodig. Heb je een shet en een flink paard dan zouden 4 linten wel weer handig zijn.