Hoe een hele baal voeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Hoe een hele baal voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 18:40

Wie van jullie voert hele balen per keer aan zijn paard? Van die grote balen van minimaal 300kilo.
Ik wil het graag gaan doen. Maar hoe? Zonder enorm veel geld uit te geven aan zo'n ruif of enorm veel vies hooi weg te moeten geven.

Mariposa11

Re: Hoe een hele baal voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:43

Een net erover mss..? zou de baal wel ergens opzetten, een pallet of iets, zodat ze er niet doorheen lopen..

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:49

Wij voeren in van die grote palletboxen met net erover. Worden hier elke dag gevuld, maar kan je in principe ook helemaal vol doen in 1 keer en dan kan best wel wat in (100x120x75 cm). Deze staan ook op een pallet, zodat ze droog blijven staan. Ik gok dat hier ongeveer iets meer als een halve baal in zal passen, moet eens meten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:38

Investeren in een ruif ik heb nog nooit iemand gezien die het gelukt is om een hele baal te voeren zonder dat het een bende werd

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:12

Goedkoopste ruif optie is zo'n hooistolp (500 euro). Zonder dak kan je ook enkel zo'n ring gebruiken https://www.landbouwwinkel.nl/webshop/w ... 0-mtr.html , maar voor de rommel doet dat niet genoeg. Wind is ook een flinke factor en wat de paarden morsen eten ze meestal niet meer, zeker als er zat eten is zoals bij onbeperkt het geval is.
Enkel de bovenkant van het plastic er af snijden heb ik ook wel gezien, maar rotzooi werd dat ook. Hooinet helpt, maar dan moet de boel wel ergens goed stevig staan al.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:13

Afbeelding
Zoals je op de foto kunt zien heb ik van die grote witte bakken scheelt veel qua verspilling.