Sinds een kleine maand heb ik een eigen paard. Voer staat momenteel gewoon nog in de plastic zakken in de zadelkamer maar ik zou graag een opbergsysteem willen voorzien. Momenteel krijgt mijn paard bietenpulp, luzerne en nog een mix. De korrel van de pulp en de korrel-mix wil ik graag opbergen.
Nu dacht ik aan een plastic ladekast of zelfs meerdere. Momenteel heb ik geen eigen kast op stal en ik mag ook geen eigen echte zadelkast erbij zetten van de eigenaar. Ik heb een zadelbok, hoofdstelhanger en een beetje plek in een al volgepropt kastje met haar uitgewassen dekens, wedstrijdspullen, EHBO, etc etc. Dan is er ook nog een oud rekje onder de spinnenwebben waar ik mijn spullen in opberg maar ik vind het nogal vies en aangezien ik veel nieuw heb gekocht (omdat dit mijn eerste paard is) wil ik wel voor mijn spullen zorg dragen en het mooi houden. Daarom dacht ik aan een plastic ladekast zodat ik in de bovenste lade mijn belangrijkste spullen kan opbergen en in de onderste kan het voer dan. Lijkt me lekker handig. Het liefst van al zou ik een voederton nemen voor de bietenpulp en dan twee lades gebruiken voor de korrelmix. Luzerne is een zooitje om uit de zakken te halen dus die mogen gewoon blijven staan van mij.
Is het trouwens belangrijk dat voer luchtdicht wordt bewaard? Mijn voer staat nu gewoon met de zak in de opbergruimte. En als ik een plastic ladekastje zou aankopen nja.. luchtdicht zijn die niet bepaald.
Nu ben ik ook nieuwsgierig hoe jullie het doen. Hoe en waar bergen jullie je voer op? Voor hoeveel paarden? Hoe lang kom je ermee toe? Foto's zijn altijd leuk!

Liefs, Kategida